دولت بایدن در پی ملاقات با مقامات ارشد چین

به گزارش بلاگ پو، یک روزنامه انگلیسی نوشت دولت آمریکا در کوشش است دیدارهایی را میان مقامات واشنگتن و پکن برگزار کند.

دولت بایدن در پی ملاقات با مقامات ارشد چین

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران؛ مقامات دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارند با مقامات ارشد دولت چین تماس برقرار نمایند.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، مقامات پکن و واشنگتن در حال حاضر در حال رایزنی درباره ملاقات احتمالی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و وانگ یی همتای چینی او در حاشیه نشست گروه بیست هستند که قرار است هفته آینده در ایتالیا برگزار گردد.

فاینشال تایمز نوشت، از سوی دیگر، کاخ سفید به دولت چین اعلام نموده مایل است تابستان سال جاری وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا را به پکن بفرستد.

این روزنامه اضافه کرد، مقامات دولت آمریکا بعلاوه در پی برقراری دومین تماس تلفنی میان بایدن و شی جین پینگ رئیس جمهور چین هستند.

چنین ابراز تمایلی از سوی واشنگتن در حالی صورت می گیرد که بایدن از زمان ورود به کاخ سفید، مواضع تندی علیه چین اتخاذ نموده که از جمله آن ها می توان به بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن و بیانیه ضد چینی نشست گروه هفت در انگلیس اشاره نمود.

ملاقات احتمالی بلینکن و وانگ یی در ایتالیا، دومین ملاقات مقامات ارشد دو کشور از زمان ملاقات پرحاشیه بلینکن و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در آلاسکا محسوب می گردد.

دولت آمریکا از زمان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا وارد جنگ تجاری با چین شد و این اختلافات رفته رفته به حوزه های دیگر هم کشیده شد.

واشنگتن از یک سو ادعاهایی حقوق بشری علیه چین مطرح نموده و از سوی دیگر از جدایی طلبان هنگ کنگ و تایوان حمایت می نماید. کشتی های جنگی آمریکایی به همین منظور بارها از تنگه تحت منازعه تایوان عبور نموده اند.

علاوه بر این، دولت سابق آمریکا در راستای فرافکنی درباره شکست در مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور، ادعای ساخته شدن آن در آزمایشگاهی در چین را بیان کرد. دولت تازه آمریکا هم با تکرار این ادعا به آژانس های اطلاعاتی دستور داده در این باره تحقیق نمایند.

این درحالی است که گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت که سال گذشته به شهر ووهان، اولین محل گزارش شیوع ویروس کرونا سفر نموده بودند، پس از چند هفته تحقیقات اعلام کردند خاستگاه آزمایشگاهی برای این بیماری تقریباً بعید است.

پریها

پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و گردشگری
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50901

به "دولت بایدن در پی ملاقات با مقامات ارشد چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن در پی ملاقات با مقامات ارشد چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید