مرکل خواهان راه چاره مسالمت آمیز برای ناآرامی ها در هنگ کنگ شد

به گزارش بلاگ پو، صدر اعظم آلمان که در سفری سه روزه در چین به سر می برد در سخنانی خواهان راه چاره مسالمت آمیز برای درگیری ها در هنگ کنگ شد.

مرکل خواهان راه چاره مسالمت آمیز برای ناآرامی ها در هنگ کنگ شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز شنبه و در جریان سفر به چین خواهان راه چاره مسالمت آمیز برای ناآرامی ها در هنگ کنگ شد.

اعتراضات در هنگ کنگ در جریان سفر سه روزه مرکل به چین که با هدف دسترسی بیشتر شرکت های آلمان به بازارهای چین بوده، چند بار توسط وی مطرح شده است.

مرکل گفت: من از راه چاره بدون خشونت برای درگیری ها حمایت می کنم و از دیدگاه من هر چیزی غیر از این فاجعه آمیز خواهد بود.

پس از گفت وگو با ژی جین پینگ رئیس جمهور و لی کچیانگ نخست وزیر چین، مرکل گفت که مقامات پکن به دیدگاه های وی گوش داده اند و این برای وی مهم است. (جزئیات بیشتر)

شهروندان هنگ کنگی نهم خرداد ماه در اعتراض به تصویب لایحه استرداد مجرمین در مجلس این کشور اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر می کرد اما به گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ کنگ می شد.

علیرغم به تعلیق درآمدن لایحه استرداد مجرمین، معترضان خشن هنگ کنگ همچنان به تظاهرات خشن خود که بر اساس شواهد آمریکا نیز در آن نقش دارد، ادامه دادند و خواهان حقوق و آزادی های بیشتری شدند.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بوده است، اما در سال 1997 و پس از خاتمه یافتن پیمان پیشین با بریتانیا، به جمهوری چین پیوست. این منطقه، بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11626

به "مرکل خواهان راه چاره مسالمت آمیز برای ناآرامی ها در هنگ کنگ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل خواهان راه چاره مسالمت آمیز برای ناآرامی ها در هنگ کنگ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید