خبرنگاران واکنش مقام های روس به ادعای مداخله این کشور در دور تازه انتخابات آمریکا

به گزارش بلاگ پو، مسکو - خبرنگاران - مقام های روسیه به ادعای مطرح شده از طرف آمریکا مبنی بر امکان مداخله این کشور در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داده و اعلام کردند که این اقدام با هدف کسب پیروزی صورت می گیرد.

خبرنگاران واکنش مقام های روس به ادعای مداخله این کشور در دور تازه انتخابات آمریکا

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، سرگئی تسکوف عضو کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) معتقد است که احزاب جمهوریخواه و دمکرات با آمادگی از موضوع مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای کسب پیروزی در این انتخابات تلاش می کنند.

این مقام پارلمانی روسیه در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی گفت: این گونه اظهارات مقامهای آمریکایی، موقعیت کشور ما را ارتقاء می بخشد زیرا چنین می توان برداشت کرد که بدون حمایت روسیه هیچکس در آمریکا نمی تواند در انتخابات به پیروزی برسد.

تسکوف در همین حال شرح داد که روسیه هیچ گونه ارتباطی با کارزار انتخاباتی آمریکا ندارد و رویکرد مسکو در این مساله کاملا با رفتار واشنگتن متفاوت است که دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر را پنهان نمی کند.

شبکه خبری سی ان ان روز شنبه سوم اسفندماه در تحلیلی به قلم ناتان هج - Nathan Hodge بیان کرد که اجرای طرحی آشنا، مقام های ارشد نهادهای اطلاعاتی آمریکایی نسبت به مداخله دوباره روسیه در انتخابات پیش روی آمریکا که کرملین ترجیح می دهد ترامپ پیروز آن باشد به کنندگان کنگره هشدار داده اند.

رسانه آمریکایی اضافه کرد: اما روس گیت2 - Russiagate عواقب مستقیمی بر ولادیمیر پوتین نخواهد داشت، کرملین قصد دارد تا برنی سندرز نامزد پیشتاز و مطرح حزب دموکرات را نیز در این انتخابات مورد حمایت قرار دهد.

این شبکه گزارش داد، انتشار این خبر با واکنش سریع برنی سندرز و خشم دونالد ترامپ همراه شد.

الکسی چپا معاون کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه معتقد است که اتهام به روسیه مبنی بر مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار روانی زیادی بر نامزدها تحمیل میکند به طوری که هر طرف پس از شکست گمان میکند از سوی کرملین ضربه خورده است به عبارت ساده تر همه اقدامات از کرملین منشاء می گیرد.

به گفته وی، سیستم حکومت آمریکا به گونه ای بنا شده است که رئیس جمهور توان تغییر آنچنانی ندارد بنابراین سیاست های کلی همان خواهد ماند.

این کننده دوما می گوید که ترامپ در بسیاری موارد نمی تواند شرایط را تغییر دهد زیرا مجبور به مبارزه با اقدامات مقابله جویانه است.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به تازگی ضمن رد موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا گفته است، متاسفانه هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک تر می شویم شاهد اعلان های خیالبافانه بیشتری هستیم که با واقعیت سازگار نیست.

الکسی فننکو رئیس کرسی امنیت بین المللی دانشکده سیاست های جهانی دانشگاه دولتی مسکو (ام.گ.او) هم معتقد است که امکان یاری مسکو به نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا تقریبا غیرممکن است.

کارشناس روس معتقد است با توجه به قانون شفافیت مالی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، احتمال یاری مالی روسیه بسیار کم است.

وی اضافه کرد: با توجه به سطح بالای روحیه ضدروسی در جامعه آمریکا، طرفداری روسیه از هر یک از نامزدها به معنی نابودی نامزد مورد حمایت روسیه خواهد بود.

در حالی ترامپ سومین سال ریاست جمهوری خود را طی می کند که بیشتر مردم آمریکا براین باورند با یاری روسیه به این جایگاه رسیده است.

او از بدو شروع کارزار انتخابات خود در سال 2015 میلادی تا به امروز متهم است که برای راه یافتن به کاخ سفید، از روسیه یاری گرفته است چرا که چند روز مانده به شروع انتخابات، اطلاعات زیادی علیه هیلاری کلینتن رقیب وی در شبکه های اجتماعی منتشر شد و در نهایت شرایط رقیب دموکرات ترامپ را دگرگون کرد.

از آن تاریخ به این طرف، رسانه ها یل جناح های طرفدار آمریکا در نقاط مختلف جهان، روسیه را متهم به دست داشتن در انواع انتخابات ها میکنند.

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده است که سوم نوامبر 2020 (سیزدهم آبان 1399) برگزار می شود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20418

به "خبرنگاران واکنش مقام های روس به ادعای مداخله این کشور در دور تازه انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکنش مقام های روس به ادعای مداخله این کشور در دور تازه انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید