قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت کامل ترین قانون است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، زهرا ساعی با اشاره به طرح سازمان بهزیستی برای اشتغال ناشنوایان گفت: ما به صورت کلی برای معلولان که یکسری از آنها ناشنوایان هستند قانون حمایتی را در اسفندماه 96 تصویب کردیم؛ این لایحه چندین سال مسکوت مانده و به مجلس ارجاع نشده بود و ما از دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستیم که این لایحه سریع تر تکمیل و به مجلس داده گردد.

قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت کامل ترین قانون است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: در کمیسیون ها بر روی این لایحه بسیار کار شد و در 20 اسفند سال گذشته قانونی را تحت عنوان حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تصویب کردیم که فصول مختلفی را دارد و در آن تمام معلولیت ها از جمله ناشنوایی را شامل می گردد. در این قانون نسبت به موارد مختلفی که افراد معلول با آن روبه رو هستند و مسائل و مطالباتی که دارند، در فصول مختلف دسته بندی گردیده و ماده های مختلفی در فصول مختلف زدیم که تقریبا 50 ماده شد.

رئیس فراکسیون معلولان مجلس توضیح داد: در فصل پنجم این قانون که در مورد کارآفرینی و اشتغال افراد معلول است کامل ذکر گردیده که سازمان اداری استخدامی کشور چه خدماتی را به این افراد ارائه دهد. وزارت تعاون را مکلف کردیم که حتما یک صندوق حمایت از فرصت های شغلی برای افراد دارای معلولیت که تحت پوشش هستند ایجاد کند و اساسنامه ای نیز سریع تر تصویب و به هیئت وزیران ابلاغ کند.

ساعی گفت: صندوق حمایت از فرصت های شغلی برای دادن وام هایی برای کارآفرینی است و افراد معلولی که می خواهند اشتغال زایی نمایند می توانند از این صندوق وام هایی با درصد پایین دریافت نمایند؛ پرداخت تسهیلات نیز در چند صورت است یکی اینکه به واحدهای تولیدی خدماتی داده می گردد که افراد دارای معلولیت را به کار بگیرند و آنها را شاغل نمایند در برخی واحدها این کار انجام گردیده و برخی از دیگر این کار را انجام نمی دهند اما باید نظارت را قوی تر کنیم که این قانون به درستی انجام گردد. با توجه به اینکه بحث اشتغال در کشور بسیار ضعیف است نمی توانیم به دولت فشار بیاوریم چرا که بحث اشتغال در کشور وضعیت خوبی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2011

به "قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت کامل ترین قانون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت کامل ترین قانون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید