گلوگاه مهد مرغوب ترین انجیر ایران است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا تباکی جمعه شب در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره انجیر گلوگاه با بیان اینکه گلوگاه مهد مرغوب ترین انجیر ایران است اضافه نمود: کوشش برای شناساندن ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گلوگاه در این جشنواره از موارد مهمی بوده که در طول سال های مختلف در دستور کار بوده است و توفیقات مختلف حاصل شد.

گلوگاه مهد مرغوب ترین انجیر ایران است

تباکی بیان داشت: هدف ما از این جشنواره در پنجمین سال برگزاری، شناساندن پتانسیل های مختلف شهرستان گلوگاه است زیرا ظرفیت های زیادی در حوزه کشاورزی و گردشگری در کشور وجود دارد و تاکنون نتوانسته ایم، از این ظرفیت مهم بهره کافی را ببریم.

فرماندار گلوگاه با اعلام اینکه از کمبود آب در گلوگاه رنج می بریم و در منطقه بحرانی هستیم، یادآور شد: انجیر کمترین هزینه و بیشترین بازدهی را دارد و به هنین دلیل می تواند کشت مناسبی برای این شهرستان به دلیل کم آبی موجود باشد.

وی گفت: در طول سال های مختلف، انجیر به صورت تک درخت در مرز اراضی قابل کشت بود و اکنون به واسطه برگزاری این جشنواره 40 هکتار به باغ انجیر اضافه شد و شاهد توسعه باغات انجیر هستیم.

تباکی همچنین ادامه داد: در کنار توسعه باغات و رشد برداشت انجیر، نباید تنها به تازه خوری و فروش انحیر سبز و تازه اکتفا کرد بلکه کوشش داریم تا با احداث کارگاه صنایع تبدیلی و فرآوری که از دیگر اهداف جشنواره است؛ توسعه اقتصادی مناسب در شهرستان ایجاد گردد.

تباکی گفت: ایجاد شغل پایدار و ثابت و شناساندن ظرفیت شهرستان گلوگاه به مازندران و استان و برندسازی انجیر گلوگاه از دیگر اهداف مهم جشنواره است که باید جدی گرفته گردد.

وی اضافه کرد: شهرستان گلوگاه دارای ظرفیت های بالایی در بخش کشاورزی و گردشگری است که باید به آن پرداخته گردد و با نگاه علمی صندلی شهرستان به صندلی واقعی خود دست یابد.

وی با اشاره به برگزاره پنجمین جشنواره انجیر در گلوگاه، اضافه کرد: برگزاری این جشنواره در راستای معرفی و شناساندن شهرستان گلوگاه اقدام خوبی بوده و تاکنون رشد خوبی حاصل گردیده است و شاهد توسعه صنایع تبدیلی در این شهرستان خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 627

به "گلوگاه مهد مرغوب ترین انجیر ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلوگاه مهد مرغوب ترین انجیر ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید