خبرنگاران معاون وزیر اقتصاد : زیرساخت قانونی برای حمایت از تولید کشور وجود دارد

به گزارش بلاگ پو، بجنورد-ابرنا- معاون پارلمانی وزیر اقتصاد گفت: قانون حمایت از کسب و کار که در مجلس دهم سنگ بنای آن گذاشته شدو در مجلس یازدهم با رفع ایرادات شورای نگهبان به تصویب رسید، قانون جامع برای حمایت از تولید و تحقق شعار سال است.

خبرنگاران معاون وزیر اقتصاد : زیرساخت قانونی برای حمایت از تولید کشور وجود دارد

دکتر هادی قوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اصلاح مواد یک و هفت قانون سیاست های اصل 44 را هم راستا باشعار سال تولید، پشتیبانی هاو مانع زدایی دانست واظهارداشت : مجلس یازدهم باید براجرای درست این قانون نظارت کند، تا منویات رهبر معظم انقلاب نیز در حمایت از تولید و رفع موانع محقق شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم گفت : در شرایط فعلی زمزمه هایی در مجلس برای ارایه طرح دو فوریتی جدید برای حمایت از تولید و تحقق شعار سال شنیده می شود که به نظر می رسد ما در این ارتباط مشکل قانونی نداریم و مجلس یازدهم به جای پیگیری طرح و قانون جدید، وقت خود را صرف پایش و نظارت بر قانون حمایتی موجود کند.

قوامی اضافه کرد:در قانون جدید حداقل 12 نکته برجسته برای رفع موانع مجوز های کسب و کار وجود دارد که مجلس با نظارت و دولت با اجرای دقیق آن می تواند به برداشتن موانع صدور مجوز های کسب و کار و پشتیانی از تولید در راستای تحقق شعار سال کمک کند.

معاون وزیر اقتصاد ایجاد جامعیت در تعریف مجوزهای کسب و کار، ارتقا پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار به درگاه ملی مجوزهای و صدور تمام مجوزها از یک درگاه واحد را مهمترین رویکرد مثبت قانون حمایت از کسب و کار دانست.

دکتر قوامی ارتقائ وظایف هیات مقرارت زدایی به موضوع بهبود محیط کسب وکار، رفع مشکل رویه صدور مجوزهای جدید ایجادی دربازار و مشخص تکلیف آن حداکثر طی یک ماه پس از تعریف مجوز را از دیگر نکات برجسته این قانون برای حمایت از تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت.

این نماینده مجلس دهم ابراز امیدواری کرد تا با پایش و نظارت دقیق مجلس بر اجرای این قانون حمایت از کسب و کارنظام مجوز دهی ساماندهی و شرایط برای سرمایه گذاری تسهیل شود.

وی خاطر نشان کرد: با رفع مانع زدایی در این حوزه می توان رتبه کشور در شاخص سهولت انجام کسب و کار که در شرایط خوبی به سر نمی برد را ارتقاء داد.

وی رتبه ایران در بهبود کسب و کار را رتبه 127 در بین کشورهای جهان گفت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی شعار سال 1400 را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اعلام فرمودند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46272

به "خبرنگاران معاون وزیر اقتصاد : زیرساخت قانونی برای حمایت از تولید کشور وجود دارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران معاون وزیر اقتصاد : زیرساخت قانونی برای حمایت از تولید کشور وجود دارد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر اقتصاد : زیرساخت قانونی برای حمایت از تولید کشور وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید