10 دلیل اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب وکارهای کوچک
به گزارش بلاگ پو، اغلب کسب وکارهای کوچک در خصوص نوع استراتژی های بازاریابی که در آن سرمایه گذاری می نمایند، دقیق هستند. به همین خاطر زمانی که یک بودجه بازاریابی محدود دارید، استفاده عاقلانه از آن، اهمیت زیادی دارد.

بازاریابی به وسیله وب سایت های ارتباط جمعی یکی از استراتژی های مقرون به صرفه برای کسب وکارهای کوچک است که برای رسیدن به مخاطب هدف خود و افزایش فروش در طول زمان از آن استفاده می نمایند.
تقریبا 97 درصد از بازاریاب ها از رسانه های اجتماعی برای افزایش مخاطب استفاده می نمایند. در این گزارش 10دلیل اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب وکارهای کوچک را بیان می کنیم.
مشتری های شما در شبکه های اجتماعی فعال هستند
یکی از مهم ترین دلایل استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب وکارهای کوچک، ارتباط مستقیم با مشتریان است. در حال حاضر اغلب مردم دنیا به شبکه اینترنت، پیام رسان ها و رسانه های اجتماعی دسترسی دارند. براساس آمار Statista ، 70 درصد از جمعیت آمریکا حداقل دارای یک رسانه اجتماعی هستند.
پیش بینی می گردد تا سال 2021 تعداد کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر دنیا به 3.1 میلیارد نفر برسد. تعداد مصرف نمایندگان روزانه رسانه های اجتماعی فرصت خوبی برای معرفی و ماندگاری کسب وکارهای کوچک است.
بازاریابی به وسیله رسانه های اجتماعی نه تنها مشتریان ثابت شما را حفظ می نماید بلکه باعث گسترش تجارت تان خواهد شد. در صورتی که شما در کانالتان فعال باشید، برقراری ارتباط با مخاطب هدف می تواند آسان باشد.
به عبارت دیگر، مخاطبان خود را وادار نکنید به شما مراجعه نمایند. شما سراغ مخاطبان تان بروید. اگر تاکنون عضو شبکه های اجتماعی نشده اید، ممکن است فرصت مهم ارتباط با مشتریان و کسب مشتریان احتمالی جدید را از دست بدهید .
زمانی که شما از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، مشتریان پذیرای پیام های شما خواهند بود
مردم در رسانه های اجتماعی فعال هستند، زیرا این کانال ها یک راه سرگرم نماینده و آسان برای ارتباط با دوستان و خانواده آنهاست. در سال های اخیر نگاه مردم به شبکه های اجتماعی دچار تغییراتی شده، آنها می خواهند علاوه بر دوست یابی و ارتباط با مردم در سراسر دنیا، با شرکت های بزرگ و کوچک ارتباط برقرار نمایند.
به همین دلیل کانال های مرتبط با برندهای محبوبشان را دنبال می نمایند. ولی به طور کلی، شبکه های اجتماعی را به عنوان یک بازار نمی بینند. به گفته شرکت مارکتینگ شرپا، 95 درصد از افراد بزرگسال 18 تا 34 ساله حداقل یک برند را در رسانه های اجتماعی دنبال می نمایند.
دنبال کردن پروفایل شبکه اجتماعی یک برند به این دلیل است که کاربران محتوا و اطلاعات کمپین های آن شبکه های اجتماعی را با ارزش می یابند. فرقی نمی نماید کاربران در جست وجوی چه چیزی هستند، تنها حضورشان در کانال شبکه اجتماعی شما کافی است، زیرا حضور در شبکه های اجتماعی به دیده شدن برندتان یاری می نماید.
مصرف نمایندگان پذیرای پیام برند شما در رسانه های اجتماعی هستند، چون رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد تا با مشتریان مکالمه بهتری داشته باشید و جنبه متفاوتی از برند خود را به آنها نشان دهید.
محتوایی که شما روی این کانال ها منتشر می کنید، به شخصیت برند شما یاری می نماید. همانطور که همه ما می دانیم، شبکه های اجتماعی مکانی برای ارتباط مستقیم با مشتریان به جای ارائه پیام های تبلیغاتی است.
بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به شناسایی برند شما یاری کند
بازاریابی شبکه های اجتماعی باعث دیده شدن و به رسمیت شناختن برند شما می گردد. در نتیجه پروفایل های رسانه های اجتماعی با به اشتراک گذاری محتوای شما، به صورت خودآگاه و ناخودآگاه برندتان را تبلیغ می نمایند. با ارسال محتوای قانع نماینده برای مخاطبان خود ارزش قائل شده اید و مشتریان بعد از دیدن محتوای شما در شبکه های اجتماعی مختلف، قادر به درک بهتر کسب وکار شما خواهند بود.
بازاریابی شبکه های اجتماعی باعث افزایش تعداد لینک های ورودی شما می گردد
پروفایل های شبکه های اجتماعی روشی برای افزایش تعداد لینک های ورودی است. بازاریابی شبکه های اجتماعی یک استراتژی عالی برای تکمیل فرایند بهینه سازی موتور جست وجو ست. هر محتوایی که شما به پروفایل رسانه های اجتماعی خود اضافه می کنید، راهی برای افزایش میزان بازدیدنمایندگان سایت و شبکه اجتماعی تان است.
وقتی بازدید از سایت یا شبکه اجتماعی تان بالا باشد، میزان فروش محصولات تان نیز بیشتر خواهد شد. برای دستیابی به بیشترین ترافیک ممکن، مهم است که به طور مداوم مطالب جذاب و ارزشمندی را منتشر کنید. هرچه محتوای فراوریی رسانه اجتماعی شما بهتر باشد، مشتریان جدیدی را جذب می کنید.
کانال های رسانه های اجتماعی مختلف به شما در رسیدن به مخاطبان خاص یاری می نمایند
با بازاریابی رسانه های اجتماعی شما به طور استراتژیک می توانید مخاطبان مختلف را ارزیابی کنید. کافی است یک لیست واضح از ارزش های جمعیتی مخاطبان مورد نظرتان بسازید. هر چه لیست شما دقیق تر باشد، بهتر است.
لیست شما می تواند شامل جنسیت، سن، مکان، علایق و برندها گردد. با شناخت مخاطب هدف، امکان فراوری محتوای بهتر نیز برایتان فراهم می گردد. از طرفی با رجوع به شبکه های اجتماعی مختلف و تحلیل رفتار مخاطبانشان می توانید دلایل موفقیت یا عدم موفقیت آن شبکه ها را فهمیده و اشتباهاتشان را تکرار نکنید. از سوی دیگر مخاطبان هدفتان را در شبکه های اجتماعی که وقت بیشتری را در آنها صرف می کنید، پیدا خواهید کرد.
تبلیغات شبکه های اجتماعی به هدف قرار دادن مصرف نمایندگان ایده آل یاری می نماید
با وجود اینکه تبلیغات در شبکه های اجتماعی هزینه زیادی ندارد، به دلیل گستردگی و مردمی بودنش، موثر است. پلتفرم های اجتماعی مانند فیس بوک با استفاده از سیستم داده کاوی می توانند رفتار مشتریان را تحلیل و خریداران ایده آل را شناسایی نمایند.
بازاریابی شبکه های اجتماعی بهترین روش برای رهایی از هزینه های بازاریابی است
اکثر شبکه های اجتماعی، رایگان هستند و شما تنها روی زمان فراوری محتوا و انتشار آن سرمایه گذاری می کنید. با بازاریابی شبکه های اجتماعی احتیاجی نیست به صورت تمام وقت محصولات تان را تبلیغ کنید، با چند ساعت فعالیت در شبکه های اجتماعی هم می توانید مشتری جذب کنید.
حتی اگر ایجاد پروفایل در رسانه های اجتماعی بخشی از استراتژی بازاریابی شماست، باز هم متوجه مقرون به صرفه بودن شبکه های اجتماعی می شوید.
بازاریابی رسانه های اجتماعی به بهبود رتبه بندی موتورهای جست وجو شما یاری می نماید
یکی از عواملی که در رتبه بندی های موتورهای جست وجو استفاده می گردد، حضور در شبکه های اجتماعی است. حضور رسانه ای قوی به موتورهای جست وجو نشان می دهد که برند شما ارزشمند، معتبر و قابل اعتماد است.
باوجود متغیر بودن عوامل رتبه بندی، فعالیت در شبکه های مجازی به حفظ و بهبود رتبه شما در موتورهای جست وجو یاری می نماید. بازاریابی به وسیله موتورهای جست وجوی رسانه های اجتماعی به رفتار شما در آن شبکه مجازی، لایک و کامنت توجه می نماید.
نه تنها حضور در رسانه های اجتماعی رتبه بندی موتور جست وجوی شما را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه ممکن است بتوانید در صفحه اول گوگل ظاهر شوید. اگر مشتری روی پروفایل شما کلیک کند و متوجه قدیمی یا غیر فعال بودن آن گردد، رسانه دیگری را برای دنبال کردن پیدا می نماید، پس اطلاعات پروفایل را به صورت متناوب آنالیز و در صورت احتیاج به روزرسانی کنید .
مصرف نمایندگان شبکه های اجتماعی به دنبال توصیه هستند
بازاریابی دهان به دهان یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که هر شرکتی از آن استفاده می نماید. بازاریابی دهان به دهان راهی طولانی برای جلب اعتماد مشتریان جدید است. رسانه های اجتماعی ابزار نوینی برای بازاریابی کلامی هستند.
برندها مشتریان خود را تشویق می نمایند تا نظرات خود را درباره برندشان اعلام و دوستان شان را دعوت نمایند. مصرف نمایندگان تمایل بیشتری به خرید از برندهای مختلف دارند. برایشان مهم نیست که چه کسی به آنها کالایی را پیشنهاد می نماید. این شخص می تواند دوست، همکار یا یکی از اعضای خانواده باشد.
رسانه های اجتماعی شما را به مصرف نمایندگانی که برندتان را نمی شناسند معرفی و به شناخت شما از مشتری هایتان یاری می نماید
کسب وکارهای کوچک معمولا ناشناخته اند به همین دلیل اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت ننمایند، ناشناس باقی می مانند. شبکه های اجتماعی ابزاری برای معرفی برند شما به مصرف نمایندگانی است که تاکنون از وجودش خبر نداشته اند.
با بهره گیری از مهارت های شبکه های اجتماعی و ساخت کلمات کلیدی خاص، خود را به دیگران معرفی می کنید. به دلیل قابلیت تعاملی شبکه های اجتماعی، شما می توانید ببینید مشتریانتان به چه چیزی علاقه مند هستند و چه احتیاجهایی دارند.
علاوه بر شناختی که در شبکه های اجتماعی از مشتریانتان به دست می آورید، از میزان رضایت آنها هم اطلاع پیدا می کنید. وب سایت های ارتباط جمعی به شما این امکان را می دهد تا درک بهتری از رفتارهای آنلاین مشتریانتان داشته باشید.
منبع: مجله شنبهdorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو
asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه