بدعت سرپرست تنیس با کسب کرسی بین المللی، نقض حرف های وزیر ورزش

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، جامعه ورزشی ایران این روزها با دغدغه ای جدید روبه رو شده اند، سرپرستانی که با پایان دوره چهارساله ریاست روسای فدراسیونها پایشان به آنجا باز شده و گاها ترک جایگاه سرپرستی حتی بعد از شش ماه برایشان تلخ و سخت است.

بدعت سرپرست تنیس با کسب کرسی بین المللی، نقض حرف های وزیر ورزش

نمونه شاخص حواشی پیرامون سرپرست در فدراسیون تنیس در حال تجربه است که احمد نامنی از کارمندان وزارت ورزش و جوانان به محض ورود به فدراسیون دست به تغییرات گسترده ای زد و برخوردهایی داشت که در قامت مسئولیت های یک سرپرست نمی گنجد.

در حالی که مسئولان وزارت ورزش و جوانان و در راس آن مسعود سلطانی فر بارها از مدیریت فدراسیونها با سرپرست ابراز ناراحتی نموده و حتی آن را آفت فدراسیون های ورزشی نامیده است این آفت امروز به جان رشته راکتی و المپیکی تنیس افتاده است.

احمد نامنی در همان نخستین روزهای فعالیتش در فدراسیون تقریبا خانه تکانی غیرقانونی برای تمام پست های کلیدی فدراسیون داشت و اندکی بعد در اقدامی سوال برانگیز برای کاندیداتوری یک پست آسیایی ثبت نام کرد.

اگرچه محمدشروین اسبقیان مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی مدعی شده است که خانواده تنیس از نامنی خواسته اند در این انتخابات شرکت کند اما واقعیت این است که همین خانواده به شدت از نشستن یک بیگانه با ورزش تنیس بر جایگاه آسیایی ناراضی هستند. تعیین نیست منظور اسبقیان از خانواده تنیس دقیقا چه فرد یا افرادی هستند چرا که هر فردی می داند کسب یک کرسی آسیایی می بایست از آن نماینده ای فعال در آن رشته باشد نه فردی موقتی و بیگانه با تنیس.

یک بام و دو هوای وزارت ورزش در بحث سرپرستی

چیزی که برای من خیلی عجیب است و به نظرم آفت فدراسیون ها و ورزش است، سرپرستی اداره شدن فدراسیون هاست. سرپرستی اداره شدن را از هر زاویه نگاه کنیم، قابل نقد است. فردی که سرپرست است، چون می داند موقتی است، اصلا نمی تواند برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشد؛ در نتیجه دنبال تامین منابع اقتصادی نمی رود. ضمن اینکه ممکن است یکسری ولخرجی ها داشته باشد. با تعیین سرپرست، حتی به مدت سه ماه، به روال جاری فدراسیون ها لطمه می زنیم.

این اظهارات مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان است در مورد مسائل سرپرستی فدراسیون های ورزشی اما دقیقا در فدراسیون تنیس همین حضور حدودا سه ماهه سرپرست باعث بروز حواشی و عقبگردهایی شده است که برای جبران آن حداقل به چندسال زمان احتیاج است.

سرپرستی که با حضورش نه تنها آرامش را به فدراسیون نیاورد بلکه خود منشا آشفتگی و بلاتکلیفی هرچه بیشتر شده است و شرکتش در انتخابات هیات رئیسه کنفدراسیون تنیس و به ثبت رسیدن نام وی به عنوان رئیس فدراسیون تنیس تناقضی آشکار با اظهارات مسئولان ورزش.

حال باید از وزیر ورزش و جوانان پرسید که آیا از فعالیت زیرمجموعه خود در نقض آشکار قوانین خبر دارد؟ آیا وزیر ورزش و جوانان موافق حضور یک سرپرست موقت در انتخابات فراملی و بین المللی است؟ و آیا وزیر ورزش برنامه ای برای انتها دادن به بازی خطرناک مهره های سرباز خود در شطرنج فدراسیون تنیس دارد چرا که ادامه این فرایند به کیش و مات تنیس، این رشته پرطرفدار و ویژه راکتی می انجامد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16826

به "بدعت سرپرست تنیس با کسب کرسی بین المللی، نقض حرف های وزیر ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدعت سرپرست تنیس با کسب کرسی بین المللی، نقض حرف های وزیر ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید