نقش پر رنگ بازار در فاصله گذاری اجتماعی ملموس است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/مازندران مدیرکل صنعت،معدن و تجارت مازندران گفت: بخش بازار در طرح فاصله گذاری اجتماعی نقش بسیار بزرگی را ایفا می نماید با توجه به اینکه تعطیلی بازار که یکی از شاکله های اصلی این طرح بود، خوشبختانه در سطح استان بسیار خوب صورت گرفته است.

نقش پر رنگ بازار در فاصله گذاری اجتماعی ملموس است

حسینقلی قوانلو در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بحران کرونا شرایط بسیار سختی را رقم زده است، اظهار کرد: متاسفانه این بحران به بعضی مشاغل از جمله بخش بازار صدمه زیادی وارد نموده است.

وی با بیان اینکه بخش بازار بیشترین زیان را از همه گیری کرونا متحمل شده است، توضیح داد: در حقیقت بازار یکی از مراکزی است که با کنترل آن می توان جلوی همه گیری و انتشار بیشتر ویروس را گرفت تا این مرحله پشت سر گذاشته گردد.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان مازندران اعلام کرد: بخش بازار در طرح فاصله گذاری اجتماعی نقش بسیار بزرگی را ایفا می نماید با توجه به اینکه تعطیلی بازار که یکی از شاکله های اصلی این طرح بود خوشبختانه در سطح استان بسیار خوب صورت گرفته است.

قوانلو با اشاره به اینکه بازار همراهی بسیار خوبی را داشته است، اضافه نمود: بیش از 95 درصد اصناف مازندران به صورت خودجوش اعلامیه تعطیلی بازار را اجرایی کردند.

وی ادامه داد: فقط حدود 4 تا 4.5 درصد از بازاریان یا از اطلاعیه خبر نداشتند یابه جهت شرایط سخت مالی که داشتند بازارشان باز بود.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان مازندران یادآور شد: از حدود 9 هزار واحد صنفی که وجود دارد، 8 هزار واحد با تذکر در طی این چهار روز به تعطیلی اقدام کردند.

قوانلو اعلام کرد: بیش از هزار و 260 واحد صنفی طی این چهار روز پلمب شد که البته با توجه به اینکه طرح ابلاغ شده بود متاسفانه چاره ای جز این وجود نداشت که اگر محکم نمی ایستادیم موفقیت طرح، اکنون نشانه هایش را در ورودی بیماران به بیمارستان ها نشان می دهد، زیر سوال می رفت.

وی هدف اصلی را اغناسازی دانست و گفت: با این کار توانستیم 95 درصد از اصناف را بسته نگه داریم و بعد اگر مقاومت شد برخورد کنیم.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت مازندران از همه بازاریان علیرغم اینکه یک ماه بدون درآمد در اسفند ماه داشتند باز هم در فروردین برای طرح جداسازی فیزیکی (اجتماعی)همکاری داشتند تشکر کرد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر این موضوع کرونا به اتمام برسد و شرایط رونق بازار خصوصا بازار مازندران که نقش بالایی در GDP استان را دارد، داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22918

به "نقش پر رنگ بازار در فاصله گذاری اجتماعی ملموس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پر رنگ بازار در فاصله گذاری اجتماعی ملموس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید