ویدئو ، اقتصاد خلاق و توانمندی های ایران

به گزارش بلاگ پو، کشورهایی که به اقتصاد خلاق اهمیت داده اند، سالانه با صادرات مقدار قابل توجهی از محصولات صنایع خلاق به سایر کشورهای دنیا اقتصاد خود را سامان می بخشند.

ویدئو ، اقتصاد خلاق و توانمندی های ایران

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، صنایع خلاق به اسم صنایعی که خلاقیت علمی، هنری، اقتصادی و فناورانه را توأمان در بر می گیرد دارای صندلی ویژه ای در اقتصاد کشورها می باشد. تا حدود بیست سال پیش، مفاهیم صنایع خلاق و اقتصاد خلاق وجود نداشتند، اما امروزه به اسم بخش پویا، مهم و در حال رشد اقتصاد دنیای به تعداد می آیند. با این حال، رشد و توسعه صنایع خلاق مستلزم وجود سرمایه، مهارت های کارآفرینی، زیرساخت های لازم و بعلاوه قوانین مالکیت فکری مخصوصاً حق حق انتشار است. صنایع خلاق اکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و نقش صنایع خلاق و اقتصاد خلاق در دوران کرونا می تواند بسیار پررنگ باشد.

سهم ایران از بازار وسیع این صنایع در دنیا زیاد نیست، به گونه ای که در بسیاری از حوزه ها ایرانیان بیشتر مصرف کنندگان محصولات فرهنگی هستند، خصوصاً در حوزه های فناورانه این صنایع مانند پویانمایی و بازی های رایانه ای. با این وجود چندی است شور و شوق بسیاری در کارآفرینی و نوآوری در این صنایع در کشور بوجود آمده به گونه ای که از یک سو بازی ها و پویانمایی های ایرانی به تدریج جای خود را میان مخاطبان باز نموده اند و از سوی دیگر نهادهای حمایتگری مانند ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و مراکز حمایت از کارآفرینی در قالب مراکز نوآوری و مراکز رشد و شکوفایی و پارک های علم مورد توجه قرار می گیرند.

صنایع خلاق از نظر تأثیرگذاری در اقتصاد کشورها و افزایش منابع اقتصادی نقش مهمی را بر عهده دارند. به اقتصادی که بر پایه صنایع خلاق شکوفا گردد اقتصاد خلاق گفته می گردد. اگرچه نمی توان از اهمیت این دسته از صنایع به خاطر فراوری ثروت چشم پوشید، اما باید گفت که وجه مهم تر صنایع خلاق به خاطر تأثیراتی است که در جامعه زمینه خود می گذارند.

کشورهایی که به اقتصاد خلاق اهمیت داده اند، سالانه با صادرات مقدار قابل توجهی از محصولات صنایع خلاق به سایر کشورهای دنیا اقتصاد خود را سامان می بخشند.

در ادامه ویدئویی را درخصوص اقتصاد خلاق و توانمندی های ایران در این زمینه مشاهده می کنید:

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53535

به "ویدئو ، اقتصاد خلاق و توانمندی های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو ، اقتصاد خلاق و توانمندی های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید