نگاهی به کوشش های خبرنگاران برای رشد استارتاپ ها، کارآفرینی و توسعه فناوری های پیشرفته

به گزارش بلاگ پو، به نقل از آی تی رسان؛ با نگاهی به فعالیت شرکت های تجارت الکترونیک عظیم جهان مانند آمازون، Ebay، علی بابا و غیره، متوجه خواهیم شد که همگی در یک ویژگی با هم مشترک هستند و آن حمایت از کسب وکارهای نوپا، بسترسازی برای رشد کارآفرینی و توسعه فناوری های پیشرو و آینده نگر است.

نگاهی به کوشش های خبرنگاران برای رشد استارتاپ ها، کارآفرینی و توسعه فناوری های پیشرفته

این شرکت ها رشد و توسعه خود را در گرو رشد و گسترش یک اکوسیستم گسترده می بینند که از دل آن انواع نوآوری ها، فناوری ها، سرویس ها و کسب وکارهای پیشرو پا به عرصه می گذارند..

علی بابا، غول عرصه دیجیتال چین در مدل جدید کسب وکار خود که از سال 2018 در پیش گرفته است؛ پلتفرمی متشکل از انواع نقش آفرینان کسب وکار و توسعه دهنده فناوری های هوشمند ایجاد نموده است تا در آن داده ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، فناوری یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را آموزش و توسعه دهند، به رشد کسب وکارهای نوپا یاری نمایند یا کسب وکارهای جدیدی برای نیازهای فردای هوشمند بسازند.

علی بابا در سال 2020 دیگر فقط یک شرکت تجارت الکترونیک نیست، بلکه حامی و مادری برای بازار دیجیتال کشور چین محسوب می گردد؛ از سرمایه گذاری و توسعه پلتفرم های کوچک و عظیم فناوری محور گرفته تا مرکز رشد و آموزش نیروهای انسانی!

در ابعادی بسیار عظیمتر، شرکت آمازون این نقش را در ایالات متحده برعهده دارد. آمازون در دهه گذشته بیشتر به عنوان عظیمترین خرده فروشی جهان شناخته می شد ولی امروزه کمتر فردی یافت می گردد که آمازون را با این عبارت به یاد بیاورد؛ بلکه آمازون را یک شرکت پیشرو در خلق فناوری و نوآوری می شناسند.

هر روز خبری از یک موفقیت علمی و تحقیقاتی آمازون در رسانه ها منتشر می گردد و به طور ویژه در برخی زمینه ها مانند سرویس های ابری، هوش مصنوعی، خدمات تحویل کالا، ربات ها و اینترنت اشیا رهبری جهان را بر عهده دارد.

کسب وکارهای عظیم تجارت الکترونیک جهان با راه اندازی انواع آموزشگاه ها، همایش ها، کارگاه های آموزشی، استارتاپ ویکندها و حمایت از برنامه های دانش بنیان و توسعه فناوری، سعی دارند اکوسیستم خود را عظیمتر و قوی تر نمایند که به طور غیرمستقیم به رشد اقتصاد دیجیتال و خرده فروشی کشور و منطقه هم یاری کردند. هیچ خرده فروشی آنلاینی نمی تواند فناوری ها و خدمات آینده همه بخش ها را خودش تأمین کند یا توسعه بدهد و راه چاره هوشمندانه آن، حمایت از کارآفرینان و جوانانی است که می توانند در بازار پیشرفت نمایند و حلقه ای از این اکوسیستم در آینده شوند.

خبرنگاران هم در سال های اخیر سعی نموده نقش های حمایتی و هدایتی خود در حوزه استارتاپ ها، کارآفرینان و فراورینمایندگان علم و فناوری را افزایش دهد. حضور در برنامه های آموزشی و فناوری محور مختلف به همراه برگزاری انواع رویدادها مزید بر این علت است. در ادامه نگاهی به برخی از مهم ترین رویدادهای کسب وکاری یا فناوری محور داریم که خبرنگاران به طور مستقیم برگزاری می نماید یا نقشی حمایت گونه دارد:

رویداد دیجی نکست

دیجی نکست بازوی نوآوری و شتاب دهنده گروه خبرنگاران است و تا کنون سه دوره آن در قالب کمپ استارتاپی هوش مصنوعی برگزار گردیده است و دوره چهارم آن از آذر 99 شروع شده و تا 10 دی 99 ادامه دارد.

تمام علاقه مندان و محققان هوش مصنوعی از سراسر کشور می توانند در این کمپ استارتاپی شرکت نمایند و در یک فضای بسیار صمیمی و محبت آمیز با حضور متخصصان علوم کامپیوتر و رشته های مرتبط، ایده های خود برای هوشمندتر شدن زندگی و کار را پرورش دهند. دیجی نکست به طور کامل توسط خبرنگاران برگزار می گردد و برنده ها می توانند با حمایت این شرکت تیم سازی نمایند و محصول خود را توسعه دهند.

رویداد خبرنگاران کاپ

رویداد بعدی که از سوی خبرنگاران با هدف رشد برنامه نویس ها و در نهایت جذب استعدادهای برتر برگزار می گردد، رویداد خبرنگاران کاپ است که سومین دوره آن در دی ماه برگزار می گردد. در این رویداد، متخصصان برنامه نویسی در یک محیط محبت آمیز، سازنده و سالم با یکدیگر رقابت می نمایند و چالش ها و مسائل خاص و ویژه ای که خبرنگاران به صورت عملی با آن ها روبه رو است، کدنویسی خواهند کرد.

متخصصانی که در این رویداد شرکت می نمایند باید به آخرین مهارت ها و دانش زبان های برنامه نویسی هم تراز با شرکت های عظیم فناوری جهان مجهز شده باشند و بتوانند برای چالش های پیچیده، راه چاره و الگوریتم ارائه دهند. خبرنگاران کاپ یک نمونه خوب از رشد مهارت ها و حمایت از نیروهای جوان و متخصص برای توانمندسازی بازار است.

آموزشگاه خبرنگاران

خبرنگاران در بخش آموزش و ارتقای مهارت کارمندان خودش، فروشندگان و داوطلبان بیرونی به شیوه های مختلفی ورود نموده است. یکی از این ها، راه اندازی آموزشگاه خبرنگاران و برگزاری دوره های مختلف مانند هوش مصنوعی در بازاریابی عملکردی (AI in Performance Marketing) است.

در این دوره ها با تدریس بهترین اساتید هر حوزه تخصصی، سعی می گردد فناوری ها و تکنیک های برنامه نویسی به روز و مدرن جهان به علاقه مندان و دانشجویان منتقل گردد. افرادی که در این دوره ها شرکت می نمایند، آماده حل چالش ها و مسائل پیچیده کسب وکارها می شوند و قادر به انجام پروژه های تجاری هستند.

در آموزشگاه خبرنگاران مهارت های سخت (نظیر زبان های برنامه نویسی، طراحی رابط کاربری، تجربه کاربری، مدیریت سرورهای اینترنتی و…) آموزش داده می گردد. در دوره شیوع و همه گیری ویروس کرونا، این دوره ها به صورت آنلاین برگزار گردیده که با استقبال بالایی از سوی علاقه مندان نیز روبرو می شوند.

رویداد D-Talk

دی-تاک رویدادی است که از سوی واحد منابع انسانی و ارتباطات داخلی خبرنگاران برگزار گردیده و هدف آن بهبود ارتباطات داخلی کارکنان خبرنگاران و افزایش آگاهی همکاران نسبت به روال ها و فرایندهای کسب وکار و توسعه تجارت الکترونیک است. این رویداد بیشتر روی فعالیت های مختلف خبرنگاران متمرکز است و در آن مدیران واحدهای مختلف خبرنگاران در یک گفت وگوی محبت آمیز، زوایای مختلف زندگی شخصی و کاری خود را واکاوی نموده و به مسؤولیت ها، وظایف و تضادهای موجود در یک فضای کاری حرفه ای می پردازند.

اولین دوره D-Talk در تابستان 1399 برگزار گردید و دومین دوره آن در آبان ماه گذشته به روی آنتن رفت. این رویداد از کانال های مختلفی برای همکاران خبرنگاران پخش شده و در طی آن مسابقاتی برای ارتقای مهارت های فردی مانند مسابقه آماده سازی یک سفارش در مدت زمان کوتاه، شبیه سازی می گردد.

گردهمایی سالیانه فروشندگان خبرنگاران

بخش عظیمی از اکوسیستم خبرنگاران را فروشندگان تشکیل می دهند. در سال 1399 بیش از 100 هزار فروشنده با خبرنگاران همکاری می نمایند و قطعا ارتقای دانش و مهارت های فروشندگی و بازاریابی، فراوری محصول و توسعه کسب وکار آن ها می تواند هم برای خبرنگاران و هم برای بازار کسب وکارهای ایرانی بسیار مفید باشد.

یکی از اقدامات خبرنگاران برای تحقق این هدف، برگزاری گردهمایی سالیانه فروشندگان است. تا کنون چهار دوره این گردهمایی برگزار گردیده است که آخرین دوره در قالب چهار رویداد اواخر مهرماه و اوایل آبان ماه برگزار گردید. تمرکز بر تجربه فروشندگان به عنوان اولویت خبرنگاران در سال پیش رو مطرح شد.

رویداد فیناپ

خبرنگاران علاوه بر اینکه سالیانه چندین رویداد را مستقیما برگزار و میزبانی می نماید، سعی دارد از رویدادهای کارآفرینی و کسب وکاری در کشور نیز حمایت نموده و آن ها را توانمند کند تا به صورت تخصصی چالش های شرکت های نوپا و کسب وکارهای تجارت الکترونیک در ایران را آنالیز و دنبال راه چاره و چاره اندیشی باشد.

برای نمونه، دیجی نکست و دیجی پی حامی چهارمین دوره رویداد فیناپ و سومین رویداد فیناپ آنلاین هستند که قرار است دی ماه 1399 با موضوع لندتک برگزار گردد. لِندتِک به شیوه های نوین اعطای وام گفته می گردد که به شرکت های اعتباردهی خصوصی و برخی از بانک ها یاری می نماید تا به راحتی با وام گیرندگان ارتباط برقرار نمایند. فرآیندهای یکپارچه لندتک شامل احرازهویت دیجیتال، امضای دیجیتال، اعتبارسنجی آنلاین و… فرایند درخواست و دریافت وام را ساده و سریع پیش می برد.

افزون بر این رویدادهایی که نام بردیم، خبرنگاران در طول سال حامی چندین رویداد، مسابقه و همایش دیگر است و در هریک به طور هدفمند دنبال ساختن پازلی از نیازهای جامعه تجارت الکترونیک کشور می رود.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42035

به "نگاهی به کوشش های خبرنگاران برای رشد استارتاپ ها، کارآفرینی و توسعه فناوری های پیشرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به کوشش های خبرنگاران برای رشد استارتاپ ها، کارآفرینی و توسعه فناوری های پیشرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید