افراد مشکوک و بیماران کرونا در خروجی شهر ها قرنطینه شوند

به گزارش بلاگ پو، وزیر بهداشت در حکمی سرپرست جمعیت هلال احمر را به عنوان مسئول برپایی و نظارت بر اکیپ های بازرسی سلامت مستقر در خروجی شهر ها منصوب کرد.

افراد مشکوک و بیماران کرونا در خروجی شهر ها قرنطینه شوند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سعید نمکی، در حکمی، کریم همتی سرپرست جمعیت هلال احمر را به عنوان مسئول برپایی و نظارت بر اکیپ های بازرسی سلامت مستقر در خروجی شهر ها منصوب کرد.

در این حکم آمده است: مسئولیت برپایی و نظارت بر اکیپ های بازرسی سلامت مستقر در خروجی شهر هایی که لیست آن با موافقت معاون امور بهداشتی و معاون وزارت کشور نهایی شده به جنابعالی محول می شود. هر اکیپ شامل یک نفر از پرسنل بهداشتی، هلال احمر و نیرو های نظامی و دانشگاهی خواهد بود.

1- اکیپ ها در خروجی شهر های ذکر شده و مورد توافق، در محل و تعداد مناسب تشکیل شود. علاوه بر خروجی شهر های مورد نظر، در ترمینال ها، ایستگاه های قطار و فرودگاه ها نیز طبق روال قبل باید ادامه یابد.

2- اکیپ ها باید مجهز به دستگاه تب سنج و امکانات اولیه تشخیص بوده، بروشور ها و مطالب آموزشی نیز جهت کسانی که بیمار تشخیص داده نمی شوند، جهت تذکرات لازم و اعمال دستورالعمل های ضروری باید داده شود. موارد آموزشی جهت افراد مشکوک و همراهانشان طبق پروتکل های ایزولاسیون می باشند.

3- افراد مشکوک و یا بیمار سریعاً به اولین ایستگاه قرنطینه منتقل و با نظر پزشک معالج مستقر مشخص تکلیف شوند. بلاتکلیفی افراد مشکوک و یا احتمالاً مبتلا مهم ترین عامل در شیوع بیماری است که باید مورد توجه قرار گیرد. ثبت مشخصات فرد مشکوک و مبتلا، همچنین مشخصات وسیله نقلیه در سامانه و ردیابی توسط پرسنل بهداشتی منطقه ضروری است.

اطلاعات مربوط به این گونه موارد هر روزه توسط سامانه باید به ستاد مستقر در وزارت بهداشت منتقل شود.

4- در صورت هرگونه مقاومت و یا ایجاد درگیری افراد مشکوک و یا مبتلا مسئولیت برخورد قانونی و پیگیری های مورد احتیاج به عهده پرسنل نظامی و انتظامی و ضابطین قضائی عضو اکیپ است و همکاران بهداشتی و هلال احمر حق هیچ گونه درگیری و مقابله با مردم را ندارند.

5- در صورتی که افزایش اکیپ ها و یا شهر های مورد نظر ضرورت داشت به وسیله ستاد استانی و استانداران به ستاد مرکزی اعلام و سپس روزانه به جنابعالی ابلاغ خواهد شد.

6- ضروری است، مسئولین هلال احمر استانی با هماهنگی معاونین بهداشت و درمان، دانشگاه ها سرکشی های مستمر به اکیپ های مستقر در خروجی شهر های استان ها داشته باشند.

7- آغاز عملیات و استقرار اکیپ ها از پس فردا سه شنبه مورخ 27/ 12/ 1398‬ و با اعلام قبلی صورت گیرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21952

به "افراد مشکوک و بیماران کرونا در خروجی شهر ها قرنطینه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد مشکوک و بیماران کرونا در خروجی شهر ها قرنطینه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید