مواد غذایی سالمی که می تواند باعث مرگ شود!

به گزارش بلاگ پو، بعضی از خوراکی ها و مواد غذایی که به نظر برای سلامتی مفیدند می توانند خیلی خطرناک ظاهر شوند و فرد را مسموم کرده و حتی منجر به مرگ وی شوند.

مواد غذایی سالمی که می تواند باعث مرگ شود!

مواد غذایی خطرناک برای سلامتی بدن

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ، آیا فکر می کنید خوراکی های سالم را می خورید؟ یا حداقل سعی دارید از چیزهایی که برای شما بد هستند اجتناب کنید؟ خوب، ممکن است تعجب کنید چه غذاهایی می توانند شما را بکشند!

البته، اگر این خوراکی ها به طور عادی خورده شوند به احتمال زیاد بسیار خوب هستند درست زمانی است که شروع به خوردن ساقه ها و دانه ها می کنید این چیزها می توانند خطرناک شوند؛

مواد غذایی خوشمزه و سالمی که گاهی خطرناک می شوند

روغن کرچک :

روغن کرچک از گیاه کرچک بدست می آید، که شامل سم ریسین است. در حالی که روغن کرچک به عنوان ملین و برای مراقبت از پوست و مو بکار می رود مهم است که با احتیاط از آن استفاده کنید. خطر اصلی در دانه آن وجود دارد تنها 8 دانه برای کشتن یک بزرگ سال لازم است خوشبختانه، دستورالعمل های ایمنی زیادی برای تولید دانه های روغنی وجود دارد.

آلو :

اگرچه آلو برای خوردن خوب است، اما هسته آن حاوی ترکیبات سیانوژنیک است که بدن می تواند برای ایجاد سیانید استفاده کند. البته، خیلی از افراد هسته را می خورند، بنابراین این مساله نباید زیاد اتفاق بیفتد.

مواد غذایی کشنده و خطرناک

عسل پاستوریزه نشده :

عسلی که در فروشگاه ها بفروش می رسد خوب است. اما عسلی که پاستوریزه نیست ممکن است حاوی grayanotoxin باشد که می تواند منجر به اثرات جانبی نظیر سرگیجه، ضعف و استفراغ گردد. در بچه ها، این می تواند کشنده باشد!

ریشه کاساو :

این سبزی محبوب آمریکای جنوبی و آفریقایی به شکل خام خود، حاوی لینامارین است که وقتی هضم گردد، می تواند سمی باشد. البته خشک کردن، پختن، و خیساندن ریشه بی ضرر است اما اگر فرآیند درست انجام نگردد، ریشه کاساو می تواند خطرناک باشد.

بادام زمینی:

یکی از شایع ترین آلرژی ها در بادام زمینی می تواند منجر به آنا فیلاکسی گردد. علایم معمولی، گرفتگی بینی و تنفس مشکل هستند. اگر درمان نگردد، این می تواند مهلک باشد.

گیلاس :

هسته آن ها در واقع حاوی یک سم هیدروژن سیانید است.

زردآلو :

در حالی که خود میوه خوب است، هسته آن حاوی زهری است که اگر مصرف گردد ممکن است مضر باشد. خوشبختانه، این هسته ها برای اغلب افراد غیرقابل مصرف هستند.

بادام تلخ :

علی رغم انباشته شدن مواد مغذی سالم، آن ها حاوی سیانید در شکل خام هستند. (ما در اینجا درباره تلخ صحبت می کنیم. بادام شیرین سیانید ندارد). به همین دلیل است که باید قبل از مصرف، بادام تلخ مورد درمان قرار گیرید. 5 - 10 عدد بادام تلخ خام یک بزرگ سال را می کشد.

گوجه فرنگی :

ساقه ها و برگ ها حاوی گلیکوالکالوئید هستند، سمی که اگر بدن وارد گردد می تواند آسیب پذیر باشد و مسائل جدی ایجاد کند.! محل اتصال ساقه گوجه فرنگی و قسمت های سبزرنگ گوجه فرنگی حاوی 1/2 درصد سولانین باشد. 50 گرم سولانین می تواند موجب سردرد، حالت تهوع و استفراغ گردد.

مواد غذایی خطرناک و مرگ آور

گوشت خام :

اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید مصرف گوشت خام حتما می تواند شما را بکشد.

کباب کردن گوشت :

کباب کردن گوشت با حرارت بالا می تواند موجب ساخت هیدروکربن های پلی آروماتیک گردد مخصوصا اگر چربی گوشت به درون آتش ذغال چکه کند. سیاه شدن گوشت کبابی سبب افزایش مواد مضر درون گوشت می گردد.

سوسیس :

با این حال، سوسیس به عنوان خوراکی سالم و مفید شناخته نشده است آن ها یکی از دلایل اصلی خفگی در میان بچه ها و خردسالان هستند.

سیب زمینی :

در سیب زمینی هایی که در قشر زیر پوستشان سبز رنگ است ، سولانین که از ترکیبات گیلکو آلکالوئیدهاست، وجود دارد. مقدار زیاد این سم سبب مسمومیت می گردد که با نشانه هایی مانند سوزش گلو، حالت تهوع و تعریق شدید و نفس تنگی همراه است پس هنگام مصرف قسمت های سبز رنگ سیب زمینی را دور بیاندازید.

با وجود ساقه ها و برگ های سمی ، مسمومیت سیب زمینی نادر است. بیشتر افرادی که سیب زمینی مصرف می کنند در نتیجه خوردن سیب زمینی سبز یا نوشیدن چای برگ سیب زمینی مرده اند.

دانه سیب :

در حالی که سیب خیلی مفید است، دانه های آن ها حاوی امیگدالین ، ترکیب شکر و سیانید است که در طول زمان به سیانید هیدروژن تنزل پیدا می کند. البته، بدن می تواند مقادیر کمی سیانید در این دانه ها را بدون هیچ مساله ای کنترل کند. اما از لحاظ تئوری، خوردن مقدار زیادی از دانه های سیب می تواند باعث مسائل گردد.

قارچ :

در حالی قارچ ها خواص زیادی دارند اما وقتی در بیابان می روید باید آن ها را بشناسید که سمی نباشند.

دارچین :

درست است که دارچین فوایدی دارد و مصرف آن با چای توصیه می گردد اما یک دلیل وجود دارد که انجمن مراکز کنترل مسمومیت آمریکا هشداری را در مورد این عمل منتشر کرد. اگر به ریه ها برسد، می تواند باعث مسائل جدی حتی مرگ گردد پس هنگام استفاده مراقب باشید.

فهرست کامل مواد غذایی خطرناک برای بدن

گردو :

هر ساله چند مورد مسمومیت myristicin به خاطر مصرف بیش از حد درخت جوز وجود دارد. می پرسید:مسمومیت myristicin چیست؟ به استفراغ، توهم، فروپاشی، اضطراب و رفتار غیر منطقی گفته می گردد.

هلو :

هلو میوه ای شبیه به زردالو دارای هسته های خیلی بزرگ و کشنده است و در واقع به هیچ وجه نباید هسته این میوه خوشمزه خورده گردد.

تخم مرغ نپخته :

تنها گوشت خام نیست که می تواند مضر باشد تخم مرغ نپخته به همان اندازه خطرناک است

برگ های ریواس:

برگ های ریواس سمی هستند و باعث ایجاد مشکل تنفسی، حمله ناگهانی ،نارسایی کلیه و در برخی موارد مرگ می شوند.

بادام هندی :

اول اینکه، اینها دانه هستند، نه آجیل، بنابراین در تمام این مدت گمراه شده بودید. پوسته های آن ها کشنده هستند و پوششی از اسید آناکاردیک دارند که اگر به اشتباه لمس شوند می توانند پوست شما را بسوزاند، همچنین باعث ناراحتی معده شوند.

پیش از این هم در بخش سلامت تغذیه نمناک گفتیم که علاوه بر این، باید قبل از مصرف پخته و یا بخار پز گردد، همانطور که در حالت اولیه خود حاوی اوروشیول یک ماده شیمیایی است که در پیچک سمی یافت می گردد و اگر به مقدار کافی مصرف گردد، می تواند مهلک باشد.

لوبیا قرمز:

لوبیا قرمز حاوی سطوح بالایی از مواد شیمیایی فیتوهماگلوتینین هستند که آن ها را سمی می سازند. پخت لوبیا به طور کامل سم آنها را دفع می کند، اما خوردن چند لوبیا نپخته می تواند باعث تهوع، استفراغ، و اسهال گردد. سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه می کند که به مدت 30 دقیقه به طور کامل این سم را از بین ببرد. لوبیا های کنسرو شده سالم هستند بنابراین این مواد را در فلفل قرار دهید.

کدام مواد غذایی خطرناک اند؟

بادکنک ماهی :

این نوع ماهی در ژاپن غذایی لوکس محسوب می گردد. روده، تخمدان و کبد این گونه ماهی ها سم تترو دوتوکسین در خود دارد که کشنده تر از سم سیانور می باشد و خوردن یک بادکنک ماهی می تواند 30 نفر را به کام مرگ بکشاند. برای طبخ این ماهی در ژاپن دوره های آموزشی زیادی را می گذرانند و آشپزان ماهر این نوع ماهی را سم زدایی نموده و به قیمت بالا می فروشند.

جوز هندی :

جوز هندی یکی از طعم دهنده ها و ادویه های مخصوص آشپزی و شیرینی پزی محسوب می گردد. مصرف بیش از چهار گرم این ادویه می تواند موجب بروز حالت تهوع، توهم و بیهوشی گردد. اگر این مقدار جوز هندی توسط بچه ها مصرف گردد ، مسمومیت شدید و مرگ آور به همراه دارد.

لوبیا سبز خام:

لوبیا سبزهای خام حاوی لکتینی به نام PHA هستند که سبب خونریزی شدید معده می شوند. این لکتین در مقدار بالا یک ماده سمی محسوب می گردد و مصرف پنج تا شش عدد لوبیا سبز خام می تواند جان بچه ها خردسال را به خطر بیندازند اما اگر لوبیا سبز را حرارت بدهید PHA آن از بین می رود.

غذاهای کنسروی:

مواد غذایی کنسرو شده می توانند خطرناک و مرگ آور باشند. ذخیره سازی نادرست یا آلودگی در ورقه های فلزی قوطی های کنسرو سبب تولید مواد سمی می گردد . این مواد سمی سریعا در مواد غذایی حل می شوند و در صورت استفاده فرد از این مواد فرد را مسموم نموده و در موارد شدید می تواند کشنده باشد. پس باید قوطی های کنسرو و شیشه های حاوی مواد کنسرو شده را در جای خنک و به دور از نور نگهداری نمود.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38036

به "مواد غذایی سالمی که می تواند باعث مرگ شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی سالمی که می تواند باعث مرگ شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید