فریب فناوری های تشخیص چهره فرودگاهی با نقاب

به گزارش بلاگ پو، محققان با استفاده از نقاب پیروز به فریب دادن سیستم های تشخیص هویت فرودگاهی و نیز ابزار تشخیص هویت مورد استفاده توسط ابزار پرداخت آنلاین شدند.

فریب فناوری های تشخیص چهره فرودگاهی با نقاب

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، استفاده از فناوری تشخیص چهره به شکلی فزاینده در حال افزایش است و نهادهای دولتی، سایت های تجارت الکترونیک و غیره از آن به طور گسترده استفاده می کنند. اما این سیستم نقص های خاص خود را دارد.

بررسی هایی که توسط گروهی از محققان انجام شده، نشان می دهد دقت برخی از سیستم های تشخیص چهره در حد مطلوب نیست. زیرا افراد با نقاب زدن به چهره به راحتی می توانند سیستم های یادشده را فریب داده و گول بزنند.

نقاب های طراحی شده بدین منظور توسط یک شرکت هوش مصنوعی به نام Kneron تولید شده اند. نقاب های یادشده سه بعدی بوده و دقیقا شبیه به چهره افرادی بوده اند که به طور نمونه برای آزمایش انتخاب شده بودند.

محققان با به چهره زدن نقاب های یادشده توانستند از حساب کاربری افراد هدف برای خرید آنلاین استفاده کنند. این نقاب ها، سیستم های پرداخت آنلاین شرکت هایی مانند وی چت و ایرپی را فریب دادند.

این نقاب ها همچنین توانستند سیستم های تشخیص هویت فرودگاه Schiphol در آمستردام هلند را گول بزنند. نکته جالب آنکه سیستم های یادشده به حدی مبتدیانه بودند که با استفاده از عکس ساده چهره یک فرد نیز فریب خوردند. ازهمین شیوه برای فریب سیستم های تشخیص هویت در ایستگاه های قطار چین نیز استفاده شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17786

به "فریب فناوری های تشخیص چهره فرودگاهی با نقاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریب فناوری های تشخیص چهره فرودگاهی با نقاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید