امروز چشم امید عراقی ها به مجلس است

به گزارش بلاگ پو، ایسنا نوشت: مجلس عراق امروز، یکشنبه به ریاست محمد الحلبوسی جلسه فوق العاده برگزار می نماید، در پی دریافت استعفانامه عادل عبدالمهدی در روز شنبه حالا نگاه ها به مجلس دوخته شده است.

امروز چشم امید عراقی ها به مجلس است

منابع به شبکه العربیه گفتند، مجلس همچنین به آنالیز قانون انتخابات و کمیسیون انتخابات در پی تقدیم استعفای عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق می پردازد و انتظار می رود در این جلسه مساله استعفای نخست وزیر و کوتاهی دولت در مساله ذی قار رسیدگی گردد.

از طرفی یک منبع در ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری نامزدی هر شخصیتی از این ائتلاف برای تصدی نخست وزیری را تکذیب کرد.

محمد شیاع السودانی، نماینده ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی نیز تکذیب کرد که نامزدی را از سوی آن برای پست نخست وزیر نامزد شده باشد.

سازوکار قانون اساسی برای برکناری دولت در عراق به این گونه است که استعفا با موافقت اکثریت مطلق مجلس و طبق ماده 81 صورت می گیرد و براساس این ماده رئیس جمهوری ریاست وزیران را برعهده می گیرد.

بعد از آن رئیس جمهوری به مدت 15 روز نامزدی را برای تشکیل دولت مکلف می نماید. همچنین یک پنجم اعضای مجلس می توانند خواهان استیضاح نخست وزیر شوند در عین حال می توان با اکثریت مطلق تعداد اعضای مجلس دولت را برکنار کرد و در صورت برکناری نخست وزیر، دولت مستعفی قلمداد می گردد.

310 310

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16723

به "امروز چشم امید عراقی ها به مجلس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز چشم امید عراقی ها به مجلس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید