برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب یک ایده هوشمندانه بود

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران ، علی حسین سازمند، مدیر انتشارات دانژه در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، اعلام کرد: باید به برگزارکنندگان نمایشگاه مجازی کتاب تهران، دست مریزاد گفت. این کار یک تجربه نو هم برای خانه کتاب و ادبیات ایران و هم برای ناشران و مخاطبان کتاب است.

برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب یک ایده هوشمندانه بود

وی اضافه نمود: حتی وجود بعضی کاستی ها نیز به نظرم در اولین دوره نمایشگاه مجازی طبیعی است. هر انسان منصفی درک می نماید که در اولین گام ها، تجربه چندانی وجود ندارد و با آزمون و خطا و استفاده از تجربه برگزاری نخستین دوره، همچنین تقویت زیرساخت ها می توان در دوره های بعد با درصد خطای کمتر و پیروز تر این رویداد را برگزار کرد. هرچند در همین دوره نخست نیز، استقبال از نمایشگاه مجازی، بسیار فراتر از پیش بینی ها بود.

این ناشر با بیان این که برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب کار ارزشمندی است، توضیح داد: به ویژه در دوران شیوع کرونا که امکان سفر و همچنین تجمع وجود ندارد، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، مناسب ترین کاری بود که می شد انجام داد. در این نمایشگاه، علاقه مندان به کتاب در هر نقطه از ایران در خانه های خود می توانند به کتاب ها و تازه های نشر دسترسی داشته باشند.

او در ادامه گفت: نکته دیگر درباره این نمایشگاه که از محاسن آن نیز محسوب می گردد، کوتاه کردن دست دلالان و واسطه هاست. البته معتقدم برگزاری نمایشگاه یک بار در سال آن هم چند روز، کافی نیست. می توان با برنامه ریزی دقیق و توسعه زیرساخت های لازم، این رویداد را در چند نوبت و روزهای بیشتر برگزار کرد. با برطرف عیوب کار، در دوره های بعد نمایشگاه بهتر هم برگزار می گردد.

سازمند در سرانجام با بیان این نکته که ارتباط مستقیم بین ناشر و خریدار از دیگر محاسن نمایشگاه مجازی کتاب است، گفت: همین که در شرایط کنونی مالی و گران بودن قیمت کتاب، مردم بتوانند با تخفیف و صرف هزینه های کمتر، کتاب را در خانه خود سفارش داده و دریافت نمایند، موقعیت خوبی است. البته در کنار بیان محاسن نمایشگاه، بیان معایب هم می تواند به بهتر برگزار کردن این رویداد در دوره های بعد یاری کند. البته بیان نواقص و اشکالات باید با رعایت انصاف همراه باشد تا اصل قضیه که این کار یک ایده هوشمندانه است، زیر سوال نرود.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن شروع و تا دهم بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42395

به "برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب یک ایده هوشمندانه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب یک ایده هوشمندانه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید