معاون ظریف با مقامات ارشد افغانستان دیدار کرد

به گزارش بلاگ پو، معاون معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه کشورمان با مقامات ارشد دولت افغانستان دیدار و مصاحبه کرد.

معاون ظریف با مقامات ارشد افغانستان دیدار کرد

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، ابراهیم رحیم پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در کنفرانس فرایند کابل به افغانستان سفر کرده است، عصر امروز با دکتر محمداشرف غنی رئیس جمهور این کشور ملاقات و گفتگو کرد.

در این ملاقات معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ضمن ابراز تسلیت بابت جان باختگان روزهای گذشته در کابل و محکوم کردن اقدامات گروه های تروریستی و افراطی در افغانستان، حمایت کشورمان از ابتکار فرایند کابل که با حضور 27 کشور و سازمان بین المللی تحت مدیریت دولت افغانستان برگزار گشت را اعلام داشت.

رئیس جمهور افغانستان بر ضرورت توسعه روابط حسنه و رو به رشد دو کشور تاکید کرد. دکتر محمداشرف غنی مجددا انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری کشور را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور هر چه بیشتر در تمامی زمینه ها گسترش یابد.

در این ملاقات موضوع توسعه راه های ترانزیتی بین دو کشور و تلاش برای اتصال هر چه بیشتر از طریق گسترش خطوط راه آهن، جاده و بهره گیری بیشتر از مسیرهای دریایی خصوصا با توجه به توافقنامه سه جانبه ایران هند افغانستان مورد گفتگو قرار گرفته و بر ضرورت اجرایی شدن هر چه سریع تر آن تأکید گشت. همچنین قرار شد کیمته های 5 گانه توافق شده بین دو کشور در سفر دکتر ظریف به کابل به کابل، در آینده ای نزدیک در تهران برگزار شود.

ملاقات با رئیس اجرایی

رحیم پور همچنین روز جاری با دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی افغانستان نیز بطور جداگانه ملاقات و گفتگو کرد. در این ملاقات نیز راه های توسعه مناسبات دو جانبه در حوزه های مختلف مورد گفتگو قرار گرفت.

رئیس اجرائیه دولت افغانستان در این ملاقات مراتب امتنان و قدردانی دولت افغانستان را از مشارکت و حمایت جمهوری اسلامی ایران از ابتکار فرایند کابل که در واقع قرار است به عنوان چتری برای دستیابی به همکاری و اجماع منطقه ای و فرامنطقه ای با هدف استقرار امنیت و مصالحه ملی عمل کند، بیان داشت.

ملاقات با مشاور امنیت ملی رئیس جمهور

رحیم پور همچنین صبح امروز با محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان نیز ملاقات و کلیه مسائل جاری و روابط امنیتی و همجواری دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19833

به "معاون ظریف با مقامات ارشد افغانستان دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون ظریف با مقامات ارشد افغانستان دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید