چگونه مناظره دو نامزد همه را وحشت زده کرد؟

به گزارش بلاگ پو، برگزاری اولین مناظره بین دو نامزد اصلی دموکرات و جمهوری خواه برای انتخابات سوم نوامبر با سیلی از نقدها و کنایه ها روبرو بود.

چگونه مناظره دو نامزد همه را وحشت زده کرد؟

به گزارش خبرنگاران، بامداد چهارشنبه دونالد ترامپ و جو بایدن اولین مناظره خود را برگزار کردند که با حواشی زیادی همراه بود. دو نامزد بارها صحبت های یکدیگر را قطع کرده و حملات لفظی بهم داشتند. این مناظره که بیشتر به دعواهای شخصی شبیه بود و کمتر صحبت های کارشناسی در آن مطرح شد زیر ذره بین رسانه ها و شخصیت های مختلف آمریکایی قرار گرفت و نقدها زیادی را متوجه خود کرد.

خبرگزاری رویترز با تیتر توهین ها و قطع کردن صحبت ها نوشت: ترامپ بولدوزر وار طی 90 دقیقه ساز خود را زد و سعی کرد بایدن را تحریک کند. این خبرگزاری در ادامه نوشت که کنترل مناظره از دست کریس والاس مجری با سابقه فاکس نیوز رفت؛ زمانی از ترامپ می خواست که نوبت را بایدن بدهد که با بی اعتنایی ترامپ روبرو شد. رویترز همچنین نوشت که جمله خفه شو از سوی بایدن به ترامپ در شان یک رئیس جمهور نیست.

موضوع جدال، قطع کردن صحبت ها و حواشی این مناظره عمدتا زیر ذره بین عمده رسانه های آمریکایی و انگلیسی و همچنین شخصیت های سیاسی و اجتماعی بود. واکنش تحلیلگران و خبرنگاران رسانه های مختلف نیز در خور توجه بود. اندرسون کوپر خبرنگار و مجری سرشناس آمریکایی در صفحه توئیتر خود قسمت هایی از برنامه سی ان ان را با حضور دنیل دیل منتشر کرده که صحت ادعاهای ترامپ را در مناظره بررسی کرد. وی در این مصاحبه گفت که سخنرانی های بدون متن و زنده ترامپ همواره پر از ادعاهای دروغین و کذب است. او همچنین گفت که ترامپ در این مناظره طیف گسترده ای ادعاهای غلط به ویژه در مورد انتخابات پستی را بیان نمود.

مک کی کاپینز، نویسنده و مقاله نویس آتلانتیک نیز در توئیتی نوشت که استراتژی ترامپ همان چیزی بود که در جریان مشاخصاتش در سال 2016 در پیش گرفت. بین صحبت ها بپر و اجازه نده رقیبت سخن بگوید.

رونالد برانستین دیگر مقاله نویس آتلانتیک نیز در توئیتی نوشت که منزجرترین لحظات تاریخ دموکراسی آمریکا بود؛ زمانی که ترامپ حرف های من درآوردی زد و کریس والاس به او فرصت داد.

جک تیپر مجری سی ان ان نیز در توئیتی نوشت: یک ساعت و 13 دقیقه پس از مناظره ، مجری برنامه به رئیس جمهور یادآوری می کند که قوانینی را که با آن موافقت کرده نقض کرده است.

جیم آکوستا خبرنگار سی ان ان نیز در توئیتی به سوال مجری برنامه درباره نژادپرستان سفیدپوست اشاره کرد و نوشت که ترامپ در فرصتی که داشت اقدام آنها را محکوم نکرد.

ازرا کلین، خبرنگار وکس نیز نوشت: ناظران باید بدانند که اگر به دونالد ترامپ فرصتی بدهید تا نتایج انتخابات را تضعیف کند، او این کار را خواهد کرد. این تنها اطلاعات دادن به رای دهندگان نیست. این بحران میدانی است.

آندار میچل سردبیر فارن افرز، در توئیتی در واکنش به این مناظره نوشت: 200 هزار آمریکایی جان خود را از دست داده اند. ملت ما با اختلافات بر سر مسائل نژادی از هم پاشیده شده است. 13 میلیون نفر یا بیشتر بدون شغل هستند و ترامپ مانع از آن شد که این کشور در مورد آینده خود بحث کند. درباره سیاست ما چه گفته می شود؟

الیور دارسی خبرنگار سی ان ان نیز در توئیتی به غالب تیترهای منتشر شده در رسانه های دنیا پرداخت. وی در توئیتی نوشت: سی ان ان: هرج و مرج به تمام عیار در اولین مناظره/ نیویورک تایمز: حملات تند شخصی و صدا زدن های پر آشوب در اولین مناظره/ هافینگتون پست: راند اول آشوب/ بازفید نیوز: شب مناظره: بزرگترین نمایش سردرگم کننده آمریکایی

مایکل بشلاس خبرنگار ان بی سی نیوز نیز نوشت: دموکراسی امشب توسط رئیس جمهوری که قوانین را زیر پار می گذارد نابود شد. از محکومیت رجحان طلبان سفیدپوست امتناع ورزید و هیچ نوع مخالفت را تحمل نمی کند؛ تصور کنید دور دوم او چگونه خواهد بود.

ماریا شرایور مجری ان بی سی نیز در توئیتی نوشت که در ابتدا برای دیدن این مناظره هیجان زده بودم اما پس از دیدنش شوکه و ناامید شدم که این یک مناظره برای ریاست جمهوری است!

مایکل استیل تحلیلگر ام اس ان بی سی، در توئیتی نوشت: دیگر نیازی به تحقیر ملی نیست؛ این اولین مناظره بود و باید آخرین مناظره ریاست جمهوری باشد. چه چیزی این کره زمین وجود دارد که باعث می شود شما باور کنید که دو مناظره بعدی بهتر از این خواهد بود؟ بیایید فقط رأی بدهیم.

دکتر جک براون فیزیکدان و متخصص امور زبان بدن در توئیتی نوشت: یکی از مشخصه های شاخص زبان بدن ترامپ وقتی دروغ می گوید این است که انگشت سبابه دست راست خود را به این حالت درمی آورد و در مورد سوابق مالیاتی خود دروغ می گوید. بایدن هم از اعمال وجودش می خندد؛ چرا که می داند ترامپ در حال دروغ گفتن است.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابقه آمریکا نیز گفت: حالا آمریکایی ها می دانند شخصیت ترامپ چگونه است، ترفندها و حقه های انتخاباتی امسال او، کارآیی نخواهد داشت

کایلی مک انانی سخنگوی مطوبوعاتی کاخ سفید نیز اینگونه به بایدن طعنه زد: بایدن در طول این مناظره در 30 دقیقه درخواست استراحت داشت. استراحتی در کار نیست وقتی شما رهبر دنیای آزاد هستید جو!

کاربران شبکه های اجتماعی نیز از این مناظره انتقادهای بسیاری کردند. برخی از کاربران توئیتر آن را به مشاجره دو کودک تشبیه کردند و انتشار چنین عکس هایی نیز در نوع خود جالب بود:

همچنین طبق نظرسنجی شبکه سی بی اس، 69 درصد آمریکایی ها مناظره بایدن و ترامپ را آزاردهنده دانستند.در همین حال 48 درصد نیز جو بایدن را برنده مناظره با دونالد ترامپ می دانند.

لازم به ذکر است که مناظره بعدی بین دو نامزد در تاریخ 15 اکتبر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

شکست اولین مناظره و آنچه رسانه ها نوشتند: آبروریزی برای آمریکا

رویترز: چهره اولین مناظره ننگین و نفسگیر بود

نتیجه اولین نظرسنجی مناظره منتشر شد؛بزرگترین بازنده که بود؟/73 بار صحبت های بایدن از سوی ترامپ قطع شد!

310311

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34733

به "چگونه مناظره دو نامزد همه را وحشت زده کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مناظره دو نامزد همه را وحشت زده کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید