دفاع نخست وزیر رومانی از اقدام پلیس علیه معترضان

به گزارش بلاگ پو، نخست وزیر رومانی در اظهاراتی مناقشه برانگیز از استفاده نیروهای پلیس ضد شورش این کشور از زور علیه معترضان مخالف دولت در اوایل ماه جاری میلادی که بیش از 450 زخمی برجای گذاشت، دفاع کرد.

دفاع نخست وزیر رومانی از اقدام پلیس علیه معترضان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ویوریکا دانسیلا، نخست وزیر رومانی نامه ای را به ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا فرستاده و در این نامه توضیح داد که سیاستمداران دیگر شامل کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی کوشش داشتند تا یک دولت مشروع را با توسل به خشونت برکنار نمایند.

او همچنین تاکید نمود: در این رخداد تظاهرنمایندگان کوشش کردند تا از صفوف پلیسی که از دفاتر دولتی محافظت می کردند، عبور نمایند و افسران پلیس نیز مطابق قانون پاسخ این خشونت را دادند.

این در حالی است که نیروهای پلیس ضد شورش رومانی متهم شدند به اینکه در مواجهه با معترضان عمدتا صلح آمیزی که در تاریخ 10 اوت علیه دولت تظاهرات کردند، سرکوب گری نموده اند.

بیش از 200 شکایت کیفری علیه پلیس رومانی ثبت گردیده است.

دانسیلا خاطر نشان کرد: مقام ها مشغول تحقیق درباره این ادعاها هستند.

این نامه او که اولین اظهارنظرش درباره این اعتراضات است بعد از آن منتشر شد که کریستیان اسپاهر، سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: این اعتراضات صلح آمیز با خشونت سرانجام یافت و خشونت هرگز نمی تواند در سیاست یک راه چاره باشد.

منتقدان می گویند رومانی از زمانی که حزب حاکم موسوم به سوسیال دموکرات در این کشور در سال 2016 روی کار آمد، از مبارزه با فساد عقب نشینی نموده است.

اسپاهر اظهار کرد: اتحادیه اروپا اهمیت فراوانی برای استقلال قوه قضائیه و مبارزه با فساد قائل است.

معترضان مخالف دولت در رومانی جمعه نیز به مناسبت گذشت یک هفته از زمان حمله نیروهای پلیس با ماشین های آب پاش و گاز اشک آور به معترضان بار دیگر تجمع کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 554

به "دفاع نخست وزیر رومانی از اقدام پلیس علیه معترضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع نخست وزیر رومانی از اقدام پلیس علیه معترضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید