کرونا 80 درصد ورودی جهانگرد به کاشمر را کاهش داد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی کاشمر از کاهش 80 درصدی ورود جهانگرد به این شهرستان از زمان شیوع ویروس کرونا اطلاع داد.

کرونا 80 درصد ورودی جهانگرد به کاشمر را کاهش داد

رضا یوسفی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه صنعت جهانگردی شهرستان از کرونا آسیب بسیار سنگینی دیده است، گفت: کرونا سال گذشته بالغ بر 9 میلیارد ریال به جهانگردی کاشمر خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس استانداردها ورود سه جهانگرد به کشور یک شغل پایدار ایجاد می نماید، اسم کرد: باوجود اینکه همه ساله شاهد حضور جهانگردان بسیاری در منطقه و اقامتگاه های بوم گردی کاشمر بودیم اما از ابتداء شیوع ویروس کرونا ورود جهانگردان داخلی و خارجی به این شهرستان به شدت کاهش یافته و به صفر رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی کاشمر گفت: اگر چه در کاشمر هتل و مراکز اقامتگاه قابل توجهی نداریم اما تا به امروز 50 تا 60 درصد نیروهای اقامتگاه ها و آژانس های جهانگردی کاشمر به خاطر کرونا کاهش یافته است.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهدیم بعضأ مسافرت با خودروهای شخصی ممنوع می گردد اما مسافرت با ناوگان حمل و نقل عمومی آزاد اعلام می گردد و این سیاست اشتباهی است.

یوسفی در ادامه با بیان اینکه اگر به جای دادن تسهیلات بدهی های اقامتگاه ها را برای یک سال معوق می کردند بهتر بود، گفت: با دادن تسهیلات فقط آن ها را به بانک ها بدهکارتر کردیم.

وی مطرح نمود: هر چند کاشمر شهر جهانگردی است، اما چون هتل و اقامتگاه استانداردی مانند هتل نداریم زیر ساخت ها بیشتر در حوزه اصناف متمرکز شده و بازار بیشترین استفاده را از حضور جهانگردان می برند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی کاشمر با بیان اینکه رشد شهرستان در بخش جهانگردی تک بعدی بوده و در همه بخش ها توزیع نشده است، اسم کرد: اگر تمامی بخش ها دارای زیر ساخت های لازم می بودند بعضی مشاغل در حوزه جهانگردی دچار رکود نمی شدند.

وی 70 درصد بخش مالی منطقه را وابسته به جهانگردی دانست و ادامه داد: در حال حاضر هشت اقامتگاه بوم گردی در کوهسرخ و دو اقامتگاه بوم گردی در کاشمر فعال هستند، البته موافقت اولیه برای شهر کاشمر، روستای قوچ پلنگ، روستای فرح آباد و فدافن صادر شده است.

یوسفی با بیان اینکه کرونا مقدار پذیرش مسافران اقامتگاه های بوم گردی را 70 درصد کاهش داده است، مطرح نمود: باید در بوم گردی ها به وسیله متولیان بوم گردی، مدیران محلی و منطقه تزریق نگاه فرهنگی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: ضمن اینکه جهانگردان از فضای روستایی لذت می برند باید آن ها را با فرهنگ منطقه و غذاهای محلی آشنا کنیم البته جهانگرد هم موظف به رعایت جهانگردی مسئولانه است و باید به محیط زیست، محیط اطراف و بافت فرهنگی احترام بگذارد.

وی ضمانت بقای جهانگردی را درگرو سلامت جهانگردی دانست و اضافه نمود: برای تداوم جهانگردی احتیاج داریم که سالم کار کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی کاشمر ادامه داد: اگر چه قبل از شیوع ویروس کرونا ماندگاری مسافران در کاشمر 2.5 روز بود اما در حال حاضر کاهش یافته است هرچند سمن ها در بهبود شرایط موجود بسیار می توانند یاری نمایند.

وی بعلاوه عدم شناخت متولیان و جامعه محلی از جهانگردی را یکی از مهمترین آسیب های حوزه جهانگردی ذکر کرد و اضافه نمود: مبنای فرهنگی باید در اولویت باشد، جهانگردان هر کشوری در محل زندگی شان برترین امکانات را دارند اگر به این منطقه می آیند به خاطر آشنایی با فرهنگ، ادبیات، آئین ها، موسیقی، پایکوبی ها و غذاهای محلی است که فکر می کنیم ارزشی ندارند در صورتی که باید به درستی معرفی شوند.

یوسفی گفت: امیدواریم روستاها به خصوص در شهرستان کوهسرخ در جهت درست جهانگردی فرهنگی حرکت نمایند که البته تا حدودی هم پیروز بوده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه کرونا بیشترین خسارت را در حوزه جهانگردی به آژانس های مسافرتی شهرستان وارد کرده است، بیان نمود: با پیگیری های اجرا شده از پنج آژانس مسافرتی چهار آژانس توانستند هر کدام 150 میلیون تومان تسهیلات دریافت نمایند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی کاشمر بعلاوه گفت: متاسفانه هیچ کدام از پنج اقامتگاه بوم گردی کوهسرخ و دو اقامتگاه بوم گردی کاشمر به خاطر درج نادرست اطلاعات در سامانه به وسیله متقاضی پیروز به دریافت تسهیلات نشدند.

وی اظهار کرد: باوجود پیگیری های اجرا شده تا به امروز به نتیجه ای در این خصوص نرسیده ایم فقط کوشش شده حال که تسهیلاتی دریافت نکرده اند لااقل شرایط شان تثبیت و حفظ شوند تا مجوز خود را ابطال ننمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55548

به "کرونا 80 درصد ورودی جهانگرد به کاشمر را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا 80 درصد ورودی جهانگرد به کاشمر را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید