ارتش خلیفه حفتر در 5 کیلومتری مقر دولت وفاق ملی لیبی است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، منابع وابسته به خلیفه حفتر از پیشروی نیروهای ارتش شرق لیبی علیه دولت غرب لیبی خبر دادند.

ارتش خلیفه حفتر در 5 کیلومتری مقر دولت وفاق ملی لیبی است

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش حفتر به نزدیکی مقر ریاست دولت وفاق ملی رسیده اند.

خالد المحجوب از فرماندهان ژنرال خلیفه حفتر گفت: نیروهای ارتش لیبی به 5 کیلومتری مقر ریاست دولت وفاق لیبی رسیده اند.

وی از پیشروی های امروز ارتش حفتر در داخل طرابلس اطلاع داد و اعلام نمود: شبه نظامیان در طرابلس درهم شکسته اند.

کشور لیبی مدت ها است که بعد از سقوط معمر قذافی در سال 2011 جولانگاه بازیگران منطقه ای و بین المللی شده است، ولی بعضی محورهای فعال در بحران لیبی از جمله روسیه سیاست دوگانه ای در پیش گرفته اند که به نظر می رسد همزمان با همه طرف های درگیر در ارتباط و تعامل هستند.

پس از سقوط معمر قذافی در لیبی به دنبال دخالت ناتو، یک نزاع دو طرفه بر سر قدرت در این کشور شمال آفریقا در جریان است که در این میان بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای از جمله عربستان، امارات، مصر، ترکیه، اروپا و آمریکا هر کدام ظاهراً از یکی از طرف های درگیر در این بحران حمایت می نمایند ولی بعضی کشورها نظیر روسیه رفتار خاص و دوگانه ای در این میان دارند و رو به میانجیگری بین طرفین آورده اند.

در یک طرف این جنگ دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج واقع شده است که در سرانجام 2015 براساس توافقی زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده و طرف دیگر آن هم مقامات شرق این کشور تحت رهبری عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان لیبی مورد حمایت ارتش ملی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر واقع شده است.

سراج، رقیب و دشمن خود یعنی خلیفه حفتر را متهم به کوشش برای کودتا و نیروهایش را برای مقابله با وی آماده نموده است. ژنرال حفتر نیز رقیبش را اخوان المسلمینی و تروریست می داند.

حفتر که مورد حمایت بعضی از کشورها از جمله امارات متحده عربی، مصر، عربستان سعودی، روسیه و فرانسه واقع شده است، در کوشش است تا با ورود به طرابلس، دولت سراج را که مورد حمایت سازمان ملل متحد است، سرنگون کند، در مقابل کشورهای دیگری از جمله ترکیه، قطر، آمریکا و بخشی از کشورهای اروپایی نیز کوشش می نمایند از هیچ گونه حمایتی از دولت مرکزی این کشور دریغ ننمایند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی اعلام نموده بود: در پاسخ به آنانی که می گویند ترکیه در لیبی دخالت می نماید، می گویم اگر شما دعوت رسمی دولت لیبی از آنکارا برای اعطای یاری به آن دولت رسمی مورد تأیید سازمان ملل را دخالت تلقی می کنید، درباره حضور 5 هزار سودانی و 2 هزار مزدور وابسته به شرکت واگنر روسیه در لیبی چه می گوئید، حتی از آنها نمی پرسید که به چه عنوانی وارد لیبی شده و مأموریت آنها در این کشور چیست؟

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18332

به "ارتش خلیفه حفتر در 5 کیلومتری مقر دولت وفاق ملی لیبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش خلیفه حفتر در 5 کیلومتری مقر دولت وفاق ملی لیبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید