اتحادیه اروپا خواهان برقراری آتش بس در لیبی شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزرای خارجه کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا امروز شنبه با انتشار بیانیه ای خواهان آتش بس بشردوستانه در لیبی شده و از همه طرف های درگیر خواستند تا مذاکرات صلح را از سر بگیرند.

اتحادیه اروپا خواهان برقراری آتش بس در لیبی شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در این بیانیه آمده است: از همه طرف های درگیر در لیبی می خواهیم تا متحدانه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و استفانی ویلیمامز (Stephanie Williams) جانشین نماینده ویژه او در امور لیبی همصدا شوند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: از همه طرف ها در لیبی می خواهیم تا با الهام از ماه مبارک رمضان در از سرگیری مذاکرات برای برقراری آتش بس واقعی در لیبی شرکت نمایند.

این بیانیه به امضای جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه آلمان، فرانسه و ایتالیا رسیده است.

این در حالیست که لیبی با ناآرامی ها و جنگ شدید داخلی رو به رو است و توسط دو دولت موازی در شرق و غرب اداره می گردد.

غیر از طرابلس که مرکز دولت تحت ریاست فایز سراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی قلمداد می گردد، ژنرال خلیفه حفتر به یاری نیروهای وفادار به خود موسوم به ارتش ملی دولتی دیگر را به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رییس مجلس نمایندگان لیبی در شهر طبرق در شرق این کشور رهبری می نماید.

لازم به ذکر است ویروس کرونا که برای اولین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد، در حال حاضر به 203 کشور دنیا کشیده شده است. در این میان آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان را در دنیا به خود اختصاص داده است.

این بیماری در انسان، باعث ایجاد عفونت های تنفسی می گردد که عموماً خفیف هستند. اشکال نادرتر ابتلاء به این ویروس باعث ایجاد بیماری هایی نظیر نشانگان تنفسی حاد (سارس)، نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) و کووید -19 می شوند که می توانند مرگبار باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 31 خرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24757

به "اتحادیه اروپا خواهان برقراری آتش بس در لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواهان برقراری آتش بس در لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید