خبرنگاران شرکت توسعه نیشکر تنها فراوری کننده شکر دارویی در خاورمیانه است

به گزارش بلاگ پو، اهواز - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکروصنایع جانبی گفت:این شرکت تنها تولیدکننده شکر دارویی در خاورمیانه است که توانسته گام مهمی در راستای خودکفایی کشور و بی نیازی از واردات شکر دارویی بردارد.

خبرنگاران شرکت توسعه نیشکر تنها فراوری کننده شکر دارویی در خاورمیانه است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران عبدعلی ناصری روز سه شنبه در جریان بازدید از کارخانه شکردارویی حکیم فارابی اعلام کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، شکر دارویی مورد احتیاج 63 شرکت داروسازی را تامین می نماید.

وی اضافه نمود: احتیاج کشور به شکر دارویی 12 هزار تن در سال است و کارخانه شکر دارویی کشت و صنعت حکیم فارابی ظرفیت فراوری 15هزار تن شکر دارویی در سال را دارد که با این ظرفیت فراوری، علاوه بر تامین احتیاج داخلی شرکت های داروسازی، ظرفیت لازم برای صادرات نیزمهیا شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به فراوری پنج هزار و 400 تن شکر دارویی دراین شرکت اعلام کرد:متاسفانه به دلایل متعدد استقبالی از شکر دارویی فراوری داخل نشده است اما با هماهنگی انجام شده با معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، مقرر شده صنایع دارویی شکر دارویی مورد احتیاج خود را از شرکت توسعه نیشکر تامین نمایند.

ناصری اضافه نمود:متناسب با احتیاج بازار، ظرفیت فراوری شکر دارویی افزایش خواهد یافت؛ شکر دارویی از فراوریات اصلی و راهبردی شرکت توسعه نیشکر است که در جهان شرکت های معدودی در اروپا، آمریکا، چین و برزیل این محصول را فراوری می نمایند که با بهره برداری از کارخانه شکر دارویی، ایران نیز در رده فراوری نمایندگان مهم این محصول در جهان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکروصنایع جانبی ادامه داد:در گذشته شکر دارویی از کشورهای اروپایی وارد می شد ولی به دلیل تحریم ها و دسترسی نداشتن به این نوع شکر، با توجه به حساسیت و اهمیت حفظ سلامت جامعه طرح فراوری شکر دارویی آنالیز و به مرحله اجرا درآمد.

ناصری اعلام نمود: شرکت توسعه نیشکر با توجه به تعهدی که به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد شکر دارویی مورد احتیاج کارخانه های داروسازی کشور را در هر شرایطی تامین نموده تا فرایند فراوری و تهیه داروی مورد احتیاج کشور دچاراختلال نگردد.

وی اضافه نمود: در این شرایط حساس جامعه و شیوع ویروس کرونا، شرکت توسعه نیشکر در کنار مدافعان سلامت مردم قرار گرفته است و بی وقفه و به طور شبانه روزی در بخش های مختلف از جمله فراوری 80 درصد الکل طبی کشور وهمچنین تامین شکر دارویی مورد احتیاج شرکت های داروساز مشغول به فعالیت است تا کمبودی در کشور در این بخش ها ایجاد نگردد.

شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی از سال 1393 با هدف تنوع و توسعه محصول و ایجاد ارزش اضافه نموده و همچنین جلوگیری از وابستگی کشور، فراوری شکر دارویی در شرکت کشت و صنعت فارابی با ظرفیت فراوری سالانه15هزار تن آغاز کرد.

شکر دارویی این کارخانه با بالاترین استانداردهای دارویی جهان از جمله BP، USP و IP فراوری و بسته بندی می گردد.

عملیات اجرایی طرح های هفت گانه نیشکر خوزستان شامل کشت و صنعت امیرکبیر ، دعبل خزاعی ، حکیم فارابی ، امام خمینی (ره) ، سلمان فارسی ، دهخدا ، میرزاکوچک خان با ظرفیت اسمی فراوری 700هزار شکر از اوایل دهه 70 آغاز شد و از سال 1380 یکی پس از دیگری وارد چرخه فراوریشدند.

به گزارش خبرنگاران بروز سیلاب بهار پارسال خوزستان حدود نیمی از مجموع 84هزار هکتار زمین های نیشکر طرح های هفت گانه نیشکری خوزستان را به زیرآب برد و حدود 50هزار میلیارد ریال به این واحدها خسارت زد.

طبق برنامه قرار است فراوری شکر در طرح های هفت گانه پس از بازسازی خسارات سیلاب و بهسازی مزارع نیشکر، تا سه سال آینده به فراوری پایدار 650هزار تن شکر در سال برسد.

استان خوزستان در مجموع به تنهایی حدود 40درصد احتیاج کشور به شکر را فراوری می نماید.احتیاج سالانه کشور به شکر حدود 2.2 میلیون تن است که از این میزان 1.4میلیون تن در واحدهای نیشکری و چغندری کشور فراوری می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24551

به "خبرنگاران شرکت توسعه نیشکر تنها فراوری کننده شکر دارویی در خاورمیانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرکت توسعه نیشکر تنها فراوری کننده شکر دارویی در خاورمیانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید