اسباب کشی استقلال و پرسپولیس ، پول تبلیغات، گمشده بزرگ داستان آزادی

به گزارش بلاگ پو، بهناز میرمطهریان ، باشگاه پرسپولیس و استقلال، به عنوان دو باشگاه زیر نظر وزارت ورزش، به استادیوم آزادی که متعلق به وزارت ورزش است، بدهکار شده و از استادیومی که متعلق به خودشان است، بیرون رانده می شوند.

اسباب کشی استقلال و پرسپولیس ، پول تبلیغات، گمشده بزرگ داستان آزادی

بهناز میرمطهریان ، بدهی سنگین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مجموعه ورزشی آزادی بابت اجاره بها، دلیلی شده برای انتقال این دو باشگاه به زمین تختی. ماجرای پیچیده ای است که سازمان لیگ، ورزشگاه آزادی و سرخابی ها سه ضلع مثلث آن را تشکیل می دهند. در نهایت همه خودشان را کنار می کشند و به جای باز کردن گره های این کلاف سردرگم، در انتظار درایت وزیر ورزش می نشینند تا از راه برسد و مشکل را حل نماید. البته که هم استقلال و پرسپولیس و هم مجموعه ورزشی آزادی زیر نظر وزارت هستند اما در این میان موضوع مهمی چون تبلیغات محیطی نقشی اساسی بازی می نماید که گویا قرار نیست تکلیفش یکبار برای همواره تعیین گردد!

باشگاه پرسپولیس و استقلال، به عنوان دو باشگاه زیر نظر وزارت ورزش، به ورزشگاه آزادی که متعلق به وزارت ورزش است، بدهکار شده و به همین دلیل این دو باشگاه از ورزشگاهی که متعلق به خودشان است، بیرون رانده می شوند. نتیجه این دعوای درون خانوادگی، چیزی نیست جز اعلام سازمان لیگ مبنی بر برگزاری بازی های هفته آینده سرخابی ها در ورزشگاه تختی به عنوان ورزشگاه دوم این دو تیم! دلیل اصلی این جا به جایی هم چیزی نیست جز اعلام رسمی مسوولان ورزشگاه آزادی مبنی بر اینکه تبلیغات محیطی بازی های این دو تیم را در اختیار سازمان لیگ قرار نخواهد داد.

به همین خاطر است که ماجرای بدهی ها، اعتراض مسوولان آزادی و تغییر محل برگزاری مسابقات دو تیم استقلال و پرسپولیس از چند منظر قابل آنالیز است. علاوه بر این بحث که باشگاه ها و ورزشگاه آزادی هر دو متعلق به وزارت ورزش هستند و ماجرای پرداخت اجاره بهای ورزشگاه آزادی به راحتی می تواند با وساطت وزارت حل گردد، می توان موضوع تبلیغات محیطی و اعتراض دو باشگاه در ماه های اخیر به پرداخت نشدن این مبلغ از سوی سازمان لیگ را یکی از ابهامات ماجرا دانست.

اینکه استقلال و پرسپولیس در چند ماه گذشته بارها در مواجهه با مسائل اقتصادی، موضوع پرداخت نشدن تبلیغات محیطی از سوی سازمان لیگ را مطرح نموده اند و حالا ورزشگاه آزادی هم به بهانه بدهی سنگین دو باشگاه، از پرداختن تبلیغات محیطی در بازی های این دو تیم به سازمان لیگ خودداری می نماید. چیزی که این فرضیه را به وجود می آورد که همه ماجرا، هماهنگی باشگاه های سرخابی و ورزشگاه آزادی باشد برای دریافت حق تبلیغات محیطی از سازمان لیگ!

ماجرا از این قرار است که ظاهراً در بازی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان مسوولان ورزشگاه آزادی اعلام نموده اند که به دلیل بدهی های استقلال و پرسپولیس به این ورزشگاه، اجازه تبلیغات به باشگاه استقلال را نخواهند داد. از این به بعد هم تا اجاره ورزشگاه از سوی مسوولان دو باشگاه تسویه نگردد، در بازی های این دو تیم از تبلیغات دور زمین خبری نیست.

طبق قانون ورزشگاه آزادی باید به صورت تمام و کمال در اختیار باشگاه های استقلال و پرسپولیس قرار بگیرد و آنها هم اجاره این ورزشگاه را پرداخت نمایند اما از آنجا که هر دو باشگاه به این مجموعه بدهکار هستند، مسئولان ورزشگاه آزادی اعلام نموده اند به هیچ عنوان تبلیغات دور زمین را در اختیار سازمان لیگ قرار نخواهند داد.

صحبت از تبلیغات دور زمین که می گردد اما ماجرا شکل پیچیده تری به خود می گیرد. باشگاه های پرسپولیس و استقلال سال هاست حق واقعی خود را از تبلیغات دور زمین آزادی، آن طور که باید و شاید نگرفته اند و وقتی صحبت از بدهی های این چنینی به میان آمده، گفته اند وقتی نه پول حق پخش می گیرند و نه سهمی از تبلیغات محیطی به آن ها می رسد، چطور می توانند هزینه هایی چون اجاره زمین را پرداخت نمایند؟ در نهایت هم گفته اند هر زمان پول تبلیغات محیطی را دریافتد، اجاره ورزشگاه و سایر بدهی های این چنینی شان را هم می پردازند.

از سوی دیگر سازمان لیگ هم مدعی است که پولی بابت تبلیغات محیطی دریافت ننموده که بخواهد آن مبلغ را برای خود نگه دارد یا به باشگاه ها بدهد. سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی چند فصل اخیر، با شرکت های طرف قرارداد خود در کشمکش شکایت و دادگاه است و چند ده میلیارد تومان در همین کشمکش ها بلاتکلیف مانده است.

حالا هم که مسوولان ورزشگاه آزادی اعلام نموده اند که به خاطر بدهی سنگین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به آزادی، تبلیغات دور زمین را در اختیار سازمان لیگ قرار نمی دهند و دعوای جدید به راه افتاده است.

با این شرایط و طبق قانون AFC اگر هر دو باشگاه بدهی خود را پرداخت ننمایند مسابقات آنها به ورزشگاه دوم یعنی ورزشگاه تختی برگزار می گردد و البته این موضوع توسط سازمان لیگ با نامه رسمی به اطلاع دو باشگاه رسیده است. تیم فوتبال استقلال روز 17 اسفند در ورزشگاه آزادی و تیم فوتبال پرسپولیس هفته اینده روز 25 اسفند باید از نفت مسجد سلیمان و سپیدرود میزبانی نمایند که در صورت حل نشدن مشکل هر دو بازی به ورزشگاه تختی منتقل خواهد شد.

سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره این اتفاقات می گوید: ورزشگاه آزادی به ما اعلام نموده که می خواهند تبلیغات خودشان را داشته باشند. آن ها پیش از این تبلیغات طبقه دوم را خودشان در اختیار گرفته بودند اما اکنون اعلام کردند که می خواهند تبلیغات دور زمین را هم در اختیار بگیرند. این در حالی است که ورزشگاه طبق قانون باید به صورت پاک در اختیار سازمان لیگ قرار بگیرد. تبلیغات محیطی به تمام باشگاه ها متعلق است و این کار ورزشگاه آزادی غیرقانونی است. مگر آن ها می توانند در لیگ قهرمانان آسیا خودشان تبلیغات را انجام دهند. در هر صورت با ادامه این شرایط، بازی های استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه دوم شان یعنی ورزشگاه تختی منتقل می گردد.

فتاحی در صحبت های خود به تخلف دیگری اشاره می نماید که تا کنون نادیده گرفته شده بود و در حال حاضر هم در پس دعوای آزادی، سرخابی ها و سازمان لیگ گم می گردد. ان هم تبلیغات طبقه دوم ورزشگاه آزادی است که بنا به گفته فتاحی تا کنون در اختیار ورزشگاه بوده و هیچکس نه به این موضوع رسیدگی نموده و نه معلوم است که درآمد حاصل از آن تبلیغات کجا رفته و چگونه در اختیار باشگاه ها قرار می گیرد؟

همه این ابهامات نشان از این دارد که دعوای امروز، ابهامات بی شماری دارد که تا زمانی که این ابهامات به طور شفاف بیان نگردد، نمی توان تصمیم درستی درباره برگزاری بازی های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی یا زمین دوم گرفت.

واقعیت اما این است که پرسپولیس و استقلال مانده اند و زمین تختی که به هیچ عنوان شرایط برای میزبانی بازی های این دو تیم را ندارد. عده ای هم مثل صادق درودگر به عنوان مسئول بازاریابی سازمان لیگ، به جای اینکه شرح دقیق و شفافی درباره تبلیغات محیطی و بدهی های سازمان لیگ به باشگاه ها ارائه کند، باز شدن این گره را به دست وزیر ورزش می داند و می گوید: قطعاً با درایت وزیر ورزش این مشکل به زودی حل خواهد شد، اما مسلماً مطرح شدن چنین مسائلی بازتاب منفی برای ما در رسانه های خارجی خواهد داشت. همه ما از یک مجموعه هستیم و در یک راستا حرکت می کنیم. قطعاً ما نمی خواهیم مسئله ای برای ورزش به وجود بیاید و با رعایت قوانین خواستار حل مسائل هستیم. وزارت ورزش بر همه چیز اشراف دارد و فکر می کنم خیلی سریع این معضل رفع گردد.

شاید این ماجرا هم بنا به گفته درودگر با درایت وزیر ورزش حل گردد اما اگر چنین گردد، همچنان هزاران علامت سوال درباره بدهی سازمان لیگ به باشگاه ها بابت تبلیغات محیطی، باقی خواهد ماند.

2 - 1

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5044

به "اسباب کشی استقلال و پرسپولیس ، پول تبلیغات، گمشده بزرگ داستان آزادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسباب کشی استقلال و پرسپولیس ، پول تبلیغات، گمشده بزرگ داستان آزادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید