استعفای نماینده بایدن در امور هائیتی در اعتراض به رفتار غیرانسانی آمریکا

به گزارش بلاگ پو، ایرنا نوشت: دانیل فوت نماینده ویژه آمریکا در امور هائیتی، با ارائه استعفا نامه خود به آنتونی بن وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد با تصمیم غیرانسانی و مخرب آمریکا برای اخراج هزاران پناهنده هائیتی از مرز آمریکا و مکزیک مشارکت نخواهد کرد.

استعفای نماینده بایدن در امور هائیتی در اعتراض به رفتار غیرانسانی آمریکا

به گزارش سی ان ان، فوت در نامه استعفای خود به بن گفت که هائیتی با فقر، جنایت، فساد دولتی و کمبود منابع انسانی روبرو است.

وی گفت: این کشور شکست خورده قادر به تامین امنیت یا ارائه خدمات اولیه نیست و پناهجویان بیشتر به یاس و جنایت بیشتر در این کشور دامن می زند.

نماینده ویژه آمریکا در امور هائیتی اضافه کرد: تحولات منفی نه تنها برای هائیتی بلکه برای آمریکا و کشورهای همسایه آن پیامدهای فاجعه باری خواهد داشت.

سازمان ملل متحد روز گذشته تاکید نمود اقدام آمریکا در اخراج گسترده پناهجویان هائیتی که در روزهای گذشته با عبور از مرز مکزیک به تگزاس وارد شده و در زیر پلی در منطقه دل ریو اردو زده اند، هنجارهای بین المللی را نقض می نماید.

فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان خاطرنشان کرد: از تصاویر شرایط اسفناک در منطقه ریو جایی که بیش از 14 هزار نفر از پناهجویان هائیتی پس از سفری سخت از کشورهای گوناگون (قاره) آمریکا تجمع نموده اند، متاسفم.

پس از ورود بیش از 10 هزار مهاجر غیرقانونی به این شهر مرزی، نه تنها شهردار دل ریو شرایط فوق العاده خاطرنشان کرد بلکه 400 مامور هم از سوی اداره حفاظت مرزی آمریکا به این منطقه اعزام شده اند.

مهاجران، این شهر 35 هزار نفری را به سرپناهی موقت تبدیل نموده اند و بسیاری، از رودخانه برای استحمام و شستن لباس های خود استفاده می نمایند.

نشریه لا وانگواردیا اسپانیا هم در گزارشی با انتقاد از فیلم ها و عکس های منتشر شده در روزهای اخیر از مرزبانان سوار بر اسب آمریکایی در حال تعقیب و آزار و اذیت مهاجران هائیتی نوشت: انتشار این تصاویر به رسوایی عظیم اجتماعی و سیاسی در واشنگتن تبدیل شده است.

این تصاویر دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را وادار نموده تا در خصوص اقدامات ماموران گشت های مرزی وابسته به اداره امنیت فدرال ملی تحقیقاتی را شروع نمایند.

311311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54852

به "استعفای نماینده بایدن در امور هائیتی در اعتراض به رفتار غیرانسانی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای نماینده بایدن در امور هائیتی در اعتراض به رفتار غیرانسانی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید