خبرنگاران آمریکا از هند خواست که همکاری با چین را کم کند

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- وزارت امور خارجه آمریکا با دخالت در روابط میان دهلی و پکن از هند خواست تا سطح وابستگی و همکاری با چین را کاهش دهد.

خبرنگاران آمریکا از هند خواست که همکاری با چین را کم کند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگاران از خبرگزاری فرانسه، با افزایش تنش میان پکن و واشنگتن، مایک پمپئو از هند خواست تا از وابستگی خود به کالاهای چینی بکاهد.

پمپئو در نشست تجاری مجازی آمریکا و هند گفت: دهلی نو به عنوان یکی از معدود کشورهای قابل اعتماد و همفکر با واشنگتن بود.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه نمود: هند این فرصت را دارد که زنجیره های تأمین دنیای را بدون چین جذب کند و تکیه خود به شرکت های چینی در بخش هایی مانند ارتباط از راه دور، تجهیزات پزشکی و سایر موارد را کاهش دهد.

به گفته پمپئو، هند در این موقعیت واقع شده است زیرا اعتماد بسیاری از ملل در سراسر دنیا از جمله ایالات متحده را کسب نموده است.

پمپئو در خصوص نزاع های مرزی میان هند و چین گفت: درگیری ها توسط نیروهای مسلح چین شروع شد و نمونه دیگری از رفتار غیرقابل قبول از طرف حزب کمونیست حاکم چین بود.

وی از تصمیم هند برای ممنوع کردن 59 اپلیکیشن چینی از جمله تیک تاک تشکر کرد و گفت: اپلیکشین های اشتراک ویدئو هم اکنون خطرات امنیتی جدی را متحمل مردم هند می نماید.

در ادامه تنش های میان واشنگتن و پکن، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه بیان کرد کرد به دلیل محافظت از مالکیت معنوی و اطلاعات خصوصی کنسولگری چین در هوستون را بسته است.

وزارت خارجه چین بیان کرد از آنجایی که واشنگتن از پکن خواست تا ظرف 72 ساعت کنسولگری خود در هوستون را ببندد، دولت چین به این اقدام ناگهانی دولت ترامپ شدیدا اعتراض و بیان کرد که مقابله به مثل می نماید.

وزارت خارجه چین این اقدام آمریکا را تحریک سیاسی دانست و اضافه نمود: این اقدام یک جانبه، به طور جدی قوانین بین المللی، هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل و توافقنامه دوجانبه کنسولی بین چین و آمریکا را نقض می نماید. چین، چنین حرکت ظالمانه و غیرقابل توجیهی را که موجب خرابکاری روابط چین و آمریکا می گردد، محکوم می نماید. ما از ایالات متحده می خواهیم که بلافاصله تصمیم نادرست خود را پس بگیرد در غیر این صورت چین واکنش های مشروع و لازم را انجام خواهد داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 21 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30393

به "خبرنگاران آمریکا از هند خواست که همکاری با چین را کم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا از هند خواست که همکاری با چین را کم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید