خبرنگاران قطع سهمیه آرد نانوایی ها در صورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی

به گزارش بلاگ پو، تهران - خبرنگاران- قائم مقام مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در پی شیوع بیماری کووید - 19 باید پروتکل های بهداشتی از سوی مراکز خرید گندم و نانوایی ها رعایت گردد و در صورت تخلف و بی توجهی سهمیه آرد متخلفان قطع می گردد.

خبرنگاران قطع سهمیه آرد نانوایی ها در صورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی

حسن حنان روز چهارشنبه در نشست خبری ویدئو کنفرانس با حضور رؤسای اتحادیه های فراورینمایندگان نان درباره اجرای پروتکل های بهداشتی در نانواخانه ها در زمان شیوع ویروس کرونا بر حساسیت زنجیره فراوری و تامین گندم، آرد و نان به ویژه در شرایط کنونی تاکید نمود و اضافه نمود: پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی را به تمامی مراکز خرید گندم، زنجیره آرد و اتحادیه ها و اصناف مربوط ابلاغ نموده ایم و نظارت ها نیز به صورت تمام وقت انجام می گردد.

وی با بیان اینکه پروتکل های لازم با نظر وزارت بهداشت تدوین و ارسال شده است اظهارداشت: اکنون یک هزارو 200 مرکز خرید گندم برای تحویل، حمل و نگهداری در انبارها و سیلوها فعال است.

حنان توضیح داد: اکنون 83 هزار واحد خبازی سنتی و بیش از 60 واحد نان صنعتی در سطح کشور فعال است که پروتکل های توزیع و نظارت ها اعمال می گردد.

قائم مقام مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه در بحث خرید گندم نیز محموله ها تحویل، آزمایش و مشخصات ثبت می گردد، اضافه نمود: محموله با نظارت کامل تخلیه و به بیرون مرکز راهنمایی می گردد و از استقرار افراد جلوگیری می گردد این فرایند از هشت صبح تا هشت شب ادامه دارد.

وی ادامه داد: سلامت و بهداشت مردم در اولویت واقع شده است و این موضوع برای ما مهم و دغدغه اصلی ما است.

الزام اجرای پروتکل های بهداشتی برای نانوایی ها

حسین ایرانشاهی معاون اداری و اقتصادی در شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: پروتکل ها از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی به همه دستگاه ها و اتحادیه ابلاغ شده و جزئیات آن فاصله گذاری، تامین مواد ضد عفونی نماینده است.

وی از رسانه ها خواست تا با همکاری و تعامل بیشتری نسبت به آموزش و اطلاع رسانی عمومی برای حفظ سلامت و بهداشت جامعه به صورت منسجم عمل نمایند.

ایرانشاهی اظهارداشت: مجموعه فراوری و تامین گندم، آرد و صنعت نان حتی در شرایط خاص و ویژه هم تعطیل بردار و یا با تاخیر نیست؛ شرکت بازرگانی دولتی ایران با تمامی عوامل و کارکنان در دوران قرنطینه و تعطیلات نوروز بدون وقفه و لحظه ای درنگ، به وظایف شان در راستای تامین نیازهای غذایی مردم ادامه داده اند.

نانوایان سنتی دستکش و موادضدعفونی نماینده ندارند

بیژن نوروز مقدم رییس اتحادیه نانوایان سنتی تهران (بجز سنگک) گفت: طبق دستور دولت، نانوایان ما از آغاز کرونا بدون هیچ تعطیلی نان مردم را تهیه کردند.

وی با بیان اینکه طبق نظر دولت واحدهای فراوریی باید سایت اصناف ثبت نام نمایند، اضافه نمود: دو سوم اعضای ما در سایت اصناف ثبت نام نموده اند و مابقی واحدها فرصت دارند تا روز آدینه در این سایت ثبت نام در سایت است

نوروز مقدم اضافه نمود: آنالیز های میدانی نشان می دهد خیلی از واحدهای نانوایی فاصله گذاری را انجام داده اند.

رییس اتحادیه نانوایان سنتی تهران (بجز سنگک) با گلایه از اینکه تا به امروز یک عدد دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی نماینده به دست واحدهای نانوایی سنتی ما نرسیده است، توضیح داد: ما از 10 روز قبل عید به ستاد مقابله با کرونا درخواست دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی نماینده دادیم که با همکاری وزارت صنعت این نامه به دانشکده علوم پزشکی ارجاع داده شده است.

وی اضافه نمود: نانوایان ما برای تهیه دستکش و ماسک و مواد ضد عفونی نماینده از جیب هزینه می نمایند اما وقتی لاتکس نیست ناچارند دستکش معمولی استفاده نمایند.

محمد جواد کرمی رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی گفت: نانوایان در کنار کادر درمانی، در خط مقدم پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا ویروس ایستاده اند و دولت باید تسهیلات و تعاملات لازم را در این زمینه ارایه دهد.

وی از دولت خواست به وعده هایش در پرداخت بیمه سه ماهه واحدهای نانوایی و معافیت اقتصادیاتی و ارایه تسهیلات عمل کند.

اصغر پابرجا رییس اتحادیه نانوایان سنگک تهران از مردم خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی در فاصله گذاری اجتماعی، سهیم باشند، گفت: نانوایان نمی توانند مبصر مردم باشند و این وظیفه رسانه های خبری است که نسبت به اجرای موازین بهداشتی آموزش های لازم را به مردم ارایه دهند.

قاسم زراعتکار رییس اتحادیه نانوایان سنتی با اشاره به موقعیت حساس کشور در شرایط شیوع کرونا، خواهان هماهنگی و تعامل بیشتر نهادهای مربوط با اتحادیه های نانوایان شد و از کمبود وسایل بهداشتی در نانوایی ها گلایه کرد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24828

به "خبرنگاران قطع سهمیه آرد نانوایی ها در صورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قطع سهمیه آرد نانوایی ها در صورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید