فراخوانی سریع تر با سامانه هوشمند فراخوان پویش

به گزارش بلاگ پو، کد 99 به بخش آی سی یو! این صدای فراخوانی است که از بلندگوهای یک بیمارستان پخش می گردد؛ حتما برای شما هم پیش آمده است که وقتی در سالن انتظار بیمارستان نشسته اید و منتظر رسیدن نوبتتان هستید، صداهایی از بلندگوهای بیمارستان بشنوید و با اعلام کدهای خاصی که شاید مفهومی برای شما نداشته باشد، افراد یا تیم های پزشکی را به بخشی از بیمارستان فرابخوانند!

فراخوانی سریع تر با سامانه هوشمند فراخوان پویش

تا به حال به این فکر نموده اید دستور این فراخوانی را چه شخصی صادر نموده و چه کسی آن را اعلام می نماید؟ مجموعه فنی ومهندسی پویشگران قزوین (که به اختصار در ادامه با عنوان پویشگران به آن اشاره می کنیم) سال هاست در زمینه طراحی و فراوری سامانه های هوشمند فراخوانی فعالیت می نماید. تا به امروز بیمارستان های عظیمی در کشور از خدمات این شرکت استفاده نموده اند. این مجموعه در حقیقت یک شرکت خلاق و فناور است که علاوه بر سامانه های فراخوانی، محصول دیگری نیز تحت عنوان مرکز تماس هوشمند فراوری می نماید.

جواد فخیمی، بنیانگذار و مدیر فنی شرکت فنی و مهندسی پویشگران قزوین است. او در معرفی این شرکت به جام جم می گوید: مجموعه پویشگران در سال 83 با هدف توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به طور رسمی فعالیتش را شروع نموده است. همین رویکرد باعث شده است تا به امروز پیروز به طراحی و ساخت دو محصول در حوزه ارتباطات شویم؛ یک سامانه مرکز تماس (Call Center) به نام مرکز تماس هوشمند پویش و همچنین سامانه ای برای فراخوانی (Paging) به نام سامانه هوشمند فراخوان پویش که کاربرد اصلی آن در بیمارستان ها و مراکز درمانی عظیم است. فراوری این محصولات نرم افزاری باعث شد در سال 98 پیروز به اخذ گواهی خلاقیت و فناوری از سوی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری شویم.

محصولات پویشگران در یک نگاه

مرکز تماس هوشمند پویش

به گفته فخیمی، این محصول یک سامانه مرکز تماس یا کال سِنتِر است که به صورت نرم افزاری و منبع باز

(Open Source) عمل می نماید. طراحی سامانه مرکز تماس هوشمند پویش بر پایه شبکه آی پی (IP) و کاملا به زبان فارسی اجرا شده است. با نصب و راه اندازی این سیستم، کاربران مختلف یک سازمان می توانند مکالمات گوناگونی را در بستر شبکه های داخلی آن سازمان برقرار نمایند. برای نمونه اکنون دانشگاه علوم پزشکی قزوین به همراه بیمارستان ها و مجموعه های وابسته اش، به وسیله سرویس مرکز تماس هوشمند پویش با یکدیگر در تماس هستند. به این ترتیب می توان گفت راه اندازی این سامانه در یک سازمان، امکان تبادل اطلاعات در داخل آن را به وجود می آورد و منجر به صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه های آن سازمان می گردد.

از سامانه مرکز تماس هوشمند پویش می توان در شرکت ها و سازمان های مختلف استفاده کرد و اکنون تقریبا 22 مجموعه در حال بهره گیری از این سامانه هستند که از جمله آن ها می توان به کارخانجات لوازم خانگی پارس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین دانشگاه های علوم پزشکی اشاره نمود.

سامانه هوشمند فراخوان پویش

مدیر فنی شرکت پویشگران، درباره سامانه هوشمند فراخوان پویش این گونه شرح می دهد: این محصول کاملا ایرانی است و تمام بخش های نرم افزاری و سخت افزاری آن در کشور فراوری می گردد. سامانه فراخوان پویش کاربرد وسیعی در اعلام کد های بیمارستانی دارد و دارای ویژگی های منحصربه فردی است که آن را نسبت به محصولات مشابه داخلی و خارجی متمایز می نماید؛ برای مثال استفاده از این سامانه، مشتری را از خرید دستگاه هایی مانند تقویت نماینده صدا یا آمپلی فایر (Amplifire) بی احتیاج می نماید و می تواند به صورت نرم افزاری نقش آمپلی فایر را برعهده بگیرد. همچنین تمام بلندگو های یک سازمان را می توان به سامانه فراخوان پویش متصل کرد تا امکان کنترل آن ها به وسیله نرم افزار فراهم گردد. این قابلیت به مسؤولان سازمان اجازه می دهد پیغام صوتی خاصی را فقط از یک یا تعداد مشخصی بلندگو پخش نمایند و حتی امکان برنامه ریزی سیستم برای پخش پیغام در یک تاریخ و ساعت خاص نیز در این سامانه هوشمند ایجاد شده است.

به گفته او یکی دیگر از ویژگی هایی که این سامانه از آن برخوردار است و می تواند کاربردی حیاتی در بیمارستان ها داشته باشد، امکان استفاه از صفحه کلید های مختلف و همچنین اتصال آن ها به سیستم فراخوان برای واردکردن کد های دستوری است؛ در واقع به وسیله این قابلیت می توان صفحه کلید های مختلف را در بخش های بیمارستان نصب کرد تا هنگام بروز شرایط اضطراری برای بیماران، بتوان کادر پزشکی را هرچه سریع تر به بخش مربوط فراخوانی کرد. فخیمی در این خصوص می گوید: یکی از مهم ترین شرایطی که ممکن است در بخش های مختلفی از بیمارستان رخ بدهد، اعلام کد احیای قلبی ریوی (CPR از سرواژهCardiopulmonary Resuscitation) است.

طبق آنالیز هایی که در این خصوص انجام شده، زمان حیاتی برای احیای بیمار در چنین وضعیتی حدود سه چهار دقیقه است؛ این در حالی است که در بیمارستان های بدون سامانه فراخوان، به طور میانگین یک تا دو دقیقه از این فرصت طلایی صرف تماس اپراتور ها و اطلاع دادن به تیم احیا می گردد. ما در سامانه هوشمند فراخوان پویش پیروز شده ایم با نصب صفحه کلید در هریک از بخش های بیمارستان و تعریف کد #99 به عنوان کد سی پی آر، مدت زمانی که صرف اطلاع به تیم احیا می شد را از بین ببریم؛ در واقع با استفاده از این سیستم فراخوانی می توان تنها در یک ثانیه و با واردکردن کد مربوط به سی پی آر، حدود دو دقیقه از این بازه زمانی بسیار حیاتی را برای نجات زندگی بیمار ذخیره کرد. در حال حاضر از سامانه هوشمند فراخوان پویش در بیمارستان های شریعتی تهران، ولایت قزوین، کوثر قزوین، شفای تاکستان و شهید رحیمی خرم آباد استفاده می گردد و تقریبا یک سال ونیم تا دو سال از راه اندازی آن ها سپری شده است.

ایده های کسب وکار پویشگران برای آینده

فخیمی در رابطه با اهداف شرکت پویشگران می گوید: مهم ترین هدف ما این است که محصول هوشمند فراخوان پویش را به تمام بیمارستان های کشور معرفی کنیم تا امکان استفاده از آن به عنوان سامانه اصلی فراخوانی در بیمارستان ها ایجاد گردد؛ زیرا این حوزه با جان انسان ها در ارتباط است و حتی اگر با استفاده از این محصول فقط جان یک نفر در سال حفظ گردد، با توجه به این که حدود 3000 بیمارستان در سطح کشور وجود دارد، می توانیم سالیانه جان 3000 نفر را از مرگ نجات دهیم که دستاوردی بسیار عظیمی خواهد بود.

وی می افزاید: از سامانه فراخوان می توان در زمینه مقابله با شرایط بحرانی نیز استفاده کرد؛ به این معنا که هنگام بروز حوادث غیرمترقبه یا بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، امکان استفاده از این سیستم فراخوانی وجود دارد و می توان با استفاده از آن اطلاع رسانی سریع تری به امدادگران داشت تا احتمال نجات جان انسان ها افزایش پیدا کند.

مزایای رقابتی محصول پویشگران

بنیانگذار مجموعه پویشگران درباره ویژگی ها و مزایایی که باعث فزونی این شرکت نسبت به رقبایش شده است می گوید: یکی از این مزایا، قیمت پایینی است که محصولات ما نسبت به پروژه های مشابه دارد؛ این ویژگی ناشی از قیمت تمام شده پایینی است که با استفاده از ابزار مناسب و همچنین به وسیله برنامه نویسی اختصاصی در ساخت نرم افزارها، پیروز به ایجاد آن شده ایم. فخیمی ادامه می دهد: قابلیت توسعه سریع که از نامحدود بودن شبکه ما ناشی می گردد، از دیگر ویژگی هایی است که ما را از سایر کسب وکار های مشابه متمایز نموده است؛ برای مثال فرض کنید در سازمانی که 100 دستگاه بلندگو در بخش های مختلفش نصب شده است، احتیاج به افزودن 20 بلندگوی دیگر به وجود آمده باشد؛ چنین شرایطی برای سازمان هایی که از سیستم های آمپلی فایری استفاده می نمایند بسیار سخت خواهد بود، زیرا آن ها متحمل هزینه های مجدد برای تهیه بعضی از سخت افزار های مورد احتیاج خواهند شد و این نقطه ضعف عظیمی برای توسعه شبکه به شمار می رود. این در حالی است که در محصولات ما به دلیل نرم افزاری بودن، می توان تعداد نامحدودی بلندگو، خط تلفن، کاربر و ... را به سامانه اضافه نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49334

به "فراخوانی سریع تر با سامانه هوشمند فراخوان پویش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوانی سریع تر با سامانه هوشمند فراخوان پویش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید