فوائد سلامتی بخش لیمو

به گزارش بلاگ پو، لیمو میوه آبدار و خوشمزه ای است که جهت تهیه نوشیدنی هایی مانند آیس تی (چای سرد) و لیموناد مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه جهت طعم بخشیدن به غذاهای مختلف و به اسم چاشنی بسیاری از سالادها از آن

فوائد سلامتی بخش لیمو

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

لیمو میوه آبدار و خوشمزه ای است که جهت تهیه نوشیدنی هایی مانند آیس تی (چای سرد) و لیموناد مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه جهت طعم بخشیدن به غذاهای مختلف و به اسم چاشنی بسیاری از سالادها از آن استفاده می گردد. لیمو غیر از مصارف آشپزی، دارای فوائد بسیار در سلامت است که اجازه دهید به حقایق تغذیه ای و فوائد سلامتی بخشی آن نگاهی بیاندازیم.

بنابراین، چه مواد تشکیل دهنده ای در لیمو وجود داشته که این میزان فوائد سلامتی بخش را فراهم می سازد؟ چرا این میوه برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد، به چه علت مصرف آن به فردی توصیه می گردد که دچار گلو درد و یا عفونتهای بینی شده است؟ در این بخش حقایق تغذیه ای و فوائد سلامتی بخش لیمو بر بدن و پوست را به شما معرفی می کنیم.

حقایق تغذیه ای

همه می دانند که لیمو سرشار از ویتامین C است، در جدول ذیل میزان ویتامین C و سایر مواد مغذی موجود در هر 108 گرم از 1 عدد لیموی بدون هسته، معرفی می کنیم.

مواد مغذی ارزش روزانه

ویتامین A 1%

ویتامین C 139%

تیامین 4%

ویتامین B6 6%

ریبوفلاوین 3%

نیاسین 1%

کلسیم 7%

آهن 4%

اسید پانتوتنیک 3%

پتاسیم 4%

فسفر 2%

منیزیم 3%

روی 1%

مس 14%

فواید سلامتی بخش

آب لیمو حاوی 5 درصد اسید سیتریک است، و به همین علت دارای طعم ترش می باشد، اما در واقع یکی از قلیایی ترین مواد غذایی بوده و جهت بازگرداندن تعادل بدن برای افرادی که به رژیم غذایی اسیدی عادت دارند مفید می باشد.

آنتی اکسیدانی بسیار عالی: این میوه حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامین C است که آنتی اکسیدانی بسیار عالی به تعداد می رود. آنتی اکسیدان ها همچون جاروب و یا گندیده خوار در برابر رادیکالهای آزاد موجود در بدن که موجب پیری و سایر مسائل سلامتی می شوند، عمل می نمایند.

فوائد آن در پوست: آبِ لیمو به علت محتوای غنی ویتامین C خود هنگامی که به صورت روزانه مصرف گردد درخشش را به پوست شما می بخشد. یک ضد عفونی نماینده بوده و در نتیجه می تواند جهت درمان عفونتهای پوستی مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید آن را جهت کاهش احساس سوزش پوست بکار برید. در صورتی که به طور منظم بر روی جای زخم استفاده گردد، در واقع می تواند جای زخم را کاهش داده بعلاوه به ضد پیری یاری می نماید. فرد می تواند بعلاوه از آب آن برای درمان آکنه استفاده کند.

مراقبت از مو: برای خلاص شدن از شوره سر، آب دو لیمو را با آب گرم رقیق نموده و از آن برای آخرین شستشو بهره ببرید. با این کار از شر شوره سر خلاص خواهید شد، به این علت که لیمو عامل پاک نماینده خوبی بوده و به موی شما بافتی نرم و درخشان می بخشد.

عفونت های گلو: این میوه ضد باکتری بوده و به خلاص شدن از شر بسیاری از عفونتهای گلو یاری می نماید. در صورتی که از عفونت گلو رنج می برید، می توانید یا چای لیمو گرم تهیه نموده و آن را نوش جان کنید و یا از آب برای غرغره کردن بهره ببرید. محتوای ویتامین C بعلاوه به درمان سریعتر عفونتها یاری می نماید.

مراقبت از دندان: آبِ آن را در صورتی که بر روی ناحیه ای از دندان که درد می نماید، قرار دهید از این درد تسکین خواهید یافت. به منظور متوقف ساختن خونریزی لثه می توانید لثه های خود را با این آب ماساژ دهید. چنانچه در پی درمان بوی بد دهان هستید، آنگاه یک لیوان آب را به 1 آبِ لیمو افزوده و آن را به اسم دهان شویه استفاده نموده تا دهان شما بوی خوبی به خود گیرد.

کاهش وزن: لیمو عنصری کلیدی در رژیم لیموناد مستر کلینز (رژیم سم زدای پاکیزه ساز) است. مصرف آب داغ و عسل در صورتی که با شکم خالی در صبح انجام گردد، به کاهش وزن یاری می نماید.

فشار خون بالا: لیمو با آب برای افراد مبتلا به مسائل مرتبط با قلب بسیار مفید است. به طوری که حاوی میزان خوبی پتاسیم بوده و به درمان فشار خون بالا و تهوع یاری می نماید.

تصفیه خون: آب لیمو به اسم مصفای خون عمل نموده و به درمان بیماریهایی مانند مالاریا و وبا یاری می نماید.

ادرار آور: یکی از مواد غذایی ادرار آور طبیعی بسیار عالی است به طوری که باکتریها و مواد سمی را از بدن شسته و دفع می نماید.

پایین آوردنده تب: آب لیمو به عارضه های سرما خوردگی و یا آنفولانزا یاری نموده و به این علت که تعریق را افزایش می دهد، تب را پایین می آورد.

مسائل تنفسی: این میوه برای بیماران مبتلا به آسم مفید است، به این علت که به درمان مسائل مرتبط با دستگاه تنفسی یاری می نماید.

عوارض مرتبط با معده: آب داغ با آبِ لیمو فواید بسیاری در تسکین از بسیاری عوارض مرتبط با معده دارد. موجب تسکین از سوء هاضمه، سوزش سر دل، نفخ، تهوع، انگل معده، یبوست و غیره می گردد.

در صورتی که لیمو را با آب ولرم مصرف کنید، می توانید از فوائد سلامتی بخش آن بهره مند شوید. بنابراین آبِ لیمو را با آب به طور روزانه مصرف نموده و با این کار درخشندگی را به پوست خود ارمغان آورده و از درون احساس سلامتی نمایید!

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: راسخون
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55898

به "فوائد سلامتی بخش لیمو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوائد سلامتی بخش لیمو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید