آشنایی کوتاه با خوشمزه ترین کیک های روسی

به گزارش بلاگ پو، روسیه، یکی از وسیع ترین کشورهای جهانست که در منطقه ای سردسیر واقع شده و آب و هوایی خشک دارد. رژیم غذایی این کشور نیز مانند دیگر نقاط جهان تحت تاثیر آب و هوای منطقه جای داشته و با توجه به مواد غذایی موجود و ذائقه مردمان آن شکل گرفته است. شاید لازم باشد بدانید که مردمانی که در آب و هوای سرد حیات دارند، علاقه بسیاری به طعم های شیرین دارند. بنابراین، انواع دسر شامل کیک های متنوع، شیرینی های سنتی، میوه های کمپوت یا کباب شده، انواع مربا و ... در فرهنگ غذایی روسیه صندلی ویژه ای داشته و معمولا بعد از دو وعده غذایی ناهار و شام سرو می گردد. خوشمزه ترین کیک های روسی از جمله دسرهای محبوب و پرطرفدار این کشور هستند که در طعم های مختلف و با استفاده از انواع میوه و آجیل تهیه شده و به همراه نوشیدنی های گرم و سرد میل می شوند. در این بخش با تعدادی از کیک های کافه ای روسی آشنا می شوید.

آشنایی کوتاه با خوشمزه ترین کیک های روسی

کیک ناپلئونی (Napoleon cake)

احتمالا نام این کیک شما را به یاد شیرینی ناپلئونی می اندازد. شیرینی ناپلئونی یک شیرینی پرطرفدار فرانسوی بوده که بسیار خوشمزه است. کیک ناپلئونی یک کیک ملی روسی بوده که در سال 1912 در سالروز پیروزی روسیه در مقابل فرانسه در فرم کلاه ناپلئون طراحی و پخته شد. این مورد از کیک های کافه ای روسی به دلیل مناسبت پخت آن و شکل ظاهری اش، ناپلئونی نام گرفت. کیک ناپلئونی یک کیک لایه لایه بوده که از خمیر کاستارد و تکه های نان آماده می شود.

کیک مسکو (Moscow cake)

کیک مسکو را می توان به عنوان جدیدترین کیک کشور روسیه معرفی کرد که دستور پخت آن در سال 2015 تهیه شده و به لیست دسرها و کیک های این کشور اضافه گشت. کیک مسکو حالتی کیک خیس با بافتی اسفنجی است که لایه های وسطش با گردو و شیر غلیظ شده مملو شدند. رویه کیک نیز با نوعی کرم قرمز رنگ پوشانده شده که ترکیبی از فندق و کره را در خود دارد. کیک مسکو بر اساس یک رای گیری از طرف مردم به این نام خوانده شده و به عنوان نماینده این شهر معرفی گشت.

پانچو (Pancho)

کیک پانچو یک کیک ساده و بسیار خوشمزه بوده که طرز تهیه آن از کیک های خانگی الهام گرفته شده است. نکته جالب در خصوص این کیک ظاهر عجیب آن بوده که باعث شده تا پانچو به کیک آتشفشانی نیز معروف شود. خمیر این مورد از کیک های کافه ای روسی در ابتدا به دو قسمت تقسیم می شود که بخشی از آن وانیلی و بخشی دیگر با کاکائو طعم دار می شود. کیک ها پس از آماده گشتن، برش داده شده و به فرم لایه ای بر روی هم قرار می گیرند. بین لایه ها نیز با خامه، گردو و میوه پر شده و گاهی نیز مقداری سرشیر به آن اضافه می شود. در خاتمه، کیک به صورت یک کوه آتشفشانی در آمده و با خامه و تکه های میوه تزیین می شود.

کیک پراگ (Prague cake)

کیک پراگ یکی از خوشمزه ترین کیک های روسی است که از دهه 70 میلادی در این کشور رواج یافت. این کیک شکلاتی توسط سرآشپز حرفه ای این رستوران ابداع شد. از همان زمان نام این کیک به اسم رستوران پراگ معروف شده و جای خود را در میان مردمان این کشور باز کرد. این کیک از مواردی چون آرد، شکر، شیر غلیظ شده، تخم مرغ و ... تهیه شده و روی آن نیز با لایه ای از شکلات احاطه می شود.

کیک پلیوت (Polyot Cake)

کیک پلیوت یک کیک لوکس و تجملاتی بوده که از زمان شوروی سابق در کشور روسیه رواج پیدا نموده و جای خود را در بین مردم این کشور باز نمود. این کیک یکی از کیک های باستانی این کشور محسوب می شود که معمولا در جشن ها و مراسم های خاص توسط خانم های خانه دار تهیه شده و سرو می شود. البته هر زمان که بخواهید، می توانید کیک پلیوت را از قنادی ها و شیرینی فروشی های روسیه تهیه نمایید. برای درست کردن کیک پلیوت از موادی چون شکر، سفیده تخم مرغ، بادام هندی یا فندق استفاده می شود و بین لایه های آن نیز نوعی کرم به نام کرم شارلوت قرار می گیرد.

کیک مدوویک (Medovik Cake)

از دیگر شیرینی های قدیمی روسیه که مربوط به شوروی است، می توان به مدوویک اشاره نمود. مدوویک برای اولین بار در قرن 18 میلادی توسط یک سرآشپز جوان پخته شد. وی سرآشپز خاص تزار الکساندر اول بوده و تحت تاثیر ملکه دربار این کیک را ابداع کرد. برای تهیه کیک مدوویک از موادی چون کره، شیر غلیظ شده، کاستارد، خامه ترش و عسل بهره می برند. مواد این مورد از خوشمزه ترین کیک های روسی به صورت اسفنجی بر روی هم نهاده شده و بین لایه های آن نیز با انواع مغزها پر می شود. این کیک برای افرادی که به دنبال شیرینی کم و سالم هستند، پیشنهاد می شود، زیرا در آن از عسل به عنوان یک شیرین نماینده طبیعی بهره می برند.

کیک کیف (Kiev)

کیک کیف یکی از معروف ترین دسرهای روسی بوده که از سال 1956 در کارگاه شیرینی سازی کارل مارکس (Karl Marx) ابداع شد و خیلی زود توانست جای خود را در بین مردمان این کشور باز کند. کیف یک کیک دو لایه بوده که وسط آن با ادغامی از فندق، شکلات و یک کرم کره ای پر می شود. دستور این کیک در طول زمان کمی تغییر نموده و اکنون در بین لایه های کیک از انواع مغزها مانند گردو، بادام هندی و ... استفاده می شود.

کیک اسکازکا (Skazka Cake)

قدمت کیک اسکازکا نیز مانند اغلب کیک های معرفی شده در این بخش به دوران شوروی سابق بر می شود. اسکازکا کیکی آسان و مقرون به صرفه بوده که از ترکیب بیسکویت و شربت پرتقال به همراه زرده تخم مرغ، شیر، شکر و ... تهیه می شود. اسکازکا پس از پخته شدن با مقداری خامه و انواع میوه تزیین می شود. روسی ها این کیک پرتقالی خوشمزه را پس از غذا با یک فنجان چای سرو می نمایند.

کیک موراوینیک (Muraveynik)

موراوینیک که به دلیل شکل ظاهری اش به کیک لانه مورچه ای نیز معروف است، یکی از انواع کیک های روسی بوده که به سادگی تهیه شده و معمولا در وعده عصرانه به همراه چای سرو می شود. این کیک از خمیر کیک اسفنجی یا قسمت های بیسکویت فراهم شده و با کره شکلاتی و گردو ادغام می شود. کیک موراوینیک را به صورت یک تپه فرم داده و روی آن را با شکلات شکل می دهند.

کیک لمونیک (Lemonnik Cake)

لمونیک همانطور که از نامش پیدا بوده، یک کیک لیمویی است که بسیار سبک بوده و مزه ای ملس دارد. این کیک از جمله کیک های کم کالری و کم شیرین روسی بوده که برای افراد مبتلا به دیابت و کسانی که دارای رژیم غذایی هستند، پیشنهاد می شود. لیمونیک را از خمیر بریزه تهیه نموده و روی آن را با لایه هایی از خامه ترش و ترکیب لیمو و شکر می پوشانند.

کیک شیر پرنده (Ptichye Moloko)

شیر پرنده یک کیک ساده و مقرون به صرفه است که از دهه 50 میلادی در قنادی ها و شیرینی فروشی های روسیه تهیه شده و مورد استقبال مردم این کشور نهاده شد. در آن موقع اغلب کیک های روسی تجملاتی و بسیار گران بودند. در واقع، این کیک در اعتراض به گرانی کیک های دوران حکومت شوروی و به عنوان نماد ریاضت مردم این کشور ابداع شد. کیک شیر پرنده مدتی پس از ابداع، جای خود را در آشپزخانه ها پیدا نموده و توسط خانم های خانه دار نیز پخته شد. برای تهیه کیک شیر پرنده از بیسکوئیت اسفنجی به همراه لایه ای کرم مانند متشکل از ژله، خامه، سفیده تخم مرغ و گاهی نیز مارشملو بهره می برند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18768

به "آشنایی کوتاه با خوشمزه ترین کیک های روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی کوتاه با خوشمزه ترین کیک های روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید