طرز تهیه ته چین گرمساری یک ته چین خاص و لاکچری

به گزارش بلاگ پو، کویرنشینان غذا های عجیب و غریبی دارند، یکی از آن ها ته چین گرمساری است.

طرز تهیه ته چین گرمساری یک ته چین خاص و لاکچری

چلو گوشت، یکی از قدیمی ترین غذا های اعیانی منطقه ها مرکزی ایران است. غذایی چرب و پرکالری و البته همچنان گران که گرمساری ها به آن ته چین هم می گویند. این غذا در گرمسار و ورامین یکی از نذری های معروف است.

1. برنج را خیس کنید و پس از نیم ساعت روی اجاق قرار دهید تا به جوش بیاید.

2. اسفناج ها را در یک ظرف بگذارید و زیر آبکشی قرار دهید که می خواهید پلو را در آن آبکشی کنید. اسفناج ها با آب برنج کمی نرم می شوند.

3. یک سیب زمینی را ورقه ای کنید و ته قابلمه بگذارید. سپس یک لایه نه چندان ضخیم از برنج (حدود شش هفت سانتی متر) را روی سیب زمینی ها بریزید و سراغ گوشت ها بروید. آن ها را روی پلو بگذارید دنبه و سیر را هم میان گوشت ها قرار دهید. سپس بقیه برنج را روی آن بریزید. پلو که تمام شد، سیب زمینی دیگر را به سه چهار تکه میانه بدل کنید و در یک سو برنج، اسفناج را در سوی دیگر و یک تکه دنبه را میان برنج قرار دهید.

4. برنج که دم داد، در آن را بگذارید، شعله را کم کنید و دو و نیم تا سه ساعت صبر کنید، چون گوشت خام و سیب زمینی باید با حرارت درون پلو پخته شوند و البته دنبه ها باید آب شوند. پس از این مدت غذای شما آماده است.

مواد لازم:

6 پیمانه برنج

نیم کیلو گوشت راسته گوسفندی

50 گرم دنبه

2 عدد سیب زمینی

100 گرم اسفناج

2 حبه سیر

نمک، ادویه

فوت و فن

گوشت این غذا باید حتما گوسفندی باشد. چون گوشت گوساله اگر میان برنج قرار داده گردد سیاه خواهد شد. بعلاوه اگر گوشت دنده را انتخاب کنید، غذای لذیذتری خواهید داشت.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرارو
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 70926

به "طرز تهیه ته چین گرمساری یک ته چین خاص و لاکچری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ته چین گرمساری یک ته چین خاص و لاکچری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید