خبرنگاران معاون فرماندار: محدودیت های کرونایی در اشنویه تشدید می شود

به گزارش بلاگ پو، مهاباد- خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اشنویه گفت: با توجه به تغییر رنگ کرونایی این شهرستان و قرار دریافت آن در شرایط نارنجی، محدودیت های جدید اعمال و تشدید می شود.

خبرنگاران معاون فرماندار: محدودیت های کرونایی در اشنویه تشدید می شود

نجم الدین تمری روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله باکرونای این شهرستان گفت: متاسفانه بی توجهی به هشدارهای کادر درمانی مبنی بر رعایت محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی و افزایش تجمع و مراسم خانوادگی موجب افزایش ابتلا به کرونا در این شهرستان شده است.

وی افزود: تصمیمات جدید در خصوص تعطیلی میدان دواب و تشدید نظارت بر صنوف و ادارات مورد تاکید است و برنامه ریزی مناسب در این راستا صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اشنویه بیان کرد: تعطیلی تالارهای پذیرایی و تعطیلی مشاغل گروه سه و چهار نیز در دستور کار قرار گرفته است و اکیپ های بازرسی فعالیت خود را در این مورد تشدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: عادی انگاری ویروس کرونا، خطر مهلک و بزرگی برای سلامت مردم است در حالی که با ورود ویروس جهش یافته انگلیسی باید رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی دوچندان شود.

تمری گفت: محدودیت های کرونایی در این شهرستان متناسب با شرایط نارنجی اجرا می شود و محدودیت های تردد بین شهری، ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی در تالارها ابلاغ شده و دورکاری کارکنان نیز اجرایی می شود.

212 نفر در اشنویه واکسن کرونا را دریافت کردند

رییس شبکه بهداشت و درمان اشنویه در این جلسه گفت: واکسیناسیون کرونا در این شهرستان آغاز شده است و تا به امروز 212 نفر این واکسن را دریافت کرده اند.

حسین زرزا افزود: طی روزهای گذشته بررسی ها نشان داده که استفاده از ماسک بین شهروندان به شدت کاهش یافته و این عادی انگاری زنگ خطری برای اوج دریافت دوباره کرونا در شهرستان است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تا به امروز هزار و 649 مورد مبتلا به کووید-19 شناسایی شده است که 861 نفر مرد و 788 نفر از آنان زن هستند که 367 نفر را روستاییان و هزار و 282 نفر را ساکنان شهر تشکیل می دهند.

زرزا گفت: هم اکنون 18 نفر در بخش کرونا بیمارستان بستری هستند که 6 نفر در بخش آی سی یو بیمارستان تحت مراقبت هستد.

بیش از 8300 نفر در اشنویه از خدمات طرح ناظران سلامت بهره مند شدند

رییس هلال احمر اشنویه نیز گفت: با اجرای طرح ناظران سلامت، هشت هزار و 372 نفر از مردم این شهرستان نسبت به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر ویروس کرونا آگاه شدند.

فخرالدین مام علی گفت: این طرح جهت جلوگیری از شیوع و همزمان با اعمال محدودیت های کرونایی با تشویق عموم شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط هلال احمر و با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح 6 نفر در قالب سه تیم که پیشتر آموزش های لازم را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دریافت کرده بودند، در سطح شهر فعالیت داشته و بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی به شهروندان و واحدهای مختلف صنفی نظارت داشته و تذکرات لازم را به آنان ارایه دادند.

وی بیان کرد: تا به امروز با فعالیت ناظران سلامت در این شهرستان هزار 550 مکان صنفی و تجاری نیز در این طرح تحت پوشش قرار گرفته و تذکرات لازم به آنان داده شد.

به گزارش خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا طی هفته های جاری در این شهرستان صعودی بوده و باعث شد تا شهرستان اشنویه در شرایط نارنجی قرار گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45464

به "خبرنگاران معاون فرماندار: محدودیت های کرونایی در اشنویه تشدید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون فرماندار: محدودیت های کرونایی در اشنویه تشدید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید