معرفی تعدادی از بی نظیرترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها

به گزارش بلاگ پو، شاید در حین سفر، به فکر این موضوع باشید که جاذبه های گردشگری مدرن می توانند خالق خاطرات ماندگارتری باشند یا جاذبه های تاریخی! جالب است بدانید که در این مقاله شما را با کشورهایی آشنا خواهیم کرد که جاذبه های دیدنی بی مثالی را در دل خود جای داده اند. این کشورها در اصل پارادوکسی از جاذبه های تاریخی و مدرن را در یک مکان نمایش می دهند. کشورهایی اعم از یونان، یمن، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، مکزیک، تبت، شیلی و گرینلند از جمله مناطقی بوده که به راحتی می توانید زیباترین ها را در آنها ببینید. به جرأت می توان گفت که پس از گردش در بی نظیرترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها، می توانید بهترین خاطرات تمام عمر خود را به ثبت برسانید. در مقاله معروف ترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها با ما همراه شوید تا کمی از حال و هوای زیباترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها برایتان بگوییم.

معرفی تعدادی از بی نظیرترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها

اژه

برای معرفی اولین مورد از بی نظیرترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها، بهتر است تا با شهر اژه آشنا شویم. یکی از دیدنی ترین مکان هایی که این جاذبه زیبا در برابر چشمان گردشگران در طول سفر قرار می دهد، مراکز خریدی بوده که میزبانشان غارهای تاریخی هستند. تاریخچه این روستای دیدنی به قرن پنجم تا یازدهم میلادی باز می شود. چنانچه به فرانسه سفر کردید، برای عکاسی، این منطقه از بهترین سوژه های موجود در این روستا و حتی کل کشور است.

در مورد آب و هوای این منطقه به راحتی می توان ادعا کرد که یکی از شهر یا روستاهای خوش آب و هوا و معتدل این کشور است. آب و هوای استوایی با وزش باد خنک در گرمای فصل تابستان یکی از ویژگی هایی بوده که هر گردشگری را به سمت خود می کشاند. وجود روستایی تاریخی در دل یک تپه از فرانسه که در آب و هوایی معتدل غرق شده، به راحتی می تواند سفرتان را ماندگار کند. موقعیت جغرافیایی این روستا نیز در قسمت بالایی ساحلی به نام ساحل دی آژور بچشم می خورد. خود را به طبیعت سحرآمیز این تپه تاریخی بسپارید تا جاذبه های گردشگری موجود، طعم دیگری از گردشگری را به تجربه های شما بیفزایند.

بیشتر بخوانیدزیباترین شهرهای فرانسه در یک نگاه | جاذبه های گردشگری فرانسه

روکامادور

علت نامگذاری این شهر کوچک، ساخت خانه ها به صورت عمودی است که به تنهایی توانسته تا جز بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه شود. موقعیت جغرافیایی این مورد از معروف ترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها نیز در منطقه ای به نام اکسیتنی به ثبت رسید که برای رسیدن به این منطقه زیبا باید خود را به جنوب غربی فرانسه برسانید. روکامادور در واقع در سه زمینه تاریخی و معماری و مذهبی بین شهرهای دیگر این کشور زبانزد عام و خاص است. ناگفته نماند که در زمینه مذهبی، برای بومیان این منطقه مکانی بسیار مقدس بشمار می رود. بومیان این منطقه اعتقاد دارند که در گذشته های دور، این تپه چندین بار رنگ معجزه را به خود دیده است.

گردشگری در میان زیارتگاه های این جاذبه تاریخی می تواند حال و هوایی خاص را به سفر شما ببخشد. چشم انداز این منطقه ساخته شده بر روی تپه، رودخانه ای به نام الزو بوده که به جاذبه های گردشگری روکامادور رنگ و لعاب بخشیده است. برای دیدن جاذبه های گردشگری بیشتر می توانید به کلیسای نوتردام واقع در این منطقه مراجعه کرده و حکاکی های به جا مانده از شخص سنت آماتور را به راحتی مشاهده کنید. کلیسای سنت میشل نیز یکی از یادگاری های قرن 12 در این منطقه هست.

پوزیتانو

یکی از جاذبه های گردشگری این مورد از زیباترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها، وجود پله هایی است که تمام قسمت های این منطقه را به هم مرتبط می کنند تا از پیاده روی در طول سفر خود تجربه ای جدید را کشف کنید. این منطقه در استانی به نام سالرنو خود را جای داد. جمعیت این منطقه به 3968 نفر می رسد که مردمانی میهمان نواز و خوش برخورد هستند. ناگفته نماند که مساحت این منطقه نیز 8 کیلومتر مربع به ثبت رسید. این شهر بقدری زیبا بوده که هنگام سفر، احتمال دارد که بسیاری از ستارگان سینمای کشورهای مختلف را نیز در آن ببینید.

هنگام سفر به این منطقه، گردش خود را به دستان آبی دریای منطقه پوزیتانو بسپارید تا با رسیدن به کاپری، خاطرات سفر را رنگی دیگر ببخشید. آب و هوای غالب بر این بخش از ایتالیا، معتدل با وزش نسیم ملایم هست. جالب است بدانید که جشنی مذهبی در دوم ماه جولای تمام بومیان و گردشگران را در این شهر به چالش می کشد و آوازه زیبایی این جشن تمام کشور را پر می کند. موقعیت جغرافیایی آن با خانه های تاریخی و مدرن در دل یکدیگر بر روی تپه های کوچک و بزرگ و در ساحلی به نام آمالفی بچشم می خورد. یکی دیگر از امتیازهای این منطقه، وجود فرودگاه در نزدیکیش است.

بیشتر بخوانیدمعرفی شهرهای ایتالیا | مکان هایی که نباید از دست داد

سینک تر

خانه های این منطقه دیدنی روی شیب تپه ها بنا شده اند. در صورت سفر به این منطقه از کشور ایتالیا، چشم انداز و سوژه عکاسی شما امواج دریایی بوده که میزبانی آن را بر عهده گرفته اند. معنی این شهر به فارسی، پنج خشکی است که دقیقا اگر از بالا به این شهر کوچک نگاهی بیندازیم، پنج روستا یا دهکده سازنده این بخش و جاذبه های گردشگریش هستند. نام این پنج شهر یا روستای سازنده عبارتند از: ریوماجیوره، مانارولا، ورنزا، کورنیلیا و مونتو روسو آل ماره. موقعیت جغرافیایی این منطقه در ساحلی به نام لیگوریا در این کشور گزارش شده است.

ناگفته نماند که دریای این منطقه چندین سال پیش احیا شده و زیبایی فضای خانه های بنا شده بر روی تپه ها را دوچندان کرده است. اگر قصد سفر به شهرهای این منطقه را دارید، حتما شهر ریوماجیوره را در اولویت قرار دهید، چرا که لقب بزرگترین شهر را از آن خود کرده و خوراکی و غذاهایی را داراست که در جای دیگری از این سرزمین نخواهید خورد. هر یک از این پنج روستا یا شهر، افسانه های زیادی را از گذشته های دور سینه به سینه تا به امروز حفظ کرده اند. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که وسایل نقلیه برای رسیدن به این مورد از بی نظیرترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها، قایق و قطار هستند.

کاکورتوک

یکی از القاب این شهر در کشور گرینلند، شهر مینیاتوری است. در مورد تاریخچه خانه ها و زیستن در این منطقه تاریخی می توان گفت که قدمتی 4000 هزار ساله را از آن خود کرده است. این شهر همراه با خانه های بنا شده بر روی تپه های به یادگار مانده از گذشته های دور، در هر فصل زیبایی های خاص خود را در برابر چشمان گردشگران قرار می دهد. موقعیت جغرافیایی آن نیز در جنوب کشور گرینلند به ثبت رسید که همراه با معماری عجیب خانه های روی تپه های موجود در آن، بگونه ای نگین گردشگری در کل این کشور شده است.

لقب بعدی این شهر، بزرگترین شهر یا روستای موجود در گرینلند هست. هنگام سفر به این منطقه، علاوه بر جاذبه های گردشگری بنا شده بر روی تپه ها، پارادوکس مساحت و جمعیت نیز به چشمتان خواهد خورد که بر خلاف مساحت بزرگ، تعداد نفرات کمی را در دل خود جای داده است که همین امر، موجب آرامش زیاد موجود در این منطقه شد. با سفر به این منطقه می توانید کمی از شلوغی های روزمره دور شوید. از جاذبه های گردشگری آن می توان به شنا در چشمه های خروشان، عکاسی در کنار گونه های کمیاب و همچنین، چشیدن طعم خوب غذاهای محلی و نوشیدنی های مخصوصش اشاره نمود.

والپارایسو

برای معرفی این شهر در ابتدا باید گفت که لقب سومین شهر بزرگ شیلی را از آن خود کرد. جالب است بدانید که در هنگام سفر به این مورد از معروف ترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها، در اصل شما به مهمترین شهر بندری این کشور نیز قدم گذاشته اید که نقش مهمی را ایفا می کند. یکی از جاذبه های گردشگری این شهر، قطار های کابلی بوده که آوازه آنها در کل کشور پیچیده است. جاذبه گردشگری پر طرفدار بعدی، خانه پابلو نروداست که چشم انداز زیبای اقیانوس، این مکان را از بهترین سوژه های عکاسی قرار داده و امروزه، به موزه ای برای گردشگران علاقمند تبدیل شده است.

از دیگر ویژگی های این شهر، می توان به معماری و نمادهای فرهنگی اشاره نمود که یادگار اروپاییان در این بخش هستند. از امکانات موجود در این منطقه می توان به مترو، اتوبوس های خطی، ساحلی با منظره رویایی، دریاچه ای با امواج خروشان و جهتی زیبا برای پیاده روی اشاره نمود. حال و هوای این منطقه زبانزد عام وخاص است، چرا که بومیان والپارایسو از گذشته های دور، خانه و فروشگاه ها را خود ساخته و در اصل یادگاری از اجدادشان است. جمعیت موجود در سومین شهر بزرگ کشور شیلی طبق آخرین آمار اعلام شده، 284630 نفر و مساحت آن نیز 4016 کیلومتر مربع به ثبت رسید.

سانتورینی

سانتورینی در اصل، مانند جزیره ای سرشار از جاذبه های گردشگری هست. موقعیت جغرافیایی دقیق آن در 200 کیلومتری جنوب شرقی خاک اصلی یونان به ثبت رسید. از دلایل اصلی بوجود آمدن روستاهای این شهر دلربا، می توان به آتشفشانی که در 3600 سال پیش رخ داد، اشاره نمود. چشم انداز زیبای این روستاها، دریای مواجی است که تلألو نور طلایی رنگ خورشید بر آبهای دریای اژه تصویری خاطره انگیز را در ذهن گردشگران به یادگار می گذارد. یکی دیگر از زیبایی های این منطقه، شیب تپه هایی بوده که نیاکان بومیان این بخش از یونان بر روی آنها خانه ساختند.

هنگامی که وارد این مورد از زیباترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها می شوید، اولین جاذبه گردشگری که چشمان شما را سحر خود می کند، رنگ سفید ساختمان های جای گرفته بر روی تپه های به جا مانده از گذشته های دور است. در مورد آب و هوای این منطقه نیز باید گفت که تمام روستاهای سفید و آبی رنگ سحرآمیز، زیر آسمانی گرم و همراه با تابش خورشید فراوان قرار گرفته اند که همین امر موجب شده تا جمعیت این ناحیه کم باشد. طراحی که در ساخت جاذبه های گردشگری و خانه های سانتورینی به کار رفته، سبک مینیمالیستی است که همین امر، به تنهایی باعث شده تا آوازه زیبایی این شهر در کل کشور بپیچد. آرامش حاصل از جمعیت کم این روستاها، برای دور شدن از دغدغه های روزمره بشدت توصیه می شود.

بیشتر بخوانیدراهنمای سفر به سانتورینی | سفر به جزیره ای از جنس گدازه

ال هاجاراه

یکی دیگر از شهرهای تپه ای قدیمی، ال هاجاراه یا الحجره نام دارد که در یمن قرار گرفته است. اگر بخواهید از این منطقه دیدن کنید، باید خود را به منطقه ای به نام صنعا برسانید تا با حال و هوای تاریخی، طعم دیگری به سفر خود ببخشید. طبق آخرین آمار اعلام شده از جمعیت این روستای پرقدمت، 2500 نفر ساکن این ناحیه بوده که مردمانی مهربان و میهمان نواز هستند. بنا و ساختمان های ساخته شده از قرن 12 تا به امروز توانسته تا یکی از قطب های اصلی گردشگری در کشور یمن باشد.

سبک معماری به کار رفته در ساختمان های ساخته شده بر روی تپه های منطقه، از گذشته های دور حفظ شده اند و شما را به سفر در زمان میهمان می کنند. بسیاری از مناطقی که رنگ آتشفشان را به خود دیده اند، شاید یادگاری از سنگ ها به جا نگذاشته باشند ولی، این شهر از سالهای بسیار دور سنگ هایی را در دل خود جای داده که فرزندان آتشفشان تاریخی این محدوده هستند و همین امر باعث شده که گردشگران مختلفی را از سراسر جهان جذب خود کند. جاذبه های گردشگری باستانی این منطقه را از دست ندهید، چرا که حال و هوای تاریخی این شهر با دیگر مناطق تاریخی جهان متفاوت است.

کاسرس

موقعیت جغرافیایی استان کاسرس در بخش غربی اسپانیا و شمال بخش خودمختار اکستر مادورا به ثبت رسید. طبق آخرین آمار، جمعیت این شهر به 410243 نفر می رسد. این شهر زیبا و تاریخی نیز مانند دیگر شهرهای گزارش شده در این مقاله از چندین روستا تشکیل شده است، با این تفاوت که تعداد روستاهای تپه ای این منطقه به 219 روستا می رسد. مساحت این مورد از زیباترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها به 19868 کیلومتر مربع می رسد. جاذبه های گردشگری تاریخی موجود در این روستاها بقدری قدمت دارند که باعث شده تا جز سازمان میراث جهانی یونسکو باشند.

اگر بخواهیم بصورت دقیق تر به گذشته روستاهای بنا شده بر روی تپه های این منطقه نگاه کنیم، به راحتی با سفر به این منطقه و مشاهده آثار تاریخی متوجه این موضوع خواهیم شد که فرهنگ موجود در این شهر بدون تغییر از نیاکان تا به امروز به جای مانده است. سفر به این شهر را با گردشگری در قلعه ای که در بالاترین نقطه آن بچشم می خورد، به اتمام برسانید، چرا که عکاسی و قدم ردن در این قلعه از منحصر بفردترین تجربه های سفر در کل عمرتان خواهد شد. می توان گفت که این قلعه، یک ماشین سفر در زمان برای گردشگران است.

بیشتر بخوانیدمعرفی جاذبه های گردشگری اسپانیا | راهنمای سفر به اسپانیا

لورانگ گار

لورانگ گار شهری است که در سال 1980 میلادی در کشور تبت ساخته شد. افرادی که در این کشور تمایل به بودا شدن را داشته باشند، باید به این منطقه سفر کنند، چرا که مرکز آموزش های بزرگ بودا در این منطقه قرار گرفته است. اگر بخواهیم در مورد جمعیت بودایی این منطقه سخن به میان آوریم، باید گفت که طبق آخرین آمار، چهل هزار بودایی در این شهر سکونت کرده اند. یکی از القاب این شهر، دهکده سرخ بوده که این نامگذاری بدلیل وجود تم قرمز رنگ خانه هاست.

سفر به مکانی که از نظر بومیان مقدس است، می تواند خالق خوبی در آفرینش خاطرات سفرتان باشد. در جهت رسیدن به روستاهای این شهر تپه ای، با موانع زیادی روبرو خواهید شد که همین امر به تنهایی باعث بالا رفتن هیجان گردشگران می شود. یکی از قوانین حاکم بر این شهر، ممنوع بودن تلویزیون بوده و روش سرگرم کردن بومیان این منطقه بخاطر این قانون، سفرتان را جالب و عجیب خواهد کرد. جاذبه های گردشگری موجود در این روستاهای تپه ای، هر کدام زیبایی و منظره منحصر بفردی را به گردشگران ارائه می دهند.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری تبت را با سفر به تبت بیشتر بشناسیم

تاکسکو

برای رسیدن به شهر تپه ای تاکسکو، کافی است تا خود را به ایالتی به نام گررو برسانید. هنگام سفر به این منطقه از به همراه داشتن دوربین عکاسی غافل نشوید، چرا که وجود مغازه و فروشگاه های طلا و نقره فروشی هر گردشگری را به سمت زرق و برق خود جذب می کند. تنوع نقره جات و جواهرات در این شهر به حدی زیادی است که برای خرید به احتمال زیاد باید چندین ساعت خود را داخل بازارهای آن بگذرانید. مساحت این شهر به 247 کلومترمربع می رسد. نیاکان بومیان این منطقه از گذشته های دور مشغول ساخت و ساز جواهرات و نقره بوده اند و امروزه، حال و هوای گذشته را به راحتی می توانید در لا به لای جاذبه های گردشگری گوناگون حس کنید.

طبق آخرین آمار نیز جمعیت این منطقه به 98854 نفر می رسد. این شهر در سالها و قرون گذشته، روستایی بوده که جاذبه های گردشگری تاریخی و سبک معماری به کار رفته در خانه هایش را برای آیندگان حفظ کرده است.

بیشتر بخوانیدسفر به مکزیک | 9 تا از جذاب ترین شهرهای مکزیک برای دیدن

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29339

به "معرفی تعدادی از بی نظیرترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از بی نظیرترین شهرهای بنا شده بر روی تپه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید