رشد فروش نیمه رسانا در سراسر دنیا با شیوع کرونا

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزموچاینا، پیش بینی می گردد فروش نیمه رسانا در سراسر دنیا رشد کند. در نوامبر 2020 میلادی فروش نیمه رسانا به 39.4 میلیارد دلار در سراسر دنیا رسید که این رقم نشان دهنده 7 درصد رشد در مقایسه سالانه است.

رشد فروش نیمه رسانا در سراسر دنیا با شیوع کرونا

مواد نیمه رسانا عناصری هستند که رسانایی الکتریکی آن، چیزی بین رسانا و عایق الکتریکی باشد. از نیمه رساناها برای ساخت قطعاتی مانند دیود، ترانزیستور، تریستور، آی سی، سیلیکون و… استفاده می گردد.

طبق گزارش مؤسسه SIA، فروش دنیای نیمه رساناها در نوامبر 2020 میلادی به رشد خود ادامه داد و به بالاترین رشد مقایسه ای سالانه از ماه مارس 2020 رسید.

جان نوفر مدیر ارشد اجرایی این شرکت می گوید: بر اساس آمار موجود فروش سالانه نیمه رسانا در 2020 بسیار بیشتر از کل فروش 2019 خواهد بود. این در حالی است که در سال گذشته میلادی موانعی مانند شیوع ویروس کرونا و دیگر عوامل اقتصاد کلان در بازار این کالا وجود داشتند.

او در ادامه اضافه کرد: فروش نیمه رسانا به قاره آمریکا در ماه نوامبر همچنان روندی صعودی را طی کرد و در مقایسه سالانه برای یازدهمین ماه متوالی با عددی 2 رقمی رشد کرد.

براساس گزارش موجود طی نوامبر 2020 میلادی، فروش نیمه رسانا قاره آمریکا در مقایسه سالانه 14.2 درصد رشد نموده بوده است. این در حالی است که این شاخص به طور سالانه در چین 6.3 درصد و در آسیا-اقیانوسیه و دیگر مناطق 5.3 درصد افزایش یافته است.

هرچند فروش نیمه رسانا در بیشتر مناطق دنیا رشد نموده اما این شاخص در ژاپن و اروپا به ترتیب یک و 4.8 درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 41419

به "رشد فروش نیمه رسانا در سراسر دنیا با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد فروش نیمه رسانا در سراسر دنیا با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید