11 هزار و 800 کودک مبتلابه سوءتغذیه تحت پوشش کمیته امداد کرمان هستند

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/کرمان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بابیان اینکه هم اکنون 11 هزار و 800 کودک مبتلابه سوءتغذیه و 7450 مادر باردار و شیرده از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند، گفت: از ابتدای امسال تا به امروز شش میلیارد و 520 میلیون تومان برای برطرف سوءتغذیه این بچه ها و مادران باردار هزینه شده است.

11 هزار و 800 کودک مبتلابه سوءتغذیه تحت پوشش کمیته امداد کرمان هستند

یحیی صادقی امروز 27 شهریورماه با اعلام این خبر، هدف کمیته امداد در حمایت از بچه ها گرفتار سوءتغذیه و مادران باردار و شیرده را ارتقاء وضع تغذیه این افراد دانست و اضافه نمود: رویکرد اصلی این نهاد، آموزش شیوه های ارتقاء کیفیت مراقبت از مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلابه سوءتغذیه و اجرای پیروز طرح توزیع سبد غذایی سالم و کامل است.

وی بیان نمود: آن دسته از مادران دچار سوءتغذیه که به وسیله مراکز بهداشتی به کمیته امداد معرفی می شوند می توانند به فروشگاه های طرف قرارداد مراجعه و به مقدار 100 هزار تومان کالا خریداری نمایند و مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا 24 ماه پس از زایمان، مشمول بهره مندی از مزایای این طرح خواهند شد تا بدین ترتیب، دوره بارداری و شیردهی پیروزی را سپری نمایند.

صادقی گفت: بچه ها دچار سوءتغذیه هم به وسیله مراکز بهداشت و درمان استان شناسایی و به کمیته امداد معرفی می شوند و این نهاد برای برطرف سوءتغذیه این بچه ها هم ماهیانه کارت های سبد غذایی به ارزش 100 هزار تومان جهت خرید از فروشگاه صادر می نماید و سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، عدس، پنیر، مرغ، خرما، روغن، نخود، لوبیا، تن ماهی، سویا و ... است که ماهانه بین مادران باردار و شیرده و بچه ها سوءتغذیه توزیع می گردد.

وی درباره اجرای طرح همسفره با رویکرد کوشش در جهت برطرف سوءتغذیه بچه ها زیر پنج سال گفت: این طرح به منظور تأمین حداقل احتیاج غذایی بچه ها احتیاجمند که سرپرست آن ها توانایی اقتصادی کافی را ندارند، اجراشده است.

مدیرکل کمیته امداد ستان کرمان ادامه داد: برای تأمین مواد خوراکی مورداحتیاج هر کودک، حساب بانکی ویژه ای افتتاح شده که سقف برداشت ماهیانه سرپرست خانواده برای هر کودک، معادل تهیه یک سبد غذایی است که تنها جهت خرید اقلامی که مصرف آن ها برای کودک مفید و لازم است امکان خرید وجود خواهد داشت تا از این طریق مواد ضروری مورداحتیاج رشد بچه ها با نظارت این نهاد تأمین گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54505

به "11 هزار و 800 کودک مبتلابه سوءتغذیه تحت پوشش کمیته امداد کرمان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 هزار و 800 کودک مبتلابه سوءتغذیه تحت پوشش کمیته امداد کرمان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید