وزیر اقتصاد فرانسه: در برابر آمریکا سر فرود نمی آوریم

به گزارش بلاگ پو، وزیر اقتصاد فرانسه در حمایت از استقلال حاکمیت کشورش گفت پاریس در برابر آمریکا و دیگر قدرت ها سر فرود نمی آورد.

وزیر اقتصاد فرانسه: در برابر آمریکا سر فرود نمی آوریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برونو لومیر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه ضمن انتقاد از سیاست های دنیای آمریکا بر لزوم حفاظت از حاکمیت مستقل کشورش تاکید نمود.

لومیر در این مورد به روزنامه فرانسوی فیگارو گفت که آمریکا شریکی است که کار کردن با او سخت است و فرانسه بر حاکمیت مستقل خود در زمینه سیاست و فناوری تاکید دارد.

وزیر اقتصاد فرانسه اضافه کرد: اروپا می داند که آمریکا در حال تبدیل شدن به شریکی است که کار کردن با او سخت است و این در حالی است که غول چینی در حال باز کردن جای خود در عرصه دنیای است. با در نظر دریافت این موضوع، اکنون برای اروپا زمان آن است که خود را به عنوان قدرتی مستقل مطرح کند و بر روی فناوری های خود سرمایه گذاری کند.

وی در ادامه گفت: فرقی ندارد که ما درباره چین یا آمریکا صحبت می کنیم، ما در حال سپری کردن دوره ای تاریخی هستیم. استقلال سیاسی ما به استقلال ما در فناوری بستگی دارد. فرانسه سر فرود نمی آورد. این کشور به همراه اروپا می خواهد نقش رهبری داشته باشد.

وزیر فرانسوی گفت که کشورش نیازهای (آمریکا) را که این کشور خارج از قوانین آمریکا ایجاد می نماید رفع نخواهد کرد و گفت: در پاسخ به چالش هایی که آمریکا و چین در فضای مالی ایجاد نموده اند، اروپا باید برنامه های بلندپروازانه خود را در فضای سازندگی و توسعه فناوری دنبال کند.

چندی پیش امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد تشکیل ارتشی اروپایی مستقل از آمریکا را مطرح نموده بود تا به این وسیله از اروپا در برابر چین، روسیه و حتی آمریکا دربرابر اقداماتی مانند حمله سایبری حمایت گردد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از این پیشنهاد حمایت کرد با این حال فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه هرگز به نهادی نظامی تبدیل نخواهد شد.

موگرینی گفته بود: اتحادیه اروپا به اتحادی نظامی تبدیل نخواهد شد. میان اروپا و سازمان ناتو رقابتی وجود ندارد. ما ارتشی اروپایی تشکیل نخواهیم داد و اینجا هیچکسی درباره ارتش اروپایی صحبتی ندارد ما در حال سرمایه گذاری بر روی این هستیم که بیشتر قابل اعتماد باشیم و تامین کنندگان امنیت در منطقه و سراسر دنیا باشیم.

رئیس جمهور آمریکا هم طرح تشکیل ارتش اروپایی برای دفاع از کشورهای قاره سبز در برابر آمریکا، روسیه و چین را بسیار توهین آمیز توصیف نموده بود.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و به ویژه در پی خروج این کشور از توافق هسته ای با ایران (برجام) روابط واشنگتن- بروکسل دچار مشکلاتی شده است. ابعاد مالی این اختلافات به ویژه در زمینه تعرفه ها به شکاف طرفین دامن زده است.

انتهای پیغام/ص

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5795

به "وزیر اقتصاد فرانسه: در برابر آمریکا سر فرود نمی آوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد فرانسه: در برابر آمریکا سر فرود نمی آوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید