9500 کلنی زنبور عسل در شهرستان بهار موجود است

به گزارش بلاگ پو، هوشنگ کرمی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان بهار به سبب داشتن اقلیم و مراتع مناسب، بستر رویش گیاهان دارویی ازجمله گون و آویشن است، گفت: بهار همچنین با توجه به مساحت مناسب مزارع و باغ ها قطب فراوری محصولات زراعی و باغی در کشور است.

9500 کلنی زنبور عسل در شهرستان بهار موجود است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار مطرح کرد: زنبورداری در شهرستان بهار از نظر کمی و کیفی رشد و توسعه خوبی داشته است، بطوریکه اکنون حدود 9500 کلنی زنبور عسل در قالب 160 زنبورستان در شهرستان موجود است و 300 نفر به صورت مستقیم به این حرفه مشغول هستند.

کرمی بابیان اینکه سال گذشته 46 تن عسل در شهرستان بهار فراوری گردیده است، گفت: برداشت عسل در امسال به سرانجام رسیده که برآورد می گردد حدود 79 تن عسل از سطح زنبورستان های شهرستان برداشت گردد.

وی در ادامه از مهمترین فواید پرورش زنبور عسل را گرده افشانی در مراتع، باغات و گیاهان زراعی مطرح کرد و گفت: یاری به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و حفظ محیط زیست در این اقدام مدنظر است.

کرمی گفت: علاوه بر عسل محصولاتی نظیر موم، بره موم، گرده گل، ژل رویال و زهر زنبور عسل از فرآورده های زنبور عسل با ارزش افزوده بالا است که در صنایع دارویی، بهداشتی و غذایی کاربرد زیادی دارند.

وی گفت: می توان با ترویج مصرف، جمع آوری و مصرف فراوریات زنبور عسل در سطح جامعه یاری زیادی به سلامت جامعه، افزایش فراوری محصولات کشاورزی و افزایش درآمد زنبورداران و اشتغالزایی داشت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار بابیان اینکه شغل زنبورداری بیشترین همسویی را با اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: این حرفه علاوه بر اینکه وابستگی به خارج ندارد می تواند ارز آوری و اشتغال مناسبی را با سرمایه گذاری کمتری نسبت به دیگر مشاغل ایجاد کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1620

به "9500 کلنی زنبور عسل در شهرستان بهار موجود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9500 کلنی زنبور عسل در شهرستان بهار موجود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید