زعفران خراسان جنوبی را مفت می خرند

به گزارش بلاگ پو، دکترای فیزیولوژی گیاهی در خراسان جنوبی اظهار کرد: زعفران یکی از محصولات اصلی خراسان جنوبی است که در بازارهای بین المللی به دلیل غیر ارگانیک بودن، قیمت پایینی داشته و بیشتر به عنوان ادویه استفاده می گردد تا یک گیاه دارویی.

زعفران خراسان جنوبی را مفت می خرند

مهدی رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: اگر یک تدبیر درست بیندیشیم می توان با فراوری زعفران ارگانیک و وارد کردن این گیاه دارویی به صنعت داروسازی درآمد چندین برابری را برای کشاورز حاصل کرد.

وی با بیان اینکه امروزه مصرف کنندگان روز به روز بیشتر به سمت استفاده از محصولات ارگانیک سوق داده می شوند، اضافه کرد: سلامت خوراک از اساسی ترین دغدغه های مصرف کنندگان به ویژه در کشورهای توسعه یافته است چرا که سلطنت مواد شیمیایی در فراوری به ویژه در بخش کشاورزی می تواند به طور مستقیم سلامت انسان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

رستمی بیان نمود: این موضوع نشان می دهد که فراوری محصول ارگانیک و سالم از ارزش چندین برابری برخوردار است و تجربه نیز نشان داده که در کشورهای پیشرفته علاوه بر فراوری بیشتر تاکید بر فراوری محصول بهتر، اصل اساسی بوده چرا که سلامت افراد مستقیم با فراوری محصول ارگانیک در ارتباط است.

دکترای فیزیولوژی گیاهی در خراسان جنوبی توضیح داد: متاسفانه در کشور برای فراوری محصول ارگانیک فعالیت های علمی و عملی کمی انجام گردیده به طوری که آمارها نشان می دهد درصد بسیار پایینی از فراوریات می توانند برند ارگانیک بودن را به خود اختصاص دهند و خراسان جنوبی نیز از این امر مستثنی نیست. این امر سبب کاهش قیمت محصولات در بازارهای بین المللی می گردد که خود ضربه ای بر بدنه فراوری محصولات کشاورزی است.

رستمی یادآور شد: راه چاره اصلی تامین درآمد، فراوری بیشتر بر پایه ارگانیک است که این امر همت مسؤولان ذیربط و ارتباط چند برابری فراوری و دانش را می طلبد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 540

به "زعفران خراسان جنوبی را مفت می خرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زعفران خراسان جنوبی را مفت می خرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید