شرایط نگران کننده بومیان برزیل در همه گیری کرونا

به گزارش بلاگ پو، سازمان چتر بومی APIB اعلام نموده شمار قربانیان کروناویروس در میان جوامع بومی برزیل به 18 نفر رسیده است. این در حالیست که دولت این کشور تا به امروز تنها 6 مورد را اعلام رسمی نموده است.

شرایط نگران کننده بومیان برزیل در همه گیری کرونا

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

رهبران بومی در برزیل روز گذشته (دوشنبه) از سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواهان ایجاد یک صندوق فوریت های پزشکی برای یاری به محافظت از جوامع آن ها در برابر خطر بیماری همه گیر کووید-19 شدند.

به گزارش ایسنا، اکثریتِ 850 هزار نفر جمعیت بومی برزیل در مناطق دورافتاده آمازون با دسترسی کمی به مراقبت های بهداشتی زندگی می نمایند.

گروه های بومی برزیل می گویند جاییر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور جوامع بومی برزیل را در برنامه ملی مقابله با شیوع کروناویروس قرار نداده است.

از همین رو آن ها در نامه ای به سازمان جهانی بهداشت و خطاب به تئودور آدهانوم، دبیر کل این سازمان خواسته اند تا در فراهم کردن وسایل و تجهیزات محافظت شخصی که برای کارمندان بهداشت و درمان در مناطق قبایلی و روستاها در دسترس نیست، به آن ها یاری کند.

جونیا ویپچانا، رهبر این گروه های بومی و اولین زن بومی که در کنگره برزیل انتخاب شده است در نامه به سازمان جهانی بهداشت این شرایط را یک شرایط اضطراری واقعی دانسته و گفت که مردم بومی بسیار آسیب پذیر بوده و هیچ محافظتی ندارند.

سازمان چتر بومی APIB اعلام نموده شمار قربانیان کروناویروس در میان جوامع بومی برزیل به 18 نفر رسیده است. این در حالیست که دولت این کشور تا به امروز تنها 6 مورد را اعلام رسمی نموده است.

دلیل این امر آن است که مرکز بهداشت و درمان بومی Sesai فقط قربانیان بومی در روستاهای قبیله را گزارش می نمایند و نه اعضای قبیله ای که به مناطق شهری نقل مکان نموده اند.

سازمان چتر بومی تا روز یکشنبه ابتلای 107 فرد بومی به کرونا را در آمازون تأیید کرد که اکثریت آن ها معادل 59 نفر در قسمت بالای رودخانه آمازون در نزدیکی مرز برزیل با کلمبیا و پرو به این ویروس آلوده شده اند.

از سوی دیگر وزیر بهداشت جدید برزیل، نلسون تئیچ اعلام نموده که حمایت از بومیان اولویت است. آژانس امور بومی دولت این کشور نیز کشیشان مسیحی را از سرکشی به قبایل بومی منزوی آمازون منع نموده تا مانع از شیوع کروناویروس در این قبایل گردد.

درخواست گروه های بومی برزیل از سازمان جهانی بهداشت یک روز پس از ارائه نامه سرگشاده به بولسونارو توسط ده ها هنرمند، موسیقیدان و بازیگر بین المللی اجرا شده که از او خواستند تا از مردم بومی برزیل محافظت کند.

بنا بر گزارش رویترز، در این نامه هشدار داده شد تهدید بزرگی که بومیان برزیلی با آن روبرو اند با تعرض به اراضی محافظت شده قبیله ای توسط معدنچیان، قاچاقچیان چوب و دامداران غیرقانونی تشدید می گردد. در این نامه همچنین به این موضوع اشاره شده که درگیری دولت برزیل با بیماری همه گیر کووید-19 باعث شده که از این فعالیت های غیرقانونی غافل گردد و همین امر منجر به تسریع این فعالیت ها شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22115

به "شرایط نگران کننده بومیان برزیل در همه گیری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نگران کننده بومیان برزیل در همه گیری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید