چگونه از روغن بادام بر روی موها بهره ببرید

به گزارش بلاگ پو، در اینجا فواید روغن بادام برای مو را توضیح می دهیم که به سرعت به یک محصول محبوب برای مراقبت از مو تبدیل شده است.

چگونه از روغن بادام بر روی موها بهره ببرید

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

در اینجا فواید روغن بادام برای مو را توضیح می دهیم که به سرعت به یک محصول محبوب برای مراقبت از مو تبدیل شده است.

مردم از بسیاری از محلول های مختلف شیمیایی و شامپو برای موهای خود استفاده می نمایند. اشتباه بزرگ اینجاست که این محصولات به جای مراقبت از مو به آن صدمه می زنند. اساسا استفاده از چنین محصولاتی اثر کوتاه مدتی دارد. در واقع چون موها نمی توانند واکنش های شیمیایی را تحمل نمایند آسیب می بینند. بنابراین، برترین راه برای درمان موها و سالم نگه داشتن آن ها استفاده از انواع مختلف روغن ها است که به طور موثری با پرورش و تغذیه آن ها موها را سالم نگه می دارند. روغن بادام یکی از گزینه هایی است که می تواند باعث زیبایی موها شود.

روغن بادام

درخت بادام بومی خاورمیانه است و به خاطر ارزش تجاری بالای آن به وسیله مردم در سراسر دنیا کاشته می شود. این دانه های کوچک هم به خاطر خواص تغذیه ای مصرف می شوند. هر چند بادام به اسم آجیل تلقی می شود اما در واقع آن یک شفت مانند میوه گوشتی ناشکوفا است. روغن بادام این محصول را یک محصول تقریبا پیروز تجاری می سازد.

روغن بادام برای موها

علت این که بادام استفاده می شود این است که از حدود 54% روغن تشکیل شده است. درصد زیادی از روغن در آجیل دارای بسیاری از خواص سلامتی است. سه نوه اساسی روغن و اسیدهای چرب در این روغن پیدا می شود. نوع اول چربی که اسید اولوئیک غیر اشباع تک استیک چربی امگا 9 است. روغن بادام حاوی 78% از این چربی است. این روغن بعلاوه شامل حدود 17% از اسیدهای چربی است که اشباع نشده و متعلق به امگا6 است. این روغن بعلاوه محتوی میزان بسیار کمی از اسیدهای چرب ضروری فوق غیراشباع امگا3 است. از زمان های قدیم، روغن بادام به علت خواص آن به ویژه هنگامی که دارای ترکیب مناسبی از انواع مختلف چربی که در بالا ذکر شد است به وسیله بسیاری از کارشناسان توصیه می شود. ترکیب اسیدهای چرب و چربی تقریبا برای تمام موها بسیار مفید است.

مصرف قبل از حمام

روغن بادام یک عامل پاک نماینده بسیار خوب است. اگر شما آن را چند ساعت قبل از حمام بر روی موهایتان اعمال کنید، چربی های چسبنده ذرات و آلودگی ها و گرد و غباری که وارد فولیکول های مو شده اند را جمع آوری و جذب می نمایند. در نهایت هنگامی که موهایتان را می شویید کل ترکیب روغن و چرک به صورت موثری شسته شده و مو و پوست سر پاکسازی می شوند.

پوست و پوست سر سالم

این روغن می تواند به طور موثر به اسم نرم نماینده استفاده شود و برای تسکین پوست استفاده شود. به اسم یک نرم نماینده، روغن بادام هم هنگامی که اعمال می شود دارای حالت خنثی و پایداری است. این روغن به ندرت فاسد می شود. ترکیبی از اسیدهای چرب هم باعث می شوند که دارای بوی خوشی باشد و دارای عطر بهشتی باشد.

بسته کامل از مواد مغذی

به غیر از این فواید مستقیم، بادام بعلاوه دارای چندین خاصیت تغذیه دیگر است. این خواص شامل ویتامین های گروه B، ویتامین های C و E، کلسیم، آهن، مهمیم، فسفر و پتاسیم و روی است. تا آنجا که به چربی مربوط می شود، چربی های اشباع شده، تک شاباع شده و پلی اشباع شده در بادام موجود هستند. پروتئین ها و مواد مغذی موجود در بادام باعث می شوند تا یک روغن کامل برای موها باشد.

از روغن بادام حتی قبل از اینکه به اسم یک محصول تجاری کشت شود در طول قرن ها استفاده شده است. دو کتاب بسیار قدیمی که بر پایه پزشکی هستند و آیورودا و طب یونانی نام دارند این روغن را به اسم یک روغن عالی برای موها که منبع ویتامین E و چربی اشباع نشده است می دانند و هنگامی که به طور منظم بر روی پوست اعمال می شود باعث بهبود هوش و تفکر سریع می شود. نه تنها روغن بادام برای مو مفید است، بلکه رنگ چهره و تمیزی آن را بهبود می بخشد. در بسیاری از بندهای کتاب آیورودا در واقع از فواید روغن بادام برای رشد مو صحبت شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: راسخون
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55862

به "چگونه از روغن بادام بر روی موها بهره ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از روغن بادام بر روی موها بهره ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید