سخنگوی صادقون: پاسخ به حمله آمریکا سخت تر از تصور آمریکاست

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی جنبش صادقون عراق در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در هدف قرار دادن نیرو های سازمان الحشدالشعبی عراق، توضیح داد که پاسخ به نیرو های آمریکایی سخت تر از آن چیزی خواهد بود که انتظارش را دارند.

سخنگوی صادقون: پاسخ به حمله آمریکا سخت تر از تصور آمریکاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمود الربیعی سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عراقی صادقون شاخه سیاسی گروه مقاومت عصائب اهل الحق، امروز (سه شنبه)، در جریان مراسم تشییع جنازه شهدای الحشد الشعبی گفت که آمریکا با هدف قرار دادن الحشد الشعبی میخواهد کمر عراق را بشکند.

بامداد روز گذشته، منابع خبری در عراق و سوریه از حمله پرنده های آمریکا به چند موضع نظامی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ 14 الحشد الشعبی عراق بوده است.

محمود الربیعی در مصاحبه با خبرنگار شبکه رووداو در این خصوص گفت: تعرض های خیانتکارانه آمریکا علیه برادران ما در تیپ الحشد الشعبی در القائم بخشی از سلسله تجاوز های این کشور است که جنگی علنی را شروع نموده که این جنگ جزء با نابودی نیرو های آمریکا انتها نخواهد یافت.

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش صادقون اضافه نمود: آمادگی و توانایی جانفشانی ما بالاست. ما آماده کسب پیروزی هستیم؛ آن گاه که آمریکا چند برابر بیشتر قدرت داشت، بر آن ها پیروز شدیم و به برکت خون شهدا و قهرمانانی که ندای مرجعیت را لبیک گفتند، در آینده نیز پیروز خواهیم شد؛ همان قهرمانانی که توانستند گزینه داعش را از بین ببرند.

الربیعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمریکا کاملا می داند که الحشدالشعبی ستون فقرات عراق است در همین حال آن ها می کوشند که با هدف قرار دادن الحشدالشعبی کمر عراق را بشکنند. آن ها از پس این کار بر نخواهند آمد، چون الحشدالشعبی یک نهاد رسمی و توانمند در عراق است که در رژه اخیر توانایی و امکانات خود را نشان داد. ان شاء الله طرح پیروزی عراق و حفظ امنیت و حاکمیت این کشور رقم خواهد خورد.

سخنگوی صادقون در انتها در پاسخ به سؤالی درباره شیوه پاسخگویی به اقدام آمریکا گفت: ما مواضع متعددی داریم. هر حادثه ای پاسخی در پی دارد. پاسخ به آن ها سخت تر از آن چیزی خواهد بود که انتظارش را دارند. موضع عصائب در سطح سیاسی اقدام در همان چارچوب معروف است. ما یک تحرک مردمی هم داریم و همچنین این توانایی را داریم که از تیپ های الحشدالشعبی حمایت کنیم و ان شاءالله این تیپ ها به زودی پیروز خواهند شد.

پس از اقدام روز گذشته پرنده های آمریکایی علیه مواضع نظامی الحشدالشعبی، وزارت دفاع آمریکا روز گذشته در بیانیه ای ضمن قبول مسئولیت حمله به مقر الحشد الشعبی اذعان کرد، جنگنده های این کشور یکشنبه شب به وقت واشنگتن به دستور جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده است.

در این حمله، چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند و گروه های مقاومت در عراق روز گذشته در چند بیانیه از انتقام سخت از آمریکایی ها سخن گفتند. دولت و وزارت خارجه عراق نیز این حمله را رسما محکوم کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50365

به "سخنگوی صادقون: پاسخ به حمله آمریکا سخت تر از تصور آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی صادقون: پاسخ به حمله آمریکا سخت تر از تصور آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید