درخواست یک مدیر برای احیای رشته های منسوخ صنایع دستی

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با ارائه پیشنهادهایی خواهان احیای رشته های منسوخ شده اصفهان و ایجاد ساختار تشکیلاتی در شهرستان های این منطقه شد که باعث رونق بازار فروش می گردد.

درخواست یک مدیر برای احیای رشته های منسوخ صنایع دستی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی کشور، در دومین نشست توسعه صنایع دستی اردستان و زواره با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، طباطبایی نژاد - نماینده مردم اردستان در مجلس -، فرماندار اردستان، فریدون اللهکمک - مدیر میراث فرهنگی استان اصفهان -، عزیزی - مدیرکل پایگاه های میراث فرهنگی - و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه صنایع دستی برگزار گردید.

این نشست پیرو جلسه ای که آذرماه و در سفر بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی - به اردستان و زواره صورت گرفته بود، تشکیل شد و مسائل، مسائل و راهکارهایی حول محور توسعه صنایع دستی این شهرستان و توابع آن در استان اصفهان پیگیری شد و مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های استانی و ارتقا و توسعه آن ها، گفت: راه اندازی فوری پایگاه میراث فرهنگی زواره و تامین منابع اقتصادی آن، تخصیص و ارسال بودجه آموزشی استانی به اداره های شهرستان ها، ایجاد و تقویت تشکیلات اداری، ثبت تمام کارگاه ها و شاغلان صنایع دستی به صورت دقیق، کمک و کمک در اعطای تسهیلات به داوطلبان هنرمند شاغل در شهرستان ها، ایجاد نمایشگاهی از آثار هنرمندان صنایع دستی اردستان در تهران و بازدیدهای آینده از شهرستان اردستان و زواره را می توان از تصمیم های اتخاذشده و دستاوردهای این جلسه ها عنوان نمود.

در ادامه، فریدون اللهکمک - مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان - گفت: ایجاد پایگاه میراث زواره و تفویض نمایندگی به شهرستان دو رویداد مهم در راستای ارتقا و رشد و توسعه در شهرستان است.

فرماندار اردستان نیز اظهار کرد: باید فرصتی ایجاد تا مردم را در این توسعه شریک کنیم و با ایجاد انگیزه و مشوق هایی در این زمینه، آن ها را ترغیب به شرکت در این مقوله کنیم.

در بخش دیگری از این نشست، طباطبایی - نماینده مردم اردستان در مجلس شورای - نیز اظهار کرد: در سطح شهرستان در هر سه زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاستی هایی داریم و من از اهتمام و توجه نامورمطلق بسیار ممنونم که به هر حال، ما را از سایه غول صنایع دستی کشور به اسم اصفهان خارج کرد و توجه به خود ظرفیت های اردستان و شهرستان های تابعه دارد، چون به هر حال ما همیشه به اصفهان وابسته بودیم، اما این جدیت شما نویدبخش است و امیدواریم به سایر دوستان در سایر معاونت ها هم سرایت کند.

عزیزی - مدیر کل پایگاه های کشور - نیز گفت: با پایگاه شدن شهر زواره می توان بسکمک از ظرفیت های منطقه را اجرایی کرد و برنامه های زیادی را برای توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح شهرستان انجام داد. همچنین ما نهایت همکاری را برای توسعه همه جانبه انجام می دهیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20849

به "درخواست یک مدیر برای احیای رشته های منسوخ صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست یک مدیر برای احیای رشته های منسوخ صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید