آرژانتین؛ پیشتاز کشور های آمریکای لاتین در آغاز طرح واکسیناسیون

به گزارش بلاگ پو، وزارت بهداشت آرژانتین از آغاز طرح واکسیناسیون ملی کووید-19 در این کشور پس از دریافت نخستین محموله از واکسن روسی اسپوتنیک- وی در هفته جاری خبر داد؛ به این ترتیب آرژانتین پیشتاز کشور های آمریکای لاتین در آغاز طرح واکسیناسیون خواهد بود.

آرژانتین؛ پیشتاز کشور های آمریکای لاتین در آغاز طرح واکسیناسیون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی تِلام آرژانتین، آلخاندرو کاستا معاون وزیر بهداشت آرژانتین گفت، نخستین محموله واکسن روسی اسپوتنیک- وی، روز چهارشنبه (23 دسامبر/ سوم دی ماه) از مسکو به این کشور آمریکای لاتین ارسال خواهد شد. وی همچنین از آغاز احتمالی طرح واکسیناسیون ملی کووید-19 به فاصله پنج روز از زمان دریافت این محموله خبر داد.

کاستا همچنین گفت در حال حاضر هیاتی از کارشناسان آرژانتینی به منظور بررسی و ارزیابی مراحل زنجیره تولید واکسن اسپوتنیک- وی در روسیه به سر می برد.

این مقام وزارت بهداشت آرژانتین ضمن اعلام تلاش ها برای خرید واکسن فایزر در ادامه افزود، دولت هم اکنون در حال برنامه ریزی و طراحی شبکه لجستیک به منظور توزیع سریع واکسن در همه شهر های کشور است.

طبق اعلام وزارت بهداشت آرژانتین، این کشور در نظر دارد که در بازه ماه های ژانویه تا ژوئن 2021 (دی تا خرداد) حدود 20 تا 25 میلیون نفر از شهروندان این کشور آمریکای جنوبی را در برابر کووید-19 واکسینه کند.

براساس آخرین آمار ها از تارنمای وُردو میترز با شناسایی پنج هزار و 795 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، مجموع شمار موارد ابتلا در آرژانتین به یک میلیون و 537 هزار و 169 نفر رسیده است. همچنین تا کنون بیش از 41 هزار نفر در این کشور جان خود را در اثر ابتلا به بیماری همه گیر از دست داده اند.

آرژانتین به لحاظ شمار مبتلایان و جانباختگان بعد از برزیل در جایگاه دومین کشور درگیر بیماری همه گیر در منطقه آمریکای جنوبی واقع شده است.

همزمان با نهایی شدن آزمایش های بالینی واکسن های کرونا و آغاز واکسیناسیون در برخی از کشورها، کشور های منطقه آمریکای لاتین از جمله شیلی، پرو، مکزیک، کلمبیا و برزیل نیز دست به کار شده و قرارداد هایی را برای تهیه واکسن کرونا با شرکت های مختلف امضا کرده اند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز پیشتر گفت که واکسیناسیون عمومی واکسن های روسیه و چین بین ماه های دسامبر و ژانویه (آذر تا اسفند) در این کشور آغاز خواهد شد. نخستین محموله از واکسن روسی اسپوتنیک- وی اوایل اکتبر (مهر ماه) به منظور آزمایش های بالینی روی دو هزار داوطلب ونزوئلایی به این کشور رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39915

به "آرژانتین؛ پیشتاز کشور های آمریکای لاتین در آغاز طرح واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرژانتین؛ پیشتاز کشور های آمریکای لاتین در آغاز طرح واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید