خبرنگاران اتهام زنی علیه چین و سازمان جهانی بهداشت در ایستگاه اروپا

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- یک نشریه آلمانی به نقل از سرویس اطلاعات فدرال آلمان مدعی شد که رییس جمهوری چین شخصا از سازمان جهانی بهداشت خواسته که هشدار جهانی کرونا را به تاخیر بیاندازد.

خبرنگاران اتهام زنی علیه چین و سازمان جهانی بهداشت در ایستگاه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

نشریه آلمانی اشپیگل روز یکشنبه نوشت که داده های سرویس اطلاعات فدرال آلمان نشان می دهد شی جین پینگ رییس جمهوری چین شخصا از تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت خواسته است که هشدار دنیای درباره کووید19 را به تاخیر بیاندازد.

بنا بر ادعای سرویس اطلاعات فدرال آلمان، شی در روز 21 ژانویه از آدهانوم درخواست کرد که اطلاعات مربوط به انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان را پنهان نموده و هشدار درباره همه گیری این ویروس را به تاخیر بیاندازد که منجر به از دست رفتن 4 تا 6 هفته فرصت دنیای برای مقابله با کرونا شده است.

اما سازمان دنیای بهداشت بلافاصله پس از انتشار این گزارش در بیانیه ای آن را بی اساس و نادرست توصیف کرد و گفت: دکتر آدهانوم و رییس جمهوری شی در روز 21 ژانویه گفت وگوی تلفنی نداشته اند.

سازمان دنیای بهداشت شرح داد: چین در 20 ژانویه (یعنی یک روز قبل از تماس تلفنی ادعایی) انتقال این ویروس از انسان به انسان را تایید کرد و در 22 ژانویه سازمان دنیای بهداشت این موضوع را به صورت دنیای بیان کرد.

ادعای جدید سرویس اطلاعاتی آلمان در حالی است که پیشتر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به همراه بعضی دیگر از مقام های این کشور اتهام زنی های گسترده ای را علیه چین و سازمان دنیای بهداشت مطرح نموده اند.

ترامپ چین را متهم به تعلل در اعلام اطلاعات مربوط به انتشار کووید19 کرد و درباره سازمان دنیای بهداشت هم مدعی شد که این سازمان با پنهانکاری و سوء مدیریت و هشدار دیر هنگام درخصوص شیوع کرونا سبب جان باختن هزاران نفر شده است.

ترامپ گفت که به دولت خود دستور داده تا بودجه این سازمان را تعلیق کند زیرا سازمان بهداشت دنیای نتوانسته وظیفه خود را انجام دهد و بعد از دهه ها باید جوابگو باشد و به اصلاحات درون سازمانی دست بزند. این اقدام ترامپ با انتقادهای گسترده دنیای روبه رو شد.

مقام های آمریکا پیشتر نیز در الفاظی غیر انسانی و نژادپرستانه، از ویروس کرونا به عنوان ویروس چینی یا ویروس ووهان نام برده بودند که سبب خشم چین و حتی بعضی مقام های دنیا شد.

علاوه بر آمریکا، مقام های بریتانیا از جمله دومینیک راب وزیر خارجه بریتانیا هم در کنفرانسی خبری با تکرار اتهامات امریکا علیه چین گفت که سوال های سختی درباره چگونگی آغاز این بحران هست که باید مطرح گردد.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه هم در گفت و گو با روزنامه فایننشال تایمز، مدیریت چین در برخورد با شیوع ویروس کرونا را زیر سوال برده و گفته اتفاقاتی افتاده که ما از آن بی خبریم. بنابر این زودباوری است اگر بگوییم چین مدیریتی بهتر از سایرین با این بحران داشته.

اما چین نه تنها هیچ کدام از این اتهام ها را قبول ندارد، بلکه معتقد است که بیش از هر کشور دیگری برای مهار کرونا در دنیا کوشش نموده و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نورزیده و بیشترین هزینه ها را متقبل شده است.

مایک رایان از مقام های ارشد سازمان دنیای بهداشت در واکنش به اظهارات رییس جمهوری آمریکا که گفته بود منشاء ویروس کرونا آزمایشگاهی در چین بوده، اضافه نمود: سازمان دنیای بهداشت هیچ اطلاعاتی از آمریکا که نشان دهد ادعای مطرح شده واقعیت دارد دریافت ننموده است.

حتی جامعه اطلاعاتی آمریکا که همه نهادهای اطلاعاتی - امنیتی این کشور را مدیریت می نماید، اعلام نموده ویروس کرونا دست ساز بشر نیست یا با اصلاح ژنتیکی پدید نیامده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 13 تیر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25700

به "خبرنگاران اتهام زنی علیه چین و سازمان جهانی بهداشت در ایستگاه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتهام زنی علیه چین و سازمان جهانی بهداشت در ایستگاه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید