نگارش طرح توجیهی جهت اخذ مجوز از ادارات ، وام و تسهیلات بانکی

به گزارش بلاگ پو، طرح توجیهی، در حقیقت اسنادی جهت مطالعه آزاد برای دریافت پاسخ سوالاتی است که در خصوص یک بیزینس و پروژه به ذهن می رسد. گاهی یک طرح به ظاهر بسیار ساده است ولی پیدا کردن جواب برای سوالاتی که درمورد آن به ذهن خطور می نماید بسیار سخت است بنابراین طرح توجیهی برای حل کردن این سوالات همچنین یاری کردن به افراد برای تصمیم درست، طراحی می گردد.

نگارش طرح توجیهی جهت اخذ مجوز از ادارات ، وام و تسهیلات بانکی

طرح توجیهی چیست؟

قبل از اینکه به معرفی اهداف طرح توجیهی بپردازیم بهتر است بدانیم که طرح توجیهی چیست؟ و تا حدودی از آموزش نحوه نگارش طرح توجیهی مطلع شویم. زمانی که ما برای راه اندازی یک کسب و کار می خواهیم اقدام کنیم، ابتدا باید مجوزهای لازم و پروانه های کسب را تهیه کنیم و برای این کار به نهادهایی که به برنامه کاری مربوط می شوند مراجعه و مدارک لازم را تهیه می کنیم که در بین این اسناد، سندهایی به نام طرح توجیهینیز درخواست می گردد که در اینجا به معرفی آن می پردازیم.

این اسناد، در حقیقت یک مطالعه آزاد برای دریافت پاسخ سوالاتی است که در خصوص یک بیزینس و پروژه به ذهن می رسد. گاهی یک طرح به ظاهر بسیار ساده است ولی پیدا کردن جواب برای سوالاتی که درمورد آن به ذهن خطور می نماید بسیار سخت است بنابراین طرح توجیهی برای حل کردن این سوالات همچنین یاری کردن به افراد برای تصمیم درست، طراحی می گردد.

طرح توجیهی چیست

سوالی که برای افراد معمولا پیش می آید این است که یک طرح توجیهی شامل چه مواردی می تواند باشد

شرکتی که طرح توجیهیخود را برای راه اندازی طرح کسب و کارمی نویسد، در این طرح از بخش اقتصادی،فنی و بازار می نویسدکه در بخش بازار، کالا و محصول مورد نظر خود را از لحاظ خرید و فروش و عرضه و تقاضا می سنجد، در بخش فنیاز مواردی مثل توضیح کامل نحوه فراوری محصولات ،احداث بنا و یا واردات محصول به کشور و مواردی از این قبیل می نویسد. در بخش فنی نیزاز مواردی مثل میزان سرمایه گذاری دقیق برای کالا می باشد و شاخص هایی مثل npv و irr.

بخش خروجی کامفار نیز شامل خروجی نرم افزار اقتصادی کامفار است.

در حقیقت مزیت هایی که طرح توجیهی دارد این است که اشخاصی که می خواهند برای کار یا ساخت ساز اقدام می نمایند از حالا می دانند آینده پروژه خود را به طور کامل ببینند و بازار را از همین حالا در خصوص پروژه خود حدس بزنند و برای آن برنامه ریزی نمایند.

دولت هر سال به صورت عمومییک سری تسهیلاتاعطایی دارد که اعلام زمان اعطایوام و تسهیلات با نرخ کماز صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری جهت هدایت آنها، و همچنین تهیه طرح های توجیهی فرم هایماشین آلات صنعتیسامانه کارا و سیتاو اشتغال روستایی و همچنین رابر عهده طرحهای توجیهی می باشد که تا الان در این زمینه بسیار پیروز بوده است.

از فعالیت های مهم طرح توجیهی و بیزینس پلنکسب کار می توان به مواردی از جملهطرح توجیهی زود بازده کشاورزی، فراوریی، گلخانه پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، شیلات، ورزشی، بهداشتی و فرهنگی، طرح توجیهی خدماتی گردشگری و ... با فرمت نرم افزار کامفار اشاره نمود.

یکی دیگر از فعالیت های طرح توجیهی این است که با دریافت مجوز از از وزارت صنعت، معدن و تجارت،از سال 89 با گذراندن دوره های آموزشی در زمینه طرح نویسی و نگارش طرح توجیهی، فعالیت می نماید.

با نگارش بیش از شش هزار طرح توجیهی ، طرح های نگارش شده به دلار و طرح توجیهی به انگلیسی، برای سرمایه گذاری سرمایه گذار، به صورت مشترک در ایران، آلمان، ترکیه و افغانستان نوشته می گردد که از آغاز فعالیت و بدست آوردن تجارب آماده مشاوره و نگارش هر نوع طرح توجیهی جهت برآورد میزان سرمایه گذاری ، اخذ وام ، دریافت مجوز از ادارات و نهایتا دریافت تسهیلات از بانکها می باشد.گفتنی است که به علت حمایت از فراوری نمایندگان داخلی، این طرح ها را با تخفیف ویژه نگارش میکند.

طرح توجیهی

طرح توجیهی رایگان با فرمت pdf، بر روی سایت قرار گرفته است که که می توانید با دانلود آن، علاوه بر آموزش شیوه و نحوه نوشتن فرمت طرح توجیهی pdf، با قیمت و هزینه نگارش بسیار مناسب آن آشنا شوید.

مهمترین اهداف از نگارش طرح توجیهی

هدف از این طرح این است که با نگارش آن، قیمت و لیست ماشین آلات خط فراوری و تمامی تجهیزات صنعتی را به صورت رایگان در سایت قرار دهد تا هموطنان عزیز بتوانندبا دانلود رایگان طرح توجیهی، به راحتی به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی یابند.

طرح توجیهی

قبل از این قیمت دلار در برابری آن با تجهیزات و ماشین آلات خط فراوری ، در طرح توجیهی درج شده است که افراد می توانند با تبدیل و برابری آن ، نرخ روز ماشین آلات و تجهیزات را به دست بیاورند. و اما از اهداف اصلی این طرح این است که با توسعه و پیشرفت بیشتر این طرح، بتواند قیمت انواع لوازم مصرفی و تجهیزات، در تمامی زمینه ها، از جمله اشتغال خانگی، غذایی، صنایع مختلف مثل کشاورزی، ساختمان، نساجی،دامداری، راه و ساختمان، آرایشی و بهداشتی، پزشکی، قطعات و مواد اولیه خط فراوری، آهن و فلزات،حمل و نقل و طرح توجیهی تمامی صنایع مختلف در کشور را با نرخ روز، مطابق برابری دلار انجام دهد.

برخی از موارد دیگری که طرح توجیهیشامل آنها می گردد عبارتند از:

الکتروموتور، گیربکس، ژنراتور، قیمت ادوات کشاورزی،قیمت ماشین آلات خط فراوری، تجهیزات انتقال مواد و نیرو ، قیمت تجهیزات و خط فراوری معدنی، مهندسی فرآیند ، تجهیزات امنیتی و نظارتی و دوربین مدار بسته ، پمپ، پایپینگ، موتور برق، خودرو ، تجهیزات و لوازم جانبی خودرو، موتور برق ، ماشین آلات ساختمانی و راهسازی ، پنوماتیک ، روانکارها، سردخانه و تجهیزات جانبی سردخانه، تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب ، تجهیزات آتش نشانی، مواد شیمیایی، ابزار دقیق، کمپرسور، بیرینگ، ماشین آلات و تجهیزات نظافتی صنعتی ، بیزینس پلن انگلیسی تهویه مطبوع، کسب و کاربالابر، طرح توجیهی و خط فراوریی ماشین آلات، قیمت اتوماسیون صنعتی، برق صنعتی، ماشین آلات دام و طیور و آبزیان، میوه های گرمسیری و باغبانی، سیم و کابل ، فیلتراسیون و تصفیه، گرمایش و سرمایش موتورخانه، فن یا هواکش صنعتی، تجهیزات شبکه، آبیاری بارانی و تحت فشار ، مد و پوشاک ، زیبایی و سلامت، خانه و آشپزخانه، کتاب لوازم التحریر و هنر، طرح توجیهی اسباب بازی کودک و نوزاد ، ورزش و سفر و گردش، کیف و کاور، خوردنی و آشامیدنی، تلویزیون و یخچال، پرده و آینه، شمع و گلدان، مبلمان خانگی و اداری تابلو و تابلو فرش، گلیم و فرش، جارو برقی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی ، حیوانات خانگی اهلی و وحشی ، آب میوه گیر هره و چای ساز ، تلفن و سانترال ، اتوبخار و پرسی، غذاخوری، لیوان کاغذی و فراوری لیوان، دستمال کاغذی، ماسک شوینده بهداشتی، لوازم بیمارستانی، طرح توجیهی ژله پودر ژله

این موارد در حقیقت بخشی از فعالیتهای طرح توجیهی محسوب می شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: چمدان
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 41323

به "نگارش طرح توجیهی جهت اخذ مجوز از ادارات ، وام و تسهیلات بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگارش طرح توجیهی جهت اخذ مجوز از ادارات ، وام و تسهیلات بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید