خبرنگاران هوای بهاری به خراسان شمالی بر می گردد

به گزارش بلاگ پو، بجنورد-خبرنگاران- خراسان شمالی که چند روز گذشته را به دلیل ورود سامانه بارشی روزهای پرباران و سرد همراه با تند باد شدید را پشت سر گذاشت، طبق پیش بینی هواشناسی در روزهای آینده تا 14 درجه سانتیگراد گرم می شود.

خبرنگاران هوای بهاری به خراسان شمالی بر می گردد

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی که از دو روز گذشته به طور پراکنده جو ناپایداری را در این استان ایجاد کرد، براساس پیش بینی هواشناسی از اواخر وقت امروز 14 فروردین ماه از استان خارج می شود.

مهری هاشمی دوین یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود : با خروج سامانه ناپایدار بارشی دمای هوای این استان بین 12 تا 14 درجه گرمتر می شود و جو پایدار تا سرانجام هفته جاری ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش هواشناسی استان خراسان شمالی در شبانه روز گذشته کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای 1.6 درجه خنک ترین و جاجرم با بیشینه دمای 30 درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان بود و در همین مدت نیز دمای هوا بجنورد مرکز استان خراسان شمالی نیز در سردترین ساعت حدود 6 درجه و گرمترین ساعت نیز به حدئود 27 درجه سانتیگراد رسید.

بارش های بهاری همراه با باد شدید در استان خراسان شمالی که عصر روز گذشته این خطه شمالشرق کشور را تحت تاثیر خود قرار داده بود، باعث آب گرفتگی معابر و قطع چند اصله درخت در شهرستان اسفراین شد.

بیشترین سرعت باد در 24 ساعت گذشته در استان خراسان شمالی با سرعت 98 کیلومتر بر ساعت از سنخواست در شهرستان جاجرم در جنوب غربی این استان گزارش شده است که خوشبختانه خسارتی در بر نداشت.

خراسان شمالی در منطقه آب و هوای متنوع ولی در مجموع معتدل کوهستانی است که رشته کوه کپه داغ در قسمت شمالی و کوه های آلاداغ و شاه جهان در جنوب استان دشت های مرکزی را احاطه نموده اند که زمینه بسیار مناسبی برای کشاورزی و دامپروری ، تولید میوه در این استان ایجاد شده است.

میانگین بارندگی سالانه در خراسان شمالی 240 میلی متر است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45825

به "خبرنگاران هوای بهاری به خراسان شمالی بر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هوای بهاری به خراسان شمالی بر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید