دستیابی محققان گیلانی به راهی جدید برای پیشگیری از ویروس کرونا

به گزارش بلاگ پو، دانشیار ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دستیابی به راه جدیدی در راستای پیشگیری از بیماری کووید - 19 اطلاع داد.

دستیابی محققان گیلانی به راهی جدید برای پیشگیری از ویروس کرونا

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی گیلان رضا جعفری شکیب، مجری طرح تحقیقاتی طراحی، بیان و تخلیص واکسن جدید چند اپیتوپی علیه COVID-19 و ارزیابی پاسخ ایمنی نسبت به آن در موش BALB/c از دستیابی به راه جدیدی در راستای پیشگیری از این بیماری اطلاع داد.

جعفری شکیب با بیان اینکه این طرح تحقیقاتی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تصویب رسیده است، اظهار کرد: در این آنالیز، مطالعه مدل کامپیوتری دقیق و جامعی بر روی سه پروتئین مهم ویروس کرونا به نام های پروتئین نوکلئوکپسید (Nucleocapsid)، پروتئین پوشش ویروس (Envelope) و پروتئین اتصالی ویروس (Spike) انجام شد.

دانشیار ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: با توجه به اینکه هم پاسخ ایمنی هومورال و هم سلولی در حذف مؤثر عوامل عفونی نقش بسزا و مکملی دارند، بخش هایی از این سه پروتئین که دارای بیشترین نواحی قابل شناسایی توسط لنفوسیت های T و B بودند به عنوان کاندیدای واکسن انتخاب شدند.

جعفری شکیب ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با فراوری این پروتئین نوترکیب و انجام تست های تأییدی تکمیلی، گام جدید در راستای پیشگیری از بیماری کووید 19 برداشته گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29988

به "دستیابی محققان گیلانی به راهی جدید برای پیشگیری از ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی محققان گیلانی به راهی جدید برای پیشگیری از ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید