بازار ایتالیا گزینه مناسبی برای توسعه صادرات خرماست

به گزارش بلاگ پو، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان با اشاره به اینکه بازار ایتالیا گزینه مناسبی برای توسعه صادرات خرمای کشور است، گفت: برای معرفی بیشتر این محصول در بازارهای شهرهای مختلف ایتالیا و دستیابی به بازار هدف مستمر و رو به رشد و حضور گسترده، باید نقشه راهی معین با در نظر دریافت همه جنبه های تجاری و فرهنگی آن کشور تدوین کرد.

بازار ایتالیا گزینه مناسبی برای توسعه صادرات خرماست

داریوش صولت، در نشست مجازی رئیس اتاق کرمان و جمعی از فعالان مالی استان با موضوع توسعه تجارت خرما در میلان اضافه نمود: باید کوشش ها برای تغییر دیدگاه مردم ایتالیا نسبت به تفننی بودن خرما اصلاح و نقش مهمی در سبد غذایی آنها و در صنایع شیرینی پزی و شکلات سازی ایفا نماید.

او با بیان اینکه بر اساس آمارها، ایران سومین فراورینماینده خرمای جهان است، ادامه داد: باید این رتبه در بازارهای هدف معرفی و سپس ارتباطات تجاری ایجاد، بازاریابی ها انجام و سپس قراردادهای لازم منعقد گردد تا نتیجه لازم برای توسعه صادرات به دست آید.

صولت، به نمونه ای از همکاری کنسولگری میلان با استان های کشور در زمینه صادرات محصولات آنها پرداخت و اظهار داشت: در انتها سال گذشته اتاق مازندران با مرکز تهیه و توزیع مواد کشاورزی و فرآورده های غذایی میلان قراردادی را منعقد کرد و کار صادرات محصولات منطقه را شروع می نماید.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان، ادامه داد: این مرکز احتیاج بازار شمال ایتالیا با حدود 35 میلیون نفر جمعیت را تأمین می نماید و می تواند مرجعی برای گفتگو و شریک تجاری ایران در حوزه خرما باشد که باید به آن توجه کرد.

او اعلام کرد: در ایتالیا سوپرمارکت هایی با شعب زیاد و بازار مصرف اختصاصی فعال هستند که برای تأمین کالاهای خود به صورت مستقیم اقدام می نمایند که این سوپرمارکت ها نیز می تواند محل رجوع ما برای مراودات تجاری باشند.

صولت اظهار داشت: ایتالیا به دلیل شرایط جغرافیایی مناسب یکی از معدود نقاط خاص در اروپاست که مواد غذایی را تأمین و به سایر کشورهای اروپایی صادر می نماید.

در ادامه این نشست رئیس اتاق کرمان با تأکید بر ساماندهی و توسعه صادرات کالاهای استان به ویژه کالاهایی با تکنولوژی بالا در سال 1400 گفت: باید اقتصاد ما صادرات محور باشد که لازمه آن فراوریی است که رقابت پذیر، بهره ور، با استفاده از تکنولوژی بالا و دارای برند باشد.

سیدمهدی طبیب زاده، توضیح داد: ایتالیا یکی از شرکای تجاری ایران در همه ادوار بوده و اکنون نیز با توجه به شرایط تحریم ها مراودات تجاری با ایران را همچنان حفظ نموده و کرمان نیز همیشه از این فرصت همکاری استفاده نموده است.

او ادامه داد: 10 درصد صادرات کشور به ایتالیا، مربوط به استان کرمان است که در دو قلم کالا بوده که می توان حجم این صادرات و ارقام صادراتی را افزایش داد.

طبیب زاده، با تأکید بر تجارت برد- برد بین دو طرف اضافه نمود: از سوی دیگر ماشین آلات ایتالیایی نیز در ایران و کرمان فعال هستند که این موضوع طرفین را به همکاری تشویق می نماید.

در ادامه رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: ایران با 500 میلیون دلار صادرات خرما به عنوان دومین صادرنماینده این محصول در جهان است و در صورت برطرف بعضی مسائل ناشی از تحریم ها این میزان صادرات به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

محسن رشیدفرخی، با بیان اینکه ایران ازنظر تعدد ارقام خرما رتبه اول در جهان را داراست، اضافه نمود: پس از برطرف تحریم ها که امیدواریم به زودی شاهد آن باشیم می توان بهتر و گسترده تر از قبل در بازار خرمای جهان نقش آفرینی کرد.

او توضیح داد: بهترین روش برای معرفی بیشتر خرمای ایران به جهان شرکت در نمایشگاه هاست که انجمن ملی خرمای ایران آمادگی برقراری ارتباط با سرکنسول میلان در این زمینه را دارد.

در ادامه رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در بم گفت: امیدواریم آنالیز های لازم برای استقرار پایگاهی در یکی از شهرهای کشور ایتالیا انجام گردد تا هم احتیاج داخل کشور ایتالیا پوشش داده گردد و هم زمینه صادرات مجدد به سایر کشورهای اروپایی فراهم آید.

محمدحسین اکبری یزدی، اضافه نمود: از سرکنسول ایران در میلان درخواست داریم راه های برقراری ارتباط با مراکز عظیم توزیع مواد غذایی و محصولات کشاورزی و سوپرمارکت های ایتالیا را در اختیار صادرنمایندگان استان کرمان قرار دهند تا بتوان برای توسعه صادرات این محصول کوشش کرد.

او به بازدید چند سال گذشته جمعی از فعالان مالی خرما کرمان از ماشین آلات بسته بندی در ایتالیا اشاره و اظهار کرد: کارشناسان ایتالیایی اعلام کردند که خرمای بم به دلیل ظرافت پوست آن قابلیت بسته بندی اتوماتیک با استفاده از این ماشین آلات را ندارد و قرار شد مطالعات لازم برای فراوری ماشین آلات برای بسته بندی خرما توسط یکی از شرکت های ایتالیایی انجام گردد که کار متوقف مانده و این موضوع باید پیگیری گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48005

به "بازار ایتالیا گزینه مناسبی برای توسعه صادرات خرماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار ایتالیا گزینه مناسبی برای توسعه صادرات خرماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید