هزینه کرد 18 هزار میلیاردی دولت برای سیل سال جاری

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/گیلان معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با وجود محدودیت های اعتباری برای جبران خسارت مردم کوتاهی نمی کند، اضافه کرد: طی 11 ماه گذشته از ابتدای سال تا به امروز 18 هزار میلیارد تومان برای سیل هزینه نموده ایم.

هزینه کرد 18 هزار میلیاردی دولت برای سیل سال جاری

محمدباقر نوبخت امشب در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، به ارائه آخرین گزارش از شرایط بارش برف در گیلان پرداخت و اظهار کرد: در وهله نخست موظف بودیم خسارات وارده در بخش های راه و برق و آب را سریعا جبران کنیم.

وی با بیان اینکه از یک میلون و 467 هزار مشترک برق در گیلان 250 هزار مشترک دچار خاموشی شدند، توضیح داد: قطع برق به خاطر پارگی سیم ها و کابل هایی بود که برق را از نیروگاه به مشترکین می رساند.

معاون رئیس جمهور رساندن برق به مردم را منوط به برطرف خسارت وارد شده به تجهیزات و ملزومات شرکت برق منطقه ای و شرکت توزیع برق استان دانست و اضافه نمود: قطعی آب استان نیز ناشی از قطعی برق بود، زیرا گیلان مشکل آب ندارد و برای پمپاژ آب به داخل مخازن و توزیع آن احتیاجمند برق هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار به شرکت توانیر جهت برطرف خسارت گیلان به دنبال بارش برف اطلاع داد و اعلام نمود: از نظر منابع مشکل نداریم و هر کجا احتیاج باشد اعتبار را تامین خواهیم کرد.

وی با اشاره به پرداخت تن خواه 30 میلیارد تومانی به گیلان، یادآور شد: در کنار همه این اعتبارات احتیاجمند نوسازی شبکه های برق هستیم، زیرا 30 سال از عمر شبکه های ما به ویژه در روستاها می گذرد و اکنون احتیاجمند نوسازی است.

نوبخت با بیان اینکه طی سه روز گذشته از ظرفیت نیروی انسانی متخصص وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو در استان های همجوار استفاده کردیم، گفت: کوشش ما این بود کلیه مسیرها هرچه سریع تر بازگشایی گردد و مردم از آب و برق استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه دولت با وجود محدودیت های اعتباری برای جبران خسارت مردم کوتاهی نمی کند، اضافه نمود: طی 11 ماه گذشته از ابتدای سال تا به امروز 18 هزار میلیارد تومان برای سیل هزینه نموده ایم لذا نهایت صرفه جویی در سایر بخش ها انجام شده تا مسائل مردم حل گردد و مردم نگران پرداخت اعتبارات و خسارات نباشند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به بازدید هوایی خود از سرتاسر استان، اعلام نمود: در جلسه ستاد مدیریت بحران استان بنیاد مسکن را موظف به برآورد خسارت وارده به مردم کردیم.

نوبخت سازمان برنامه و بودجه را تنها دستگاهی دانست که ارزیابی مدیریت را بر عهده دارد و اظهار کرد: برف 98 اولین برف سنگین گیلان گیلان نیست و برف سال های 42، 48، 50، 83، 86 و 92 در خاطرات مانده است، اما همه این برف ها عمدتا منطقه ای بود. این در حالی است که برف 98 به وسعت 14 هزارکیلومترمربع بارید و از شدت بیشتری برخوردار بود لذا در شرایط برف شدید و گسترده احتیاجمند تقویت ماشین آلات راهداری هستیم.

وی برف 98 را 27 برابر استاندارد دانست و یادآور شد: برف سال جاری غیرمترقبه و سنگین بود، زیرا تجهیزات راهداری ما در شرایط عادی مناسب و پاسخگو است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برف سنگین 14 پست برق استان را از مدار خارج کرد، گفت: استان خوزستان نیز به دنبال پدیده ریزگرد دچار قطعی گسترده می شد که تمهیدات لازم اندیشیده شد و اکنون استان گیلان احتیاجمند تمهیدات است.

نوبخت از یاری 350 میلیارد تومانی به جمعیت هلال احمر اطلاع داد و اضافه نمود: تنها 50 میلیارد تومان ویژه نوسازی قطعات بالگردها بوده است تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کلیه راه های اصلی و فرعی استان باز است و راه های روستایی تا فردا کاملا برطرف انسداد می گردد، توضیح داد: در حال حاضر برق 3000 مشترک قطع است که تا صبح برقرار خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19896

به "هزینه کرد 18 هزار میلیاردی دولت برای سیل سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه کرد 18 هزار میلیاردی دولت برای سیل سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید