راهنمای جامع سفر به شهر شانگهای &ndash قسمت دوم

به گزارش بلاگ پو، سفر به شهر شانگهای

همراهان همیشگی خبرنگاران در مقاله قبل با شهر شانگهای، آب و هوا و حمل و نقل در آن آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی کلی بر جاذبه های گردشگری، خرید و غذاهای شهر شانگهای داشته باشیم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای جامع سفر به شهر شانگهای &ndash قسمت دوم

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری شهر شانگهای

اینکه در سفر به شهر شانگهای به کجا بروید و از کدام یک از جاذبه های گردشگری آن دیدن کنید، بستگی به زمانی که در اختیار دارید و علایق شما دارد. اما اگر برای بار اول به این شهر سفر می کنید بهتر است که بازدید از موارد زیر را در برنامه سفر خود بگنجانید.

        • باغ یویوآن(Yuyuan Garden) - باغ یویوآن در شمال شرقی بخش قدیمی شهر شانگهای و در کنار معبد شهر خدا واقع شده است. این باغ نخست در سال 1559 توسط پان یوندوآن از سلسه مینگ برای آسایش پدرش در سنین پیری ساخته شد. پان یوندوآن این پروژه را پس از شکست در یکی از امتحانات امپراتوری آغاز کرد، اما انتصاب او به عنوان فرماندار سیچوان، ساخت و ساز این مجموعه را نزدیک به بیست سال و تا سال 1577 متوقف کرد. باغ یویوآن در عصر خود بزرگترین و معتبرترین باغ در شانگهای بود. هزینه بازدید از این باغ 40 یوآن است.
        • معبد جید بودا(The Jade Buddha Temple) - معبدی بودایی در شهر شانگهای است. این معبد در سال 1882 ساخته شده است. دو مجسمه بودا که از جنس یشم هستند از میانمار به این معبد آورده شده اند. یکی از آنهابودا به حال نشسته است که 1.95 متر ارتفاع و 3 تن وزن دارد. و بودای دیگر به حال خوابیده است که نمایانگر مرگ بودا است.
      • موزه شانگهای(The Shanghai Museum) - موزه شانگهای در سال 1952 تاسیس شده است. این موزه مهم ترین موزه شهر شانگهای محسوب می گردد و در آن هنر چینی کلاسیک به معرض نمایش گذاشته شده است. معماری بنای این موزه خود نیز کاملا هنری است.
      • برج مروارید خاور(The Oriental Pearl Tower) - این برج در کنار رودخانه هوانگ پو شهر شانگهای واقع شده است. این برج 14 طبقه مجهز به رستورانی گردان، هتل فضایی در ارتفاع 140 تا 230 متری زمین، 9 کانال تلویزیونی و 10 کانال FM می باشد.
      • میدان مردم(Peoples Square) - میدان مردم میدانی بزرگ در منطقه هوانگ پو شهر شانگهای است. این میدان در ابتدا پیست مسابقات اسب دوانی بود. اما پس از ممنوعیت شرط بندی و مسابقات اسب دوانی توسط حزب کمونیست چین، بخشی از آن به میدان مردم تبدیل شد. در حال حاضر موزه شانگهای که یکی از پربازدیدترین موزه های دنیا است در این میدان واقع شده است.
      • برج جین مائو(Jin Mao Tower and Skywalk) - برج جین مائو با 421 متر ارتفاع و 88 طبقه در سال 2009 سومین برج بلند چین محسوب می شد. نام این برج به زبان چینی به معنای موفقیت طلایی است. این برج یک هتل دارد و بقیه طبقات مخصوص واحدهای اداری است.

مراکز خرید شهر شانگهای

در شهر شانگهای به خرید خود ادامه دهید تا به بازار خیابانی نانجینگ برسید. خیابان نانجینگ خیابانی طویل است و با 1 کیلومتر بولوار مخصوص پیاده روی، سراسر آن را مغازه های شلوغی اشغال نموده که باعث ازدحام جمعیت در این خیابان نیز می شوند، ودر اواخر هفته به اوج خود می رسد. بیشتر در این بازار گردشگران داخلی مشغول خرید هستند، بنابراین قیمت های ان بسیار معقول است. مردم محلی هم معمولا خیابان نانجینگ را به سمت پایین می روند تا به خیابان هوآی های برسند. این خیابان نیز بازار شلوغی است که مغازه های با اجناس گران قیمت در آن به وفور یافت می گردد.

برای خرید از بوتیک های لوکس به غرب خیابان نانجینگ و در نزدیکی معبد جینگ آن بروید. چندین مرکز خرید بزرگ مانند پلازا 66، سیتیک پلازا و مراکز خرید دیگر با نام های معتبر در صنعت مد و فشن در این منطقه قرار دارند. مرکز خرید شماره 3 مرکز خرید لوکس دیگری است که بسیاری برند معتبر مانند جورجیو آرمانی در این مرکز خرید اجناس خود را به فروش می رسانند.

همچنین برای خرید کتاب های خارجی می توانید به خیابان 390 Fuzhou در نزدیکی میدان مردم بروید. در این خیابان می توانید بسیاری از کتاب ها را به زبان انگلیسی و بسیاری زبان های مطرح دیگر پیدا کنید. بسیاری از آن ها نیز مناسب یادگیری زبان چینی هستند.

برای خرید لوازم الکترونیکی می توانید به بازار ارتباطات بو یه چنگ(Bu Ye Cheng Communications Market) بروید. این بازار یکی از بهترین مراکز خرید موبایل در شهر شانگهای است. فروشندگان خوشنام این مرکز خرید به شما اجازه می دهند تا قبل از خرید، موبایل مورد نظر خود را تست کنید. برای رفتن به این مرکز خرید می توانید سوار خط 1 متروی شانگهای شوید و از خروجی 4 خارج شوید. سپس به سمت چپ بپیچید و به طرف ساختمان بزرگ و طلایی رنگ این مرکز خرید بروید. ساعات کاری این مرکز خرید از ساعت 10:00 الی 18:00 می باشد.

برای خرید لباس در شهر شانگهای می توانید سوار خط 2 مترو در موزه دانش و تکنولوژی شانگهای شوید. مشهورترین بازار لباس در شانگهای ای. پی. بازار جدید مد شین یانگ است. در این مرکز خرید انواع لباس ها را می توانید پیدا کنید. اگرچه اجناس این مرکز خرید کمی گران است، اما برای خرید گزینه های زیادی در اختیار دارید و می توانید علاوه بر لباس، انواع نرم افزارها، بازی ها و لوازم الکترونیکی را هم از این مرکز خرید خریداری کنید.

گزینه مناسب دیگر برای خرید لباس پرل پلازا است. پرل پلازا علاوه بر اینکه مرکز خریدی بی نظیر است، برای کسانی که مشتریان دائمی آن هستند جنبه سرگرمی هم دارد.

در شهر شانگهای کار جالب دیگری که می توانید انجام دهید این است که به جای اینکه فقط روی مراکز خرید بزرگ و خرید از برندهای معتبر تمرکز کنید، می توانید به بوتیک های کوچک در محله فرانسوی ها هم بروید. بعضی از آن ها توسط طراحان انفرادی و مستقل لباس، جواهرات و اجناس دیگر اداره می شوند، که گاهی در میان طراحی های آن ها، اجناس بسیار خاص و منحصر به فردی را می توانید پیدا کنید.

غذا در شهر شانگهای

آشپزی شهر شانگهای، همانند مردم و فرهنگ آن در درجه اول، تلفیقی از اشکال مناطق اطراف آن است که در واقع در آن آشپزی چینی با مکان های دیگر ترکیب شده است. غذاهای شانگهای چرب و شیرین هستند.روشی که برای طبخ غذا در شهر شانگهای استفاده می گردد بر تازگی و تعادل در غذا تاکید دارد، و به ترشی و شیرینی غذا بسیار اهمیت می دهند.

آشپزی محلی شهر شانگهای که با نام های آشپزی شانگهایی و آشپزی اصیل شانگهای نیز معروف است اساسا به تازگی غذا خصوصا ماهی و میگو تازه، رنگ های روشن و طعم های اصیل بسیار اهمیت می دهد. مارماهی آب پز، مرغ زرد، میگوی سرخ شده و خرچنگ شانگهای نمونه هایی از غذاهای معمول محلی در شهر شانگهای هستند. شانگهای در لغت به معنای بالای دریا است اما از آنجایی که این شهر در دهانه رودخانه طویل چین واقع شده است، مردم شانگهای علاقه زیادی به خوردن غذاهای تازه و متنوع دریایی دارند. ماهی هایی که در شانگهای به صورت تازه طبخ می شوند اغلب به صورت بخارپز هستند. سعی کنید که در این شهر ماهی سرخ شده نخرید، چون معمولا ان ماهی ها باقی مانده غذاهایی هستند که در طول هفته فروخته شده اند.

مردم شانگهای معمولا گوشت خوک را به باقی گوشت ها ترجیح می دهند. معمولا گوشت خوک در سبک غذای چینی همه جا حاضر است و اگر در جایی نامی از گوشت بدون نوع آن برده گردد، منظور آن ها گوشت خوک است. از گوشت قیمه شده خوک برای طبخ کوفته و پودینگ استفاده می گردد. همچنین از گوشت خوک رشته شده برای طبخ سوپ استفاده می گردد.

استفاده از گوشت مرغ در شهر شانگهای نکته ای قابل توجه است و تنها راه برای خوردن مرغ به سبک چینی در شانگهای این است که تمام آن را یکجا بخورید. مرغ های چین هم در گذشته ارگانیک بودند اما این روزها برای رشد آن ها هم از هورمون استفاده می گردد.

همچنین غذاهای شانگهای بسیار مناسب کسانی است که به دنبال غذای کم کلسترول هستند. شهر شانگهای در قلب منطقه ای در چین واقع شده است که بیشترین میزان سویا را فراوری می نمایند. در شانگهای سویا را به شکل های مختلفی درست می نمایند. از میان آن ها می توان به شیر سویا(که طعمی شیرین و لذیذ دارد)، خمیر سویای نرم، خوراک خمیر سویا، خمیر سویای خشک، خمیر سویای چرب، و هر نوع دیگری از سویا را که بتوانید تصور کنید، اشاره نمود.

منبع: فلای تودی
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9664

به "راهنمای جامع سفر به شهر شانگهای &ndash قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به شهر شانگهای &ndash قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید